2009-12-19, 16:35
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Den som är utpekad här tidigare kommer ju inte från Stockholm, eller har jag missat något? Så jag tycker vi utvidgar sökparametrarna till att även innefatta KAK-området. Det måste ändå vara logiskt, tycker du inte det?
Sök vidare du. Men jag kan inte undgå att förundras över en männsika som söker efter något densamma ser som ett faktum inte ens existerar. Likt jakten på den heliga gralen. Men det verkar uppenbart som om du inte förstår en sådan lydelse. Jag hade relativt höga tankar om dig fram tills nu. Bot och bättring?
Svara då på detta: https://www.flashback.org/showpost.php?p=20325137&postcount=8008
Citera
2009-12-19, 16:36
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Det stinker surt om alla dementier. Jag tolkar det som om det är väldigt viktigt för kramargänget att sluta leden ... av någon outgrundlig anledning. Sitter ni och är skraja för Bubbas?

Först och främst. Blanda inte in mig i några CS-gäng, tack. Jag diskuterar arbogamorden i egenskap av mig själv och det som jag framför här är mina egna åsikter.

Men följande är däremot helt säkert! Det är inte de som dementerar som ska behöva styrka något utan det är den/de som påstår något som har det fulla ansvaret på sig. Den/de ska alltså styrka sitt påstående med källa, något som de omöjligt kan i detta fallet då de är ute och cyklar rejält.
Citera
2009-12-19, 16:42
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Källa? Ge mig din säkra källa! Annars håll käft!

Ni tror verkligen att ni är rätt ute men ni anar inte att ni är åt helvete fel.

Ska vi slå vad?

Ber du swerreperre o eloge om källa på samma timida sätt?
På att de radvis med Kristinor de nu så desperat spammar tråden med är den rätta?
Vi andra har i alla fall bara hållit oss till EN...

Det har för övrigt inte slagit dej att det kan vara DU som är lurad?
Det gick alltså att få fram från vilken stad Expressens "Kristina 46" kom från om man var lite listig. Det stämde väl in på den som Tuesday säjer besökt CS o som bor i "Stockholmstrakten". Det stämde ännu bättre in med det namn jag läste på Facebook redan när Expressenartikeln kom ut.
Jag kan naturligtvis inte garantera att det inte i denna stad finns två "Kristina 46" som är sjukligt intresserade av detta fall. Jag kan inte heller garantera att källan (som f ö inte hade en aning om vem jag misstänkte var "kristina") ljuger.
Men jag tycker det vore väldigt mycket sammanträffande.

Att försöka få det till att jag eller någon annan "patetisk stackare" hittar på för att jävlas visar bara hur skruvat du/ni tänker. WTF skulle vi ha för glädje av att inte ta reda på vem den verklige Kristina är?????
Citera
2009-12-19, 16:48
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Sök vidare du. Men jag kan inte undgå att förundras över en männsika som söker efter något densamma ser som ett faktum inte ens existerar. Likt jakten på den heliga gralen. Men det verkar uppenbart som om du inte förstår en sådan lydelse. Jag hade relativt höga tankar om dig fram tills nu. Bot och bättring?
Svara då på detta: https://www.flashback.org/showpost.php?p=20325137&postcount=8008
Med "troligtvis" i det citerade stycket menar jag att "Kristina" är en pseudonym, och med stor sannolikhet är det så. Alltså, "Kristina" existerar inte. Är det något mer du vill att jag ska förklara? Sedan tycker jag att du ska ta och läsa Tuesdays inlägg riktigt riktigt ordentlig och jämföra det med de uppgifter du har.
Citera
2009-12-19, 16:54
Medlem
eloges avatar
Citat:
Jag håller med.

Det är ju faktiskt lite komiskt i denna skandalcirkus att den patetiske med bihang försett NJ med info om helt fel person.

Mest är det dock en skam att man numera får ägna sig åt falsk ryktesspridning i arbogatråden utan krav på källa. Något jag tror kan få stora konekvenser i framtiden.

Angående CS så vet jag inte hur det blir med överflyttning eller inte.
Jag tycker också att det är problematiskt att användaren Carl Hamilton verkar uppmuntra falsk ryktesspridning. Speciellt som läget är. De insatta har foton på både Christina och Kristina och vet att det inte är samma person. Ändå uppmuntrar användaren Carl Hamilton en fortsatt falsk ryktesspridning av miapetter och diverse troll. Användaren Carl Hamilton är den falskaste djäveln som finns på Flashback
Senast redigerad av eloge 2009-12-19 kl. 16:57.
Citera
2009-12-19, 17:06
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jag tycker också att det är problematiskt att användaren Carl Hamilton verkar uppmuntra falsk ryktesspridning. Speciellt som läget är. De insatta har foton på både Christina och Kristina och vet att det inte är samma person. Ändå uppmuntrar användaren Carl Hamilton en fortsatt falsk ryktesspridning av miapetter och diverse troll. Användaren Carl Hamilton är den falskaste djäveln som finns på Flashback

Du har alltså, från journalisten på Expressen som skrev artikeln, fått ut ett foto på Kristina 46? O sedan har du sett den vi påstår är Kristina irl?

