Tittar på melodifestilvalen semifinal eller vad det heter och märker att dem har förstört det som var bra med vårat bidrag "la voix".
Istället för att Malena sjunger själv har hon nu en kör med sig som inte kan sjunga opera dessutom!
Det första jag tänkte på och kanske det mest iögonfallande var att det bytt ut alla män mot tjejer. Är i och för sig mer eller mindre ett kriterium numera att det vinnande bidraget har snygga, lättklädda damer på scen. Problemet är bara att när Sverige har snygga brudar på scen så är de fullt påklädda, och ska man vinna - then that's a no-no...
...fast vid närmare eftertanke så stämmer det ju inte i och med att bland de allra senaste segrande bidragen har merparten bestått utav allt från monster med eldsprutande gitarrer, lesbiska pojkflickor och skridskobögar
Jag tycker att det är ett skambidrag och uselt eftersom det är bara en ripoff av en känd opera sång!
Är det? Vilken är det och vart kan man lyssna på den? Hade varit väldigt kul att höra den, jag tycker la voix är jättebra.
Citat:
Ursprungligen postat av Fugasi
Det första jag tänkte på och kanske det mest iögonfallande var att det bytt ut alla män mot tjejer. Är i och för sig mer eller mindre ett kriterium numera att det vinnande bidraget har snygga, lättklädda damer på scen. Problemet är bara att när Sverige har snygga brudar på scen så är de fullt påklädda, och ska man vinna - then that's a no-no...
...fast vid närmare eftertanke så stämmer det ju inte i och med att bland de allra senaste segrande bidragen har merparten bestått utav allt från monster med eldsprutande gitarrer, lesbiska pojkflickor och skridskobögar
Man får nog mycket röster för showen under framträdandet och där ligger vi ganska dåligt till tycker jag!