Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-05-13, 22:56
Medlem
Cuprinols avatar
Jag installerade windows 7 nyss och fixade snabbt in mina drivrutiner etc. Såg nu när jag kollade C drivern att jag bara har 125 av mina 298 gig ledigt. Såg sen också att hela min programmapp sen jag hade xp finns kvar. Kan jag på något sätt bli av med dessa filer i mappen program1 och windows.old?
Citera
2009-05-13, 22:59
Du får installera om på riktiga sättet, stoppa i skivan, starta om datorn, boota från dvdn och följ instruktionerna.
Citera
2009-05-13, 23:04
Medlem
Cuprinols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratburst
Du får installera om på riktiga sättet, stoppa i skivan, starta om datorn, boota från dvdn och följ instruktionerna.
Precis det jag gjorde första gången. Finns det inget annat sätt?
Citera
2009-05-13, 23:05
Medlem
cannaBes avatar
Nja, annars är det bara att du tar bort allt som du inte vill ha kvar. Hur ser det ut när du startar datorn? Måste du välja mellan XP och Win7? Om du inte behöver det så kan du tryggt ta bort allt som ligger i Windows.old och Program1.
Citera
2009-05-13, 23:07
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprinol
Precis det jag gjorde första gången. Finns det inget annat sätt?

Låter ju inte riktigt troligt, om du gör det försvinner all data.. Gör om, gör rätt!
Citera
2009-05-13, 23:09
det "felet" du gjorde var att du ej formaterade disken innan installation.

gör om, gör rätt
Citera
2009-05-13, 23:13
Medlem
Cuprinols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
det "felet" du gjorde var att du ej formaterade disken innan installation.

gör om, gör rätt

Tack alla för dom snabba svaren. Hur gör jag nu för att formatera hela disken den här gången?
Citera
2009-05-13, 23:14
Medlem
Cuprinols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Nja, annars är det bara att du tar bort allt som du inte vill ha kvar. Hur ser det ut när du startar datorn? Måste du välja mellan XP och Win7? Om du inte behöver det så kan du tryggt ta bort allt som ligger i Windows.old och Program1.

Jag är inte helt säker men jag tror jag skymtade något om 2 operativsystem men den bootade windows 7 nästan direkt automatiskt.
Citera
2009-05-13, 23:14
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Tack alla för dom snabba svaren. Hur gör jag nu för att formatera hela disken den här gången?
När du får se hårddisken så trycker du på Advanced och sen markerar du C:\ och trycker "Delete" sen trycker du på New och OK. Sen fortsätter du installationen.
Citera
2009-05-13, 23:16
Medlem
Cuprinols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
När du får se hårddisken så trycker du på Advanced och sen markerar du C:\ och trycker "Delete" sen trycker du på New och OK. Sen fortsätter du installationen.
Jag testar det nu. Återkommer om nån timme med resultatet
Citera
2009-05-13, 23:19
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Jag testar det nu. Återkommer om nån timme med resultatet
Fint
Citera
2009-05-13, 23:54
Medlem