En självklar följdfråga; vad ska du ha för komponenter i chassit? En högt klockat I7-plattform kräver ett bra chassi med bra luftgenomflöde, medans ett low-end HTPC-system inte kräver så mycket av sin låda.
Då skulle jag köra på Cooler Master Elite 333 från valfri webshop.
En 120mm-fläkt baktill och en framtill. Den bakre fläkten ingår i priset. Jag tycker inte det är värt att lägga tusen spänn på chassi för en sådan enkel dator
Jag skulle satsa på ett Antec three hundred eller ett nine hundred. Det första kostar inte mycket och är väldigt prisvärt. Släng in två noctua case fans i detta så har det lika bra genomflöde som ett P182.
Sitter själv med ett Thermaltake Soprano och är grymt nöjd med kylning och så ser det väldigt bra ut.
Det enda negativa är att det är lite trångt för ett långt grafikkort och du blir av med 1-2 hdd platser. Sitter själv med 5diskar i nu, 3 i "hdd-dockan" och 2st i några hål i chassit.
Antec ska det va! Threehundred eller P182, ifall du känner att du har råd ta P182, aldrig varit så nöjd med ett chassi! Threehundred är inte dåligt, men det är sämre