Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-13, 22:58
Medlem
FrasseFloyds avatar
Jag är inte gammal på Flashback men under min tid här har fler och fler funktioner "tillfälligt" stängts av för att sedan falla i glömska, man har fått många vettiga förbättringsförslag som inte realiserats och både wikin och travelforum har vi inte sett röken av.

Jag är inte dum, jag förstår att det är mycket pillande bakom kulisserna och jobb som vi användare inte ser just eftersom så stora delar av forumet fungerar så pass bra som det gör. Det jag däremot tycker är tråkigt är när löften inte infrias.

Jag föreslår därför att någon slags blogg eller kanske bara en dedikerad tråd startas där det som händer bakom kulisserna skrivs ner så att vi otåliga användare slipper famla i mörkret. Som lekman tycker jag inte att det låter alltför krävande om teknikerna någon gång varje vecka skrev ett par rader om vad som hänt, vad som utvecklats och varför saker får lägre prioritet.

Är det en helt galen idé eller är det något som kanske skulle kunna fungera?
Citera
2009-05-13, 23:00
Medlem
Nej, ett bättre förslag är att Administrationen avsätter Beng, och istället anlitar någon professionell programmerare som har kunskaper i php och databaser.
Citera
2009-05-13, 23:07
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anhedoni
Nej, ett bättre förslag är att Administrationen avsätter Beng, och istället anlitar någon professionell programmerare som har kunskaper i php och databaser.
bengs kunskaper får man väl anta att det inte är något fel på, eftersom han bevisligen har fixat saker och ting tidigare. Tillsammans med zzpac, som skall ha eloge och få höra att han är saknad.

Problemet verkar vara att ledningen inte har ett dugg koll på vad / hur / när som rör det tekniska och mjukvaran. Tillsätt en bunt fler programmerare (en anledning såsom att det är svårt att hitta kvalificerad arbetskraft är rent ljug och hymleri) eller dra ner på projekten. Flashback har växt ifrån att vara en lekstuga.
Citera
2009-05-13, 23:08
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd

Är det en helt galen idé eller är det något som kanske skulle kunna fungera?

Helt galen idé. Frågan har varit uppe innan och antingen har admin sagt nej eller inte sagt något alls. Det betyder att det är dåligt och inte kommer hända.

Alltid kul när såna som du dyker upp. Som inte fattar något och tror de vet bäst
Citera
2009-05-13, 23:21
Medlem
chribsson2s avatar
Ja vilken toppenidé! beng som inte har tid/ork/lust att fixa det mest elementära, ska nu börja blogga också.
Citera
2009-05-13, 23:35
Medlem
SweTechs avatar
Jag tycker det borde införas en medlemsavgift så att forumet kan anställa fler personer.
150:-/ 3 månader och då får man tillgång till olika funktioner så som mouse over, vem har skrivit funktionen, medlemslistan, direkt access till laidback och en helt egen flashback epost adress.

Dessutom får man en helt egen hemsida där man kan skriva en gullig presentation och lägga upp sina bilder så att alla kan tala om för en hur gullig/ful man är.

Man får självklart också ett eget bloggutrymme..

Citera
2009-05-13, 23:38
Medlem
GodCalledInSicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag tycker det borde införas en medlemsavgift så att forumet kan anställa fler personer.

Och det går att sköta rätt anonymt också med en SMS-tjänst. Janne skulle ju kunna bli hur rik som helst för en sådan löjlig summa som 10:- i månaden.
Citera
2009-05-13, 23:40
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodCalledInSick
Och det går att sköta rätt anonymt också med en SMS-tjänst. Janne skulle ju kunna bli hur rik som helst för en sådan löjlig summa som 10:- i månaden.
Men då har ju inte alla och envar tillträde...tänk på alla fattiga singelmammor och pensionärer som måste panta burkar för att ha råd med kattmat till middagen. Då stängs samhällets svaga ut från Flashback Forum och så kan det ju absolut inte vara.
Citera
2009-05-13, 23:52
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Alltid kul när såna som du dyker upp. Som inte fattar något och tror de vet bäst
Ger jag ett så tråkigt intryck? Det var inte något jag ville...

Ingen verkar nappa så jag får väl återgå till att fundera i min ensamhet. Buhu för mig och ett gott liv önskas er alla.
Citera
2009-05-15, 06:22
Moderator
impieteers avatar
Beng borde twittra.
Citera
2009-05-15, 18:02
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Men då har ju inte alla och envar tillträde...tänk på alla fattiga singelmammor och pensionärer som måste panta burkar för att ha råd med kattmat till middagen. Då stängs samhällets svaga ut från Flashback Forum och så kan det ju absolut inte vara.

Singelmammorna kan hålla sig till Familjeliv, och pensionärerna...tja...vi har väl bara en officiell sådan här på forumet mig veterligen?
Citera
2009-05-15, 19:14
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Singelmammorna kan hålla sig till Familjeliv, och pensionärerna...tja...vi har väl bara en officiell sådan här på forumet mig veterligen?
Inte tänka så, Flashback ska vara öppet för alla oavsett art och ålder.
Även singelmammor och pensionärer är radikala och sexuellt perverterade, så det måste finnas ett andningshål.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in