2009-05-14, 15:07
Medlem
Worldwides avatar
Vilket OS ska jag använda om jag ska spela lite nyare spel då och då, multitasking, och annat skit?

Ubuntu och kubuntu har mycket eyecandy, det vinner av de alla, men jag får flipp då jag använer terminal, och när jag installerar proram

WINDOWS 7 sägs vara bättre än xp... så va tyckler ni? Jag ska använda ettt av dessa OS i en dator med dessa delar (kommer att ta dvd brännare från gamla datorn)

http://i39.tinypic.com/w8nm8n.jpg
Citera
2009-05-14, 15:13
Medlem
cannaBes avatar
Nog för att jag tycker att du valt lite väl billiga delar, men du borde ändå kunna använda Windows 7 utan några problem. Ska du spela och sånt så krävs ju en del kunskaper och trixande för att lira på Linux, så är du inte duktig eller har lust att lära dig så ska du ju inte köra det.

Om du ska köra XP eller Win7 är ju upp till dig själv, har du provat Win7 än? Isåfall vet du ju hur det ser ut och hur det fungerar så då är det ju upp till dig själv. Ska du lira nyare spel så kommer du behöva DX10 för att få bäst grafik och då är inte XP rätt val direkt.

Men som sagt, ingen här kan säga vad du ska använda. Det är ju en smaksak och beror helt på vad du är ute efter
Citera
2009-05-14, 15:30
Medlem
Varför inte dualboota med ubuntu och win xp/7. Rekomenderat att installera win före ubuntu, mindre strul med boot loader och så vidare.

Som sagts tidigare, testa win 7 och se om det funkar som du vill, annars får det ju bli xp
Citera
2009-05-14, 15:33
Medlem
Worldwides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribus
Varför inte dualboota med ubuntu och win xp/7. Rekomenderat att installera win före ubuntu, mindre strul med boot loader och så vidare.

Som sagts tidigare, testa win 7 och se om det funkar som du vill, annars får det ju bli xp

Just nu på min nuvarande dator har jag windows xp och ubuntu 9.04 installerat. Det var windows 7 built 7000 jag använde och det vr bra, nu har det kommit RC1... så ska nu installera det igen. Jag kanske knan ta windows 7 på dennya datorn jag kommer att köpa.
Citera
2009-05-14, 20:15
Medlem
copyguys avatar
Dualboota ubuntu och w7
Citera
2009-05-14, 20:44
Medlem
Rakiis avatar
Säger också dualboot då du främst kommer slippa försöka få igång PC-spel på Ubuntu genom att konfiguera i Wine, Celéron eller i PlayonLinux. En Win-dator för ändamålen att spela vinner du med i längden men som hemmadator för surf etc... är alltid Ubuntu att föredra i min mening, skrivbordsmiljöerna i Gnome och fönsterhanteraren X kompletterar miljön ytterst bra.
Citera
2009-05-24, 19:54
Medlem
Släng ihop en Dual-Boot på Ubuntu och XP. Ubuntu 9.04 är riktigt bra och XP kommer jag använda till Windows 7 släpps helt.
Citera
2009-08-18, 14:28
Medlem
kanulas avatar
OT raderat. Diskussioner om Windows 7 tas i diskussionstråden.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in