2009-05-20, 12:14
Medlem
Tsubasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klassa
Vem är det? Men syftar du på Bisping så funderar jag på hur du kan se den som säker? Han är, med all rätt, klar underdog i den matchen.

haha ja det var han jag mena
Jag har tittat en del på the ultimate fighter senaste säsongen där Bisping och Henderson coachar team UK vs USA, och jag tycker henderson känns omotiverad och trött ut och Bisping ser mycket piggare ut på fight

Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Bisping slåss inte på denna gala, men oddsen för han match fanns ute och jag kommer nog också spela på han då.

Japp därför jag gjorde en liten miss, såg att oddsen fanns så jag la ett bet.
Citera
2009-05-22, 12:44
Medlem
johnny houstons avatar
la en trippel på Machida, Sherk och Hughes. borde sitta tycker man.

Machida har dominerat alla sina matcher och knappt fått ett slag på sig. att han tränar med anderson silva är också ett starkt plus i min bok.

Sherk har väl roidat upp sig som vanligt och har ett storleksövertag och kan bara ligga på edgar till domaren höjer hans arm efter 3 ronder.

Hughes kommer spöa serra. serra har en turseger mot GSP. ingen av dem har väl imponerat på senaste men jag tror inte bonden hughes vill torska mot en liten skitsnackade new yorkare.

bara att vänta och se
Citera
2009-05-22, 17:41
Medlem
klassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsubasa
haha ja det var han jag mena
Jag har tittat en del på the ultimate fighter senaste säsongen där Bisping och Henderson coachar team UK vs USA, och jag tycker henderson känns omotiverad och trött ut och Bisping ser mycket piggare ut på fight
Kan inget annat än att skratta åt det resonemanget. Du tycker Henderson känns trött i en tv-show, har du sett honom fightas någon gång?
Citera
2009-05-23, 18:22
Medlem
Tänkte spela på professor X för ett par två dagar sedan. Oddset var 4+, idag ligger det 1.55 eller liknande. Så surt. Men men, jag har lärt mig till nästa gång.

har spelat en dubbel. Machida + Serra

Är säker på Machida. Serra behöver en lyckoträff och sedan går han
för "the kill"
Citera
2009-05-24, 19:46
Medlem
Carlozs avatar
Någon som vet när Machida går sin nästa match ? Han var hel grym mot Evans !

Övrigt:

Cain Velasquez kommer spöa skiten ur Heath Herring den 13.e
Citera
2009-05-25, 10:26
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carloz
Någon som vet när Machida går sin nästa match ? Han var hel grym mot Evans !

Övrigt:

Cain Velasquez kommer spöa skiten ur Heath Herring den 13.e

Är inget helt klart men han kommer troligtvis coacha på tuf med Rampage och sen ha en match dom emellan som avslutning på den säsongen.

Och till det övriga så ska ej Heath Herring slåss utan det blir Velasquez vs Cheick Kongo.
Citera
2009-05-25, 10:28
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Satsade för vad jag anser "säkert" (om det nu finns nåt sånt) på dessa fighters:

Pat Barry - Tim Hague

Rashad Evans - Lyoto Machida

Matt Hughes - Matt Serra

Phillipe Nover - Kyle Bradley

Sean Sherk - Frank Edgar

Lite frågetecken med Machida mot Evans men känns som han kommer ta det. Dom andra matcherna har jag svårt att se en vinst av den andra fightern, så tror inte denna gala kommer bjuda på så många överraskningar.

2 av 5 rätt, dom säkra matcherna infann sig inte riktigt, jaja spelade bara för småpotatis.
Citera
2009-05-26, 02:20
Medlem
Tsubasas avatar
Citat:
Satsade för vad jag anser "säkert" (om det nu finns nåt sånt) på dessa fighters:

Pat Barry - Tim Hague

Rashad Evans - Lyoto Machida

Matt Hughes - Matt Serra

Phillipe Nover - Kyle Bradley

Sean Sherk - Frank Edgar

Lite frågetecken med Machida mot Evans men känns som han kommer ta det. Dom andra matcherna har jag svårt att se en vinst av den andra fightern, så tror inte denna gala kommer bjuda på så många överraskningar.