Är det så?

Det övriga var så fånigt att jag inte ens orkade dra på munnen....
Citera
2009-12-19, 17:09
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Du har alltså, från journalisten på Expressen som skrev artikeln, fått ut ett foto på Kristina 46? O sedan har du sett den vi påstår är Kristina irl?

Är det så?

Det övriga var så fånigt att jag inte ens orkade dra på munnen....
En rak fråga: Bor den utpekade i Stockholm?
Citera
2009-12-19, 17:20
Medlem
miapetters avatar
Citat:
En rak fråga: Bor den utpekade i Stockholm?

Den som jag fått höra om menar du?
I "Stockholmstrakten" skulle jag kalla det, ja.
Citera
2009-12-19, 17:20
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Först och främst. Blanda inte in mig i några CS-gäng, tack. Jag diskuterar arbogamorden i egenskap av mig själv och det som jag framför här är mina egna åsikter.

Men följande är däremot helt säkert! Det är inte de som dementerar som ska behöva styrka något utan det är den/de som påstår något som har det fulla ansvaret på sig. Den/de ska alltså styrka sitt påstående med källa, något som de omöjligt kan i detta fallet då de är ute och cyklar rejält.

Men var fick du luft ifrån då? Du kände dig uppenbarligen träffad eftersom du går i försvar.

Du ska personligen snacka djävligt tyst om källhänvisning nackepa. Efter alla gånger du slängt ur dig uppgifter utan täckning så borde du akta dig att gå på andra när det gäller just källor.

HUR exact, menar du, att man ska lämna källa när det gäller en person som man enbart känner till namnet? Ska vi skicka någon med kamera till Ystad, menar du!
Citera
2009-12-19, 17:25
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Den som jag fått höra om menar du?
I "Stockholmstrakten" skulle jag kalla det, ja.
Tja, som gammal Ekenkis kan jag säga dig att bor man i Södertälje bor man där och inte i Stockholm, faktiskt även officiellt. Detsamma gäller Norrtälje, Nynäshamn, Huddinge och faktiskt även Hagsätra, för bor man där så bor man i Bandhagen. Den uppgiften Tuesday la fram gällde en person boende i Stockholm, och antagligen är det adressen h*n återgav.

Tänk lite på det du.

Och återigen vill jag säga att det är rent ut sagt skamligt att man har matat NJ med fel information.
Citera
2009-12-19, 17:34
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Tja, som gammal Ekenkis kan jag säga dig att bor man i Södertälje bor man där och inte i Stockholm, faktiskt även officiellt. Detsamma gäller Norrtälje, Nynäshamn, Huddinge och faktiskt även Hagsätra, för bor man där så bor man i Bandhagen. Den uppgiften Tuesday la fram gällde en person boende i Stockholm, och antagligen är det adressen h*n återgav.

Tänk lite på det du.

Och återigen vill jag säga att det är rent ut sagt skamligt att man har matat NJ med fel information.

Det där kan jag inte ta ställning till, du kanske har rätt, eller så har du det inte, jag tänker inte ha några invändningar mot det.

En sak jag däremot funderar över är de som säjer sig sitta på foton på den "riktiga Expressen-Kristina", varför i jösse namn slänger de inte upp foto + namn i tråden? De har ju under dagens lopp slängt upp en hel del andra Kristinor?
Citera
2009-12-19, 17:38
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Men var fick du luft ifrån då? Du kände dig uppenbarligen träffad eftersom du går i försvar.

Du ska personligen snacka djävligt tyst om källhänvisning nackepa. Efter alla gånger du slängt ur dig uppgifter utan täckning så borde du akta dig att gå på andra när det gäller just källor.

HUR exact, menar du, att man ska lämna källa när det gäller en person som man enbart känner till namnet? Ska vi skicka någon med kamera till Ystad, menar du!

Jag hade länge tänkt stå utanför den här löjliga cirkusen kring Kristina eftersom jag självklart trodde att det skulle självsaneras enligt fb:s regler?

Specificera vad jag har publicerat för påståenden utan källhänvisning, tack?

Kristina 46 (om det nu stämmer?) är ett såpass vanligt namn på en kvinna i den åldern att jag faktiskt kan förstå att det kan bli fel. Därför krävs givetvis en odiskutabel källa innan man påstår något i detta fall. Annars ska man självklart inte peka ut någon alls. Kom också ihåg att detta var ingen spekulation om någon. Det var ett direkt påstående med publicerat namn och personuppgifter på en falskt utpekad person.

Det är den som påstår som ska styrka påståendet med källa.
Senast redigerad av nackepa 2009-12-19 kl. 17:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in