2009-05-14, 19:07
Medlem
På senaste tiden har jag fått ett riktigt ölsug. Dricker alltid en ca 50cl 3.5a på kvällen och gjort det i några veckor nu.
Känns lite tabu på något sätt. Bör jag ha denna känsla eller skall jag glatt konsumera min öl som om det vore en vanlig cola eller dylikt? Är det någon egentlig skillnad? Har ju funderat på att gå ner lite i procenthalt men de är ju så trevligt med en skvätt alkohol i blodet även om det kanppt blir någon skillnad.

Ja vad säger ni?
Citera
2009-05-14, 19:10
Medlem
Awesomes avatar
Gyllene regeln för att undvika beroende:
Drick inte så mycket att du blir full. Varje gång man dricker sig full höjer man sin toleransnivå lite grann. Även om skillnaden inte är märkbar, så krävs det lite mer alkohol för att man ska bli full nästa gång.
Citera
2009-05-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Gyllene regeln för att undvika beroende:
Drick inte så mycket att du blir full. Varje gång man dricker sig full höjer man sin toleransnivå lite grann. Även om skillnaden inte är märkbar, så krävs det lite mer alkohol för att man ska bli full nästa gång.
Läste du ens mitt inlägg? Jag dricker inte för att bli full utan för att det är gott. Och jag har inte gått ner i alkoholprocent för att jag ser den lilla lullighetskänslan som en liten bonus.
Citera
2009-05-14, 19:13
Medlem
Patiences avatar
En öl om dagen kan du gott dricka.
Citera
2009-05-14, 19:13
Medlem
Cotillions avatar
Det känns inte helt optimalt, nej det gör det väl inte.
Me om det är någon större fara eller inte kan jag inte svara på men jag tror inte det.
Citera
2009-05-14, 19:15
Medlem
En öl till maten spelar väll ingen roll så jag fattar varför det skulle vara fel på att ta den ölen på kvällen iställe.
Drick på du, farligt är de ju iaf inte.
Citera
2009-05-14, 19:15
Medlem
dubbel.
Citera
2009-05-14, 19:17
Medlem
R.Rs avatar
Tycker bara att det är att köra på, så länge det bara rör sig om en öl om dan.
Går väl inte riktigt att jämföra med en cola kanske men risken för skada/beroende måtte vara väldigt låg.
Citera
2009-05-14, 19:26
Medlem
Kreeps avatar
Har själv gett mig fri drickning på folköl på vardagarna eftersom jag ändå inte känner någon påverkan av det. Torsdagar och söndagar anser jag att jag får dricka en starköl på vardera dagarna, plus folköl såklart. Fredag, lördag är det bara att dricka efter hur stort sug jag har. Är det fest behöver man såklart inte bry sig om reglerna. Men då öl är för gott för att avstå hela arbetsveckorna, så har jag skapat schemat.
Citera
2009-05-14, 19:27
Medlem
letsseesomeids avatar
får du lullighetskänsla av en 3,5a så ska du fanimej härdas. drick två öl om dan istället.
kanske missuppfattade men
Citera
2009-05-14, 19:27
Medlem
Risken för någon skada borde väl inte vara så hög med en 3.5% 50cl öl varje kväll. Lär ju vara mer farligt att trycka i sig en 2liters cola varje dag...
Citera
2009-05-14, 19:32
Medlem
R.Mutts avatar
Ja, enda "faran" är väl isf. att det hjälper till att forma en fin ölmage, men en ponduskagge är väl bara sexigt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in