Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-13, 23:46
Medlem
chribsson2s avatar
Vi som användare kan inte kräva ett förbannat skit.
Fick jag däremot önska något, så skulle det vara en slags programförklaring av en admin. En rejäl redogörelse för hur man har tänkt sig den tekniska utvecklingen av FB och hur man ser på framtiden vad gäller antalet användare mm.

Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Såvida ledningen inte uttrycker annat kan det styras under anarkistiska såväl som diktatoriska ideologier vad gäller hierarkin samt positioner inom anställningsgrupper. Det var den enda poängen jag ville få framförd, hur du förutsätter att det fungerar har ingen verklighetsbaserad betydelse och är således inget annat än spekulationer som trillat av spåret.
Då tackar jag för att du klart och tydligt har talat om vart FB:s tekniska utvecklig är på väg, utan att trilla av spåret själv.
Senast redigerad av chribsson2 2009-05-13 kl. 23:50.
2009-05-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Flashback växer så det knakar, över 300 000 medlemmar och flera miljoner inlägg. Sveriges största forum och pressen är stor på att ständigt utvecklas och bli bättre - men det blir det inte.

Jag påstår att flashback har tagit ett riktigt stort steg bakåt det senaste året (kanske två senaste till och med) med funktioner som tagits bort (mouseover var det först, sedan "vem har postat" och nu medlemslistan som "kanske inte kommer tillbaka"). Många projekt är i rullning, flashback wiki och travelforum är stora projekt som hade gjort internetanvändandet roligare men nu får man fan ta och skärpa sig på teknikernivå! Man kan inte bara fokusera på nya saker och strunta i det man redan har.

Skulle beng varit brobyggare hade han byggt tio meter och sen använt materialet av den bro han redan byggt för att bygga vidare. Det är ett arbetssätt som inte håller i längden.

Det jag vill säga med den här tråden är: Sluta gör flashback sämre! Jag är trött på ständiga försämringar och få förbättringar och nu vill jag ha Er synpunkt i frågan:

Vart är flashback på väg rent tekniskt? Vad tror ni att vi har att vänta om 1 år?
Administrationen lystrar inte till användarpackets svaga, klagande röster. Det märks tydligt då Admin med fler ofta kommer med undvikande svar och många fler gånger lyser i sin frånvaro.
Vi får vika oss som träd i vinden för fascisternas vilja.
2009-05-13, 23:49
Medlem
chaoswithins avatar
Något som vore bra (men som inte kommer att hända) är om vi fick veta vilka andra saker ni tänker plocka bort den närmaste tiden (så man hinner vänja sig av med dom), visserligen finns det inte så mycket kvar att ta bort, sök, pm och profilsidorna är det som jag oroar mig för att det är borta inom ett halvår.

Fram tils medlemslistan har jag alltid haft det största förtroende för att det görs så mycket som möjligt så snabbt som möjligt, men nu har jag faktiskt börjat undra. Mouseover är ett perfekt exempel, det är väl fan nästan två år sedan den snart skulle vara tillbaka (överdrift jaja)..
2009-05-13, 23:51
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Såvida ledningen inte uttrycker annat kan det styras under anarkistiska såväl som diktatoriska ideologier vad gäller hierarkin samt positioner inom anställningsgrupper. Det var den enda poängen jag ville få framförd, hur du förutsätter att det fungerar har ingen verklighetsbaserad betydelse och är således inget annat än spekulationer som trillat av spåret.
Mycket sant. Vem vet? Flashback kanske egentligen bara är några gamla PIIIr i en garderob i en mörk, fuktig källare någonstans i Örkelljunga? Drivs av några statuskåta fjortisar för att ha något att skryta om på skoldagarna i mellanstadiet. Den där Janne Axelsson är bara en shim dom använder för att legitimera projektet och köpa sig medieutrymme.

Vad jag förutsätter har verkligen ingen betydelse som är baserad på verkligheten enligt dig. Konstigt, då får man anta att din definition av forumadministratör på sveriges största forum inte innebär annat än att finnas till, banna lite folk till höger och vänster samt komma med undvikande svara när medlemmar börjar surna till över ständig lögn och hyckleri.
2009-05-13, 23:57
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vad jag förutsätter har verkligen ingen betydelse som är baserad på verkligheten enligt dig. Konstigt, då får man anta att din definition av forumadministratör på sveriges största forum inte innebär annat än att finnas till, banna lite folk till höger och vänster samt komma med undvikande svara när medlemmar börjar surna till över ständig lögn och hyckleri.

