2009-05-13, 19:53
Medlem
Rebelxs avatar
Någon som vet ifall det är några mediciner som är receptfria/lagliga i Portugal (apoteket) men inte i Sverige?
Sömnmedel, Benzo eller liknande.

I Bulgarien kunde man t.ex. köpa Zolpidem (Stilnoct) receptfritt och rätt billigt.

Tacksam för svar
Citera
2009-05-13, 20:43
Avstängd
Tramadol var allt jag frågade efter och det fick jag lätt tag på. En del ville sälja på mig mer medan apoteket på flyplatsen frågade noga om jag blivit rekomenderad av läkare. En del apotek hade inte alls alternativt nekar för att slippa sälja. De fattade väl varför en turistande kille i min ålder i god vigör köper tramadol. En del apotek säljer inte mediciner alls utan bara hygienartiklar etc.

Annars om du vill ha tag på något att festa på så gå till baixo alto (stavningen är lite skev där) på kvällen. det är nöjeskvarteret och kokain och hasch är mer eller mindre avkriminaliserat och säljs öppet upp till små mångder (3 gram för kola, vet ej med hasch)
Senast redigerad av Tridnod 2009-05-13 kl. 20:45.
Citera
2009-05-14, 12:28
Medlem
Millicents avatar
Känns som att det typ måste finnas ett par receptfria goingar som innehåller dxm. Satsa på piller. Det är ingen god sörja att klunka.

Romilar 15 mg kan nog finnas och är då billigare, små och lätta att svälja.

Lycka till.
Citera
2009-05-14, 15:51
Medlem
Rebelxs avatar
DXM är inget jag är ute efter. Fler bieffekter hos en drog får man ju leta efter..

Tack för svaret dock =)
Citera
2009-05-14, 17:18
Bannlyst
Är detta bara någon osanning jag hört eller är det så att de flesta drogerna är legala i delar/hela Portugal?
Såg något program om detta på tv för ett antal år sedan och minns inte hur det låg till riktigt...
Citera
2009-05-14, 18:30
Medlem
kingzyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Är detta bara någon osanning jag hört eller är det så att de flesta drogerna är legala i delar/hela Portugal?
Såg något program om detta på tv för ett antal år sedan och minns inte hur det låg till riktigt...

Det är sant men bara för deras medborgare tror jag.
De satsar mer på "harm reduction" Avkriminaliserat
tror jag att det är, eller jag vet inte.

Någon som kan google får rätta.
Senast redigerad av kingzyz 2009-05-14 kl. 18:38.
Citera
2009-05-14, 18:41
Avstängd
Upp ett par inlägg..

Glömde för övrigt att säga att det var i Lissabon som det ligger i.

Citat:
Citera
2009-05-14, 22:06
Medlem
Buttersss avatar
Lånar tråden;

Finns de nå lagligt receptfritt i Rhodos?
Citera
2009-05-15, 02:00
Medlem
Wild24s avatar
Citat:

Kolla in det här angående avkriminaliseringen i Portugal, verkar rätt lyckat.
http://www.cato.org/pub_display.php?pub_id=10080
Citera
2009-11-01, 23:10
Medlem
Bodde där i ett år. Toleransen är hög. Innehav upp till 5 g t.ex. brunt är okej bland de flesta poliserna.
Citera
2009-11-02, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Lånar tråden;

Finns de nå lagligt receptfritt i Rhodos?
Menar du nåt man kan knarka på (vilket jag antar att du gör) så: NEJ. Grekland är hårdare än Sverige när det gäller läkemedel, tro det eller ej. Det starkaste du kan hitta är paracetamol med koffein.

Mvh
/marilyn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in