2009-05-15, 01:54
Medlem
Tjo

För ett antal år sedan, typ 5 eller så. Köpte jag en Sony Altrac AD NW-HD5 med 20 gb och 40 timmars speltid.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/512F56MYB3L._SL500_AA280_.jpg

Ljudkvaliten är super, och den fungerar fortfarande bra! Har aldrig haft några problem med glappande sladdar osv.

Dock är den "ganska stor" (8,5 x 6 x 1 cm). Sen så har jag också lyckats paja dislpayen på den när jag tod med den till gymmet för några månader sedan. Förutom att du inte ser vad du gör längre fungerar den dock helt utmärkt!

Nu undrar jag, vad finns det för nya alternativ? Jag lyssnar bara på musik, ser inte på film så skärmstorlek är inte av intresse. Ju mindre, destå bättre. Det viktigaste är ljudkvalitet och batteritid + att den måste ha minst 20 GB i utrymme.

Min syster har haft 3 olika Ipods som hon lyckats paja på olika sätt, oftas att det blivit glapp i hålet där man sätter in hörlurarna, så Ipod verkar ju suga.

Undrar vilka nya mp3 spelare med super bra ljud, batteri tid och kvalite ni kan rekommendera? Komihåg, ju mindre destå bättre så glöm Ipod touch, classic och dom andra betong blocken. Ipod mini har rätt storlek men för lite utrymme, sen så verkar Ipod ha 0 i kvalite.

Någon som har några tips? Tack på förhand!
Senast redigerad av mrolson 2009-05-15 kl. 01:56.
Citera
2009-05-15, 10:02
Medlem
htdgs avatar
Jag tycker Sonys spelare är bäst. Håller hur bra som helst, enorm batteritid och grymt ljud. Enda nackdelen är väl priset kanske.

iRiver kommer på en stark andraplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in