2009-05-15, 01:16
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
En öl om dagen är bra för magen

För att inte tala om hur bra det är för själen...
Citera
2009-05-15, 02:33
Medlem
budadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
På senaste tiden har jag fått ett riktigt ölsug. Dricker alltid en ca 50cl 3.5a på kvällen och gjort det i några veckor nu.
Känns lite tabu på något sätt. Bör jag ha denna känsla eller skall jag glatt konsumera min öl som om det vore en vanlig cola eller dylikt? Är det någon egentlig skillnad? Har ju funderat på att gå ner lite i procenthalt men de är ju så trevligt med en skvätt alkohol i blodet även om det kanppt blir någon skillnad.

Ja vad säger ni?

Konsumera du din öl Gör gott för både mage och själ
Citera
2009-05-15, 10:09
Medlem
ett kadavers avatar
Klarar du att hålla dig till en folköl tror jag inte att du har ligger i någon som helst riskzon! Skulle tvärtom se det som ett hälsotecken om du vill njuta men samtidigt lyckas hålla det på en väldigt billig och orusig nivå. Och som sagts tidigare: Jag tror definitivt inte att det har större åverkan på hälsan än att dricka sockerdricka!

Skål!
Citera
2009-05-15, 12:38
Medlem
En öl om dagen eller så är enligt många ganska nyttigt, det motverkar bland annat hjärt- och kärlsjukdomar. I Tjeckien dricks det i snitt 168 liter öl per år och person (småbarn och åldringar inräknade), och visst har de lite lägre medellivslängd. Men det hoppas jag beror på andra faktorer (inkomst, arbetslöshet etc.)
Citera
2009-05-15, 19:44
Medlem
Vicious Edds avatar
Hahaha du bryr dig nog aningen för mycket om normer och tabun om du skäms för att dricka EN FOLKÖL OM DAGEN!

Det är absolut ingenting fattar du väl...
Citera
2009-05-15, 20:25
Medlem
Lampfots avatar
Om du bara ska dricka EN öl om dagen så försök få in lite kvalité i drickandet. Prova olika starkölsorter, en ny öl varje dag. Drick den kalla starkölen när du sitter skönt i din favoritfåtölj varje dag istället. Det finns inget skamligt i detta, inse det. Njut!
Citera
2009-05-15, 21:07
Medlem
Stonedboys avatar
Ja drick du din öl. Förstår inte varför folk är så rädda. Det är väl bara och dricka om man känner för det? kan själv bli ölsugen ibland och då måste ju törsten släckas. Spelar ingen roll vad det är för dag för mig kvittar det.

Men jag antar att det är den svenska mentaliteten.
Citera
2009-05-15, 21:39
Medlem
Skäggbiffens avatar
sålänge man inte dricker en halv låda vin varje kväll så kan man dricka på ganska lugnt.
Jag dricker själv en hel del folkbira i veckorna.
Citera
2009-05-15, 21:49
Medlem
Har inte för avsikt att vara PK men personligen skulle jag avråda dig. Det är naturligtvis personligt men själv konsumerade jag för ett par år sedan ofta en 3,5 på kvällen som ett sätt att slappna av. Efter ett tag ledde det till ett annat förhållningssätt till alkohol som jag inte hade tidigare. Att dricka öl blev viktigt. Och på helgen var det oftast all-in. När jag slutade vardagsdricka minskade också helgbehovet vilket idag känns jävligt skönt. Har en del rediga problem bakåt i släkten vilket gjorde att jag blev mer försiktig.

Även fast det bara handlar om 3,5r bör man vara uppmärksam om det förärdrar ens övriga alkoholvanor....
Citera
2009-05-15, 23:43
Bannlyst
En öl om dagen håller doktorn borta.
Citera
2009-05-16, 00:22
Medlem
ähmen seriöst gere nu. det är ingen som helst fara med det inte. men jag rekommenderar nog att du går upp ett par steg i procenthalten, du blir bara pissnödig på trefemmor. kör på med, låt säga, en femma varannan dag och en sjua varannan. då kommer du vara lagom lullig till helgen.
Citera
2009-05-16, 08:43
Medlem
Prometeuss avatar
Skit i vad andra tycker, nån ska dra pinjärslasset Jag ser absolut inget fel eller någon alkisvarning på att dricka en öl om dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in