2003-11-02, 23:53
Bannlyst
Varför finns det inget forum för musiker på FB? Jag är nog inte ensam om att göra musik här.

Det finns ju ett forum för musik, men det är inte riktigt samma sak tycker jag...
Citera
2003-11-03, 16:03
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_evil
Varför finns det inget forum för musiker på FB? Jag är nog inte ensam om att göra musik här.

Det finns ju ett forum för musik, men det är inte riktigt samma sak tycker jag...

ehum, Vad skulle vi döpa det forumet till då hade du tänkt?...
..."Musik...-er"?
Nej, musik finns redan! Har du ens testat och lagt in en tråd med det du vill diskutera?? Testa, kommer säkert hitta någon medmänniska... Och välkommen till FB, förlåt om jag lät lite arg, men det är jag ej!!
Citera
2003-11-04, 09:42
Medlem
Carcasss avatar
Själv tycker jag att det fungerar bra med "Musik".. Den räcker..
Citera
2003-11-04, 13:00
Medlem
TheStorytellers avatar
Jaha, jag tyckte att jag tagit ställning men helt plötsligt blev jag osäker.... klart jag tycker det skulle va schysst med ett forum för musiker eftersom jag är musiker själv (även om Carcass knappast tycker att det jag håller på med kan kallas "musik", men det är en helt annan historia, ha ha!), men frågan är om ett sådant forum skulle utnyttjas i nån större utsträckning. Jag tror egentligen inte det. Du skall inga andra gudar hava jämte Flashback visserligen, men jag tänkte ändå rekommendera VST-forum som är knökfullt med kompetenta människor, och låt er icke luras av namnet... det handlar inte alls bara om Cubase, utan om musikproduktion i största allmänhet. Väl värt ett besök!
Citera
2003-11-04, 14:51
Medlem
Carcasss avatar
Näru, avföring är vad jag skulle kalla det för! hähä.
Men som du säger, ett forum för musiker skulle antagligen inte användas så speciellt mycket.
Citera
2003-11-04, 16:04
Medlem
Gerras avatar
Vi har redan ett forum för musiker och ett mot. 'Musik' och 'Humor'. Trumslagaren gick in i affären och sade till expediten:
- Jag vill köpa dragspelet där borta och den här röda trumpeten.
Expediten svarar:
- Brandsläckaren kan du väl få köpa, men radiatorn sitter ju för helvete fast i väggen.
Citera
2003-11-04, 16:34
Medlem
Ralfons avatar
Håller med Gerra, så det så

Vi har ju ett film-forum, tycker du att vi ska ha ett för regissörer då också? och kanske ett för ansvariga utgivare av film? Scripta? Skådespelare etc etc etc..? NÄE.
Citera
2003-11-04, 18:48
Medlem
Boogaloos avatar
Med tanke på draget i Musik-forumet lovar jag att dina trådar inte drunknar ändå...
Citera
2003-11-06, 15:44
Bannlyst
Jaja OK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här