Om jag blundar för allt jag tror och tagit förgivet samt fokuserar enbart på min egen erfarenhet av forumets administratörer är det precis det antagandet man kan göra. Administratörerna är inte mer för mig än jag ser skymten av. Det jag ser i praktiken med uppskjutna releasedatum och sporadiskt bortplockade funktioner bäddar tyvärr inte alltför gott för min uppfattning.
2009-05-14, 00:01
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Om jag blundar för allt jag tror och tagit förgivet samt fokuserar enbart på min egen erfarenhet av forumets administratörer är det precis det antagandet man kan göra. Administratörerna är inte mer för mig än jag ser skymten av. Det jag ser i praktiken med uppskjutna releasedatum och sporadiskt bortplockade funktioner bäddar tyvärr inte alltför gott för min uppfattning.
Nu börjar vi tala klarspråk, och du har rätt i det du säger. Den bild som skapas av Flashback Forums ledning är inte bra och pekar kraftigt utför.
2009-05-14, 00:13
Medlem
Megalomanias avatar
Jag håller helt klart med. Att FB vill utveckla funktioner bortom de som är standard på alla andra Vbulletin- och phpBB-forum är gott och väl men att FB faktisk saknar funktioner som är standard på alla andra Vbulletin- och phpBB-forum är uppriktigt sagt otroligt uselt.
2009-05-14, 01:37
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Jag håller helt klart med. Att FB vill utveckla funktioner bortom de som är standard på alla andra Vbulletin- och phpBB-forum är gott och väl men att FB faktisk saknar funktioner som är standard på alla andra Vbulletin- och phpBB-forum är uppriktigt sagt otroligt uselt.

Uselt? Det är väl skandalöst att man tar bort viktiga funktioner så man snart knappt kan använda forumet och tyvärr är väl risken stor att fler funktioner tas bort inom den närmaste framtiden

Man måste från ledningens sida försöka bli bättre på att kommunicera med oss användare och berätta vad man kommer att fokusera på i framtiden anser jag.
Vill man hellre fokusera på att utveckla Travelforum och andra sidoprojekt än FB så är det ok med mig men då måste man vara ärlig mot oss och säga i klartext att man struntar i att vidareutveckla FB-delen och fokuserar bara på Travelforum eftersom man tjänar mer pengar på den så slipper man bli arg och besviken på att saker inte fungerar som det ska
2009-05-14, 02:16
Tekniker
bengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Flashback växer så det knakar, över 300 000 medlemmar och flera miljoner inlägg. Sveriges största forum och pressen är stor på att ständigt utvecklas och bli bättre - men det blir det inte.

Vad är det som är så himla hemskt? Forumet fungerar, det är snabbt och stabilt. Har inte t.ex sök blivit bättre? Har du inte "heta ämnen" som är väldigt populärt? Sedan vinns det väldigt mycket saker som du inte ser som blivit bättre.

Det finns egentligen ingenting att klaga på. Jag vet att några av er inte tycker om förändringar. Men vi måste få göra vissa förändringar.

Funktioner som tagits bort har knappt används av er användare eller så finns det ett bättre alternativ.

"Vem har postat" användes lite över 500 gånger per vecka. Så viktig var den. Förutom superviktig så var den även väldigt resurskrävande och behövdes skrivas om.

Den enda funktionallitet medlemslistan har/hade var att kunna sortera användare efter hur många poster de gjort. Söka upp medlemmar kan du göra i avancerad sök. Den är tom bättre än medlemslistan då användarnamn ploppar upp allt eftersom du skriver in användarnamnet.
2009-05-14, 02:30
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beng
Vad är det som är så himla hemskt? Forumet fungerar, det är snabbt och stabilt. Har inte t.ex sök blivit bättre? Har du inte "heta ämnen" som är väldigt populärt? Sedan vinns det väldigt mycket saker som du inte ser som blivit bättre.

Det finns egentligen ingenting att klaga på. Jag vet att några av er inte tycker om förändringar. Men vi måste få göra vissa förändringar.

Funktioner som tagits bort har knappt används av er användare eller så finns det ett bättre alternativ.

"Vem har postat" användes lite över 500 gånger per vecka. Så viktig var den. Förutom superviktig så var den även väldigt resurskrävande och behövdes skrivas om.

Den enda funktionallitet medlemslistan har/hade var att kunna sortera användare efter hur många poster de gjort. Söka upp medlemmar kan du göra i avancerad sök. Den är tom bättre än medlemslistan då användarnamn ploppar upp allt eftersom du skriver in användarnamnet.
Känns ju lite "sådär" att du som alltid är orsaken till alla dessa försämringar ska tala om för oss att vi ändå inte saknade dessa finesser...
2009-05-14, 02:37
Tekniker
bengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Känns ju lite "sådär" att du som alltid tar sönder allt ska tala om för oss att vi ändå inte saknade dessa finesser...

Vad är "allt" jag har sönder? Om du argumenterar och ger mig en förklaring på vad det är du saknar och varför du saknar det så blir det enklare för mig att förstå vad det är du saknar och jag kanske kan göra något åt "problemet".

Jag kan se vad som används och hur det används. Sedan om jag ändrar det för att 10k användare ska vara nöjda så är det inte omöjligt att 10 blir missnöjda. Men som sagt, om ingen förklarar vad som är så hemskt eller vad som är fel kan jag inte göra någonting åt det.

Så ta chansen och berätta.
2009-05-14, 03:04
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beng
Vad är "allt" jag har sönder? Om du argumenterar och ger mig en förklaring på vad det är du saknar och varför du saknar det så blir det enklare för mig att förstå vad det är du saknar och jag kanske kan göra något åt "problemet".

Jag kan se vad som används och hur det används. Sedan om jag ändrar det för att 10k användare ska vara nöjda så är det inte omöjligt att 10 blir missnöjda. Men som sagt, om ingen förklarar vad som är så hemskt eller vad som är fel kan jag inte göra någonting åt det.

Så ta chansen och berätta.

Medlemslistan kanske??

(Eller nä den var ju inte prioriterad trots stort sett Alla använder den.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in