2002-09-03, 15:31
äldre konto (old)
Ej medlem
1. Vilken/vilka uppgifter tillfaller en Moderator?
2. Varför ingen Moderator på Eskort & prostitution-forumet?

Mvh
Mr Testher
Citera
2002-09-04, 12:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Om du är intresserad av att bli moderator, plita ner ett pm till admin, säg att du har intresset, så fixar han det!
Citera
2002-09-08, 14:16
Administrator
admins avatar
Re: En Moderators uppgifter ???

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Testher
1. Vilken/vilka uppgifter tillfaller en Moderator?
2. Varför ingen Moderator på Eskort & prostitution-forumet?

1. Att ta bort inlägg som är oseriösa och inte är relaterade till det ämne där de är postade. Ett inlägg om invandringspolitik som är postat i forumet för datasäkerhet skall t.ex. raderas, liksom spam och inlägg som enbart är gjorda för att förstöra.

2. Det finns ett flertal forum som saknar moderator. Oftast brukar en moderator sättas in efter att någon sökt tjänsten (och då pga att han/hon tycker att det behövts en moderator). För att kunna bli moderator krävs att personen söker tjänsten, är tidigare aktiv i forumet, och gjort inlägg i forumet som styrker detta.
Citera
2002-09-08, 15:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Tackar för ett tydligt svar!

// Mr Testher
Citera
2002-09-08, 16:58
äldre konto (old)
Ej medlem
Men för guds skull gör inte Mr Testher till moderator i eskort-forumet.

Han har svårt att acceptera att andra har åsikter som inte riktigt stämmer överens med hans egna. Han skulle styra det forumet stenhårt och det skulle bli supertråkigt!

Hellre Garbage som moderator - han respekterar andras åsikter och kan argumentera på ett vettigt sätt. Han har dessutom humor, vilket Mr Testher saknar helt.
Citera
2002-09-08, 22:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Tackar, tackar. Det var kul att läsa. Kan ju meddela att jag inte är intresserad av en sådan uppgift just nu & antagligen inte det närmaste året heller.
Citera
2002-09-09, 15:38
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gable
Men för guds skull gör inte Mr Testher till moderator i eskort-forumet.

Han har svårt att acceptera att andra har åsikter som inte riktigt stämmer överens med hans egna. Han skulle styra det forumet stenhårt och det skulle bli supertråkigt!

Hellre Garbage som moderator - han respekterar andras åsikter och kan argumentera på ett vettigt sätt. Han har dessutom humor, vilket Mr Testher saknar helt.

Gable! Jag är inte det minsta intresserad av att göra moderator-sysslorna. Jag ställde frågorna:
"1. Vilken/vilka uppgifter tillfaller en Moderator?
2. Varför ingen Moderator på Eskort & prostitution-forumet?"

för att jag inte visste vad det innebar. Nu har jag fått det förklarat för mig.

Det är fantastiskt att du bildat dig en sån tråkig uppfattning av mig utan att debattera själv (Det här var väl ditt 1:a inlägg över huvud taget?). Välkommen att haka på debatten på Eskort & Prostituion-forumet så kanske du kan bilda dig en annan uppfattning. Ett debattforum är väl till för att debattera i eller hur? Hur kul skulle det vara om alla hade samma åsikt? Inge kul alls.

Jag håller med dig om att garbage säkert skulle göra ett lysande jobb som moderator. Tyvärr så har han ju redan avböjt.

Mvh
Mr Testher

PS. Tråkig eller ej men det är få inlägg på Eskort & Prostituion-forumet som genererar så många visningar och svar som mina. Det bevisar inget men det visar att jag hjälper till att hålla forumet levande. DS.
Citera
2002-09-09, 23:01
äldre konto (old)
Ej medlem
Käre Mr Testher,

Om du ställer frågor vad det innebär att vara en moderator måste du ju själv erkänna att det kan uppfattas som om du är intresserad av jobbet. Naturligtvis kan det ju vara så att du var nyfiken i allra största allmänhet.

Bara för att det var mitt första inlägg, betyder det inte att jag inte har hängt på flashback under en längre tid och läst de flesta inlägg. Jag håller fullständigt med dig om att du har hållt debatten igång på eskort-forumet, men du har också fått mycket pisk av folk, vilket kan bero på att du tar dig själv på stort allvar. Min uppfattning om dig kan mycket väl vara helt uppåt väggarna, men jag baserar den på vad du har skrivit tidigare.

För övrigt så tror jag däremot inte att jag har så mycket att tillföra debatten på just det aktuella forumet, men om det skulle ändras så kommer även jag naturligtvis att posta inlägg där.
Citera
2002-09-09, 23:31
äldre konto (old)
Ej medlem
Gable! "-Frågar man inget så får man inget veta" eller hur de säger på hjärnkontoret. Min nyfikenhet är jag stolt och glad över.

Att jag får pisk på forumet har nog mer med att göra att jag käftar emot. Inte alla tål det. Jag tycker om en seriös debatt och visst, jag tar mig själv på allvar. För mycket eller ej låter jag vara osagt. Nåväl, vi skall väl inte tjafsa om det här?

Vi kanske möts på något forum i någon intressantare fråga framöver?

Morsning
Mr Testher 8)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in