tror jag vet vem det är , inte alla restaurangägare som glider runt i såna jackor , dock har jag för mig att han jag tänker på har flyttat :S eller synts till mer sällan iaf , behöver ju iofs inte ens vara samma snubbe men han jag tänker på har inte heller svenskt/finskt namn :P
Lite kul att jag å några vänner satt o diskutera på vad dom säljer i en restaurang han iaf ägt tidigare för maten kan det _inte_ vara dom går runt med , nu vet vi
Senast redigerad av kotsson 2009-05-13 kl. 12:18.
Ännu en gripen misstänkt för järnrörsöverfall på Alnö
Ytterligare en person har gripits misstänkt för inblandning i mordförsöket på en 57-åring på Alnö för två veckor sedan.
Mannen är 23 år gammal och enligt polisen hemmahörande i Haparanda.
Det var tidigt på morgon*en den 25 maj, närmare bestämt halv sex, som den 57-årige mannen hade gått och hämtat tidningen. Mannen hade precis kommit in på tomten och befann sig bara några få meter från sitt hus när *attacken kom.
En man beväpnad med ett järnrör slog 57-åringen till marken och fortsatte att slå sitt försvarslösa offer när han låg ner.
57-åringens fru såg överfallet från fönstret och rusade ut och det fick järnrörsmannen att fly till skogs. Mannen var illa slagen och fördes till Sundsvalls sjukhus där man kunde konstatera att ena underbenet var av*slaget.
Under morgonen letade flera polispatruller efter gärningsmannen och efter någon timme hittades en 24-årig man i ett skogsområde.
24-åringen, som är utländsk medborgare nekade till att han skulle ha haft något med överfallet att göra, men 57-åringen kunde identifiera honom. 24-åringen häktades miss*tänkt för mordförsök *eftersom kammaråklagare Bertil Månsson ansåg att hans avsikt var att döda 57-åringen.
Enligt Bertil Månsson ska någon annan ha gett 24-åringen i uppdrag att mörda 57-åringen.
I tisdags grep polisen ytterligare en person misstänkt för inblandning i dådet, nämligen en 23-årig man hemmahörande i Haparanda. Exakt vilken roll han haft är oklart, men han har begärts häktad misstänkt för medhjälp till mordförsök, alternativ medhjälp till grov misshandel. Häktningsförhandlingen hålls i dag vid Sundsvalls tingsrätt.
Två män står åtalade vid Sundsvalls tingsrätt för ett brutalt överfall på en svensk 57-årig man. Den ena av de mistänkta männen, Timfey (född 1984), är medborgare i Ryssland. Den andra åtalade mannen Serguei (född 1985) är svensk medborgare, folkbokförd i Haparanda, men med rysk härkomst.
Schysst att han riskerar 10 års fängelse. Läste idag i SvD om en gubbe som våldtagit en 12-årig flicka grovt. Han fick två år.
Blir så jävla arg när jag tänker på detta. Det är helt sjukt. Och vi driver med araberna att de har sjuka lagar. Nä 100 000 ton herion ska ge en tiondel så långt straff som barnvåldtäkt.
Två män står åtalade vid Sundsvalls tingsrätt för ett brutalt överfall på en svensk 57-årig man. Den ena av de mistänkta männen, Timfey (född 1984), är medborgare i Ryssland. Den andra åtalade mannen Serguei (född 1985) är svensk medborgare, folkbokförd i Haparanda, men med rysk härkomst.