2009-05-14, 15:07
Medlem
Worldwides avatar
Vilket OS ska jag anvnda om jag ska spela lite nyare spel d och d, multitasking, och annat skit?

Ubuntu och kubuntu har mycket eyecandy, det vinner av de alla, men jag fr flipp d jag anvner terminal, och nr jag installerar proram

WINDOWS 7 sgs vara bttre n xp... s va tyckler ni? Jag ska anvnda ettt av dessa OS i en dator med dessa delar (kommer att ta dvd brnnare frn gamla datorn)

http://i39.tinypic.com/w8nm8n.jpg
Citera
2009-05-14, 15:13
Medlem
cannaBes avatar
Nog fr att jag tycker att du valt lite vl billiga delar, men du borde nd kunna anvnda Windows 7 utan ngra problem. Ska du spela och snt s krvs ju en del kunskaper och trixande fr att lira p Linux, s r du inte duktig eller har lust att lra dig s ska du ju inte kra det.

Om du ska kra XP eller Win7 r ju upp till dig sjlv, har du provat Win7 n? Isfall vet du ju hur det ser ut och hur det fungerar s d r det ju upp till dig sjlv. Ska du lira nyare spel s kommer du behva DX10 fr att f bst grafik och d r inte XP rtt val direkt.

Men som sagt, ingen hr kan sga vad du ska anvnda. Det r ju en smaksak och beror helt p vad du r ute efter
Citera
2009-05-14, 15:30
Medlem
Varfr inte dualboota med ubuntu och win xp/7. Rekomenderat att installera win fre ubuntu, mindre strul med boot loader och s vidare.

Som sagts tidigare, testa win 7 och se om det funkar som du vill, annars fr det ju bli xp
Citera
2009-05-14, 15:33
Medlem
Worldwides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribus
Varfr inte dualboota med ubuntu och win xp/7. Rekomenderat att installera win fre ubuntu, mindre strul med boot loader och s vidare.

Som sagts tidigare, testa win 7 och se om det funkar som du vill, annars fr det ju bli xp

Just nu p min nuvarande dator har jag windows xp och ubuntu 9.04 installerat. Det var windows 7 built 7000 jag anvnde och det vr bra, nu har det kommit RC1... s ska nu installera det igen. Jag kanske knan ta windows 7 p dennya datorn jag kommer att kpa.
Citera
2009-05-14, 20:15
Medlem
copyguys avatar
Dualboota ubuntu och w7
Citera
2009-05-14, 20:44
Medlem
Rakiis avatar
Sger ocks dualboot d du frmst kommer slippa frska f igng PC-spel p Ubuntu genom att konfiguera i Wine, Celron eller i PlayonLinux. En Win-dator fr ndamlen att spela vinner du med i lngden men som hemmadator fr surf etc... r alltid Ubuntu att fredra i min mening, skrivbordsmiljerna i Gnome och fnsterhanteraren X kompletterar miljn ytterst bra.
Citera
2009-05-24, 19:54
Medlem
Slng ihop en Dual-Boot p Ubuntu och XP. Ubuntu 9.04 r riktigt bra och XP kommer jag anvnda till Windows 7 slpps helt.
Citera
2009-08-18, 14:28
Medlem
kanulas avatar
OT raderat. Diskussioner om Windows 7 tas i diskussionstrden.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in