Hehe synd att du bara fick in 2 av 5 där, jag la bara singel på både Machida och Hughes så jag vann en slant kände mig inte så säker riktigt på de andra fighterna och sen fick Sherk lite oväntat stryk så det vara bara tur för mig det att jag inte la nån trippel :P
Citera
2009-05-31, 07:35
Medlem
No_fears avatar
Jaha nu är det dags snart igen, vad kommer ni att spela på för UFC 99.

Jag kommer nog spela på Rich Franklin vs Wanderlei Silva och även på Mike Swick vs Ben Saunders

Till den första matchen där så tror jag kan Wanderlei stoppa/neutralisera Rich stående så kan nog inte Rich hota Wand alls, Ace kan vinna på en ko/tko men om det inte infinner sig så kan det nog bli Wands match, å andra sidan så kommer nog Wand stå och trada med han rätt så bra så han kommer nog riskera att bli knockad också, men där har Wand också chans att knocka han så, tror/hoppas på Wand.

Till andra matchen så är Swick favorit men jag tycker han är lite överskattad iallafall, plus att Saunders har sett bra ut (fast mot lite mediokert motstånd) och han har en bra längdfördel mot Swick så tror på upset här.

Sen kommer jag nog även sätta in ett litet odds på Paul Taylor vs Peter Sobotta
Och även John Hathaway vs Rick Story
Mest pga dom höga oddsen men också att i den första matchen så slåss Sobotta på hemmaplan (Tyskland) och så är han verkar han vara bra allround och på backen så är han nog bättre än Paul Taylor.

Det andra matchen så tycker jag Hathaway är lite överskattad fast han är obesegrad ser inte att hans vinster väger så mycket mer än vad Rick Storys gör, plus att Rick Story är ingen duvunge fast han det är hans första match i UFC, han har slagit tuf bekantingen Brandon Melendez senast och har ett record på 7-1 (förlorade sin första match), Hathaway är 10-0 och har 1 tidigare match i UFC mot Tom Egan.

Men dom 2 sista är mest för deras höga odds jag spelar på dom, Story har 5.00 på unibet och Sobotta har 4.25, och även om bara en av dom vinner så går jag plus där. Tror mest på att Sobotta kan skrälla av dom 2 iallafall.

har ni några andra matcher där ni ser en ev skräll eller nån vinst som känns väldigt säker??
Citera
2009-06-03, 12:43
Medlem
Corvuss avatar
Citat:
Jaha nu är det dags snart igen, vad kommer ni att spela på för UFC 99.

Jag kommer nog spela på Rich Franklin vs Wanderlei Silva och även på Mike Swick vs Ben Saunders

Till den första matchen där så tror jag kan Wanderlei stoppa/neutralisera Rich stående så kan nog inte Rich hota Wand alls, Ace kan vinna på en ko/tko men om det inte infinner sig så kan det nog bli Wands match, å andra sidan så kommer nog Wand stå och trada med han rätt så bra så han kommer nog riskera att bli knockad också, men där har Wand också chans att knocka han så, tror/hoppas på Wand.
väldigt säker??

Jag är ganska säker på att Franklin kommer vinna mot Wanderli. Knockout i någon av ronderna. Det är som kommentorerna säger att efter du blivit knockad en gång så blir det lättare att knocka ut dig allt eftersom, och det fick vi se prov på senast i rampage vs wanderlei-fighten.
Matchen kommer börja med lite passiv trading. Några slag, några sparkar (dock bara slag från wanderleis sida) Vet inte hur länge detta kommer pågå, men när Franklin ser en öppning är det över och Wanderlei sover.

Rent oddsmässigt är det heller inte värt att lägga pengarna på Wanderlei. Han har väl runt 2.2 medan rich har 1.72 på bet365. Jag ser Franklin som en mer komplett fighter. Han har bättre ground game och bättre standup. Hans kondition är också fenomenal.
Wanderleis stortid är över och det finns för mig bara en vinnare.

Även om wanderlei skulle få in en träff (vilket jag inte tror att han kommer få) så knockas inte franklin i det första taget. Jag tyckte heller inte Wanderlei såg särskilt bra ut mot Rampage.

Franklin är en solklar vinnare i mina ögon. Har redan lagt 500 och kommer troligen lägga ca 2k till på den matchen.

edit edit.
Senast redigerad av Corvus 2009-06-03 kl. 12:47.
Citera
2009-06-03, 14:32
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corvus
Jag är ganska säker på att Franklin kommer vinna mot Wanderli. Knockout i någon av ronderna. Det är som kommentorerna säger att efter du blivit knockad en gång så blir det lättare att knocka ut dig allt eftersom, och det fick vi se prov på senast i rampage vs wanderlei-fighten.
Matchen kommer börja med lite passiv trading. Några slag, några sparkar (dock bara slag från wanderleis sida) Vet inte hur länge detta kommer pågå, men när Franklin ser en öppning är det över och Wanderlei sover.

Rent oddsmässigt är det heller inte värt att lägga pengarna på Wanderlei. Han har väl runt 2.2 medan rich har 1.72 på bet365. Jag ser Franklin som en mer komplett fighter. Han har bättre ground game och bättre standup. Hans kondition är också fenomenal.
Wanderleis stortid är över och det finns för mig bara en vinnare.

Även om wanderlei skulle få in en träff (vilket jag inte tror att han kommer få) så knockas inte franklin i det första taget. Jag tyckte heller inte Wanderlei såg särskilt bra ut mot Rampage.

Franklin är en solklar vinnare i mina ögon. Har redan lagt 500 och kommer troligen lägga ca 2k till på den matchen.

edit edit.

Nu är jag stort fan av Wanderlei så det är alltid svårt att analysera en match med en man är fan av men enda fördelen jag ger till Ace är just hans nävar och ev hans GnP men tror inte det kommer hamna där om inte Wand blir groggy och Ace går på avslut.

Plus att det han pratat om och det man sett i hans videointervjuer är att han ska träna på sin boxning och jag tycker även han har haft en tightare guard på sparringvideor än vad han haft tidigare.

Och ang Rampage matchen så tycker jag det såg bra ut ända tills han bestämde sig för att stå kvar och slå tredje och fjärde slaget i sin kombination och då satte Rampage en slag helt klockrent och såna slag knockar alla, så tycker inte Wand har blivit lättare att knocka utan han har blivit knockade av folk som är väldigt bra stående (enda som inte är riktigt bra stående är väl Henderson fast han har en riktigt bra slägga)

Sen använder Wand sig av bensparkar och han är en idiot om han inte kommer clincha mot Ace som har visat att han har grymma problem i en Muay-thai clinch.

Och till backen är Wand ett svartbälte i BJJ och ska inte ha några problem att vara där om matchen går dit, nåt han sällan visar upp i sina matcher men när man ser han tränar så ser det riktigt bra ut på backen.

Och mer som jag tycker pratar för hans fördel är att han är lättare, han har sett så grymt stor och muskulös ut på sistone, han var inte speciellt stor i början av sin karriär och då hade han en grym snabbhet också, så ska bli skoj att se han lättare.

Men detta kommer nog bli ett riktigt krig och det kan avgöras på en sekund åt båda hållen.

Men hjärtat säger Wand, Ace är också på sin karriärslut och har nog inte allt för många matcher kvar så även Wand och fast han förlorat så tycker jag inte att han har slagits dåligt.
Citera
2009-06-07, 08:46
Medlem
No_fears avatar
Spelade aldrig på Wand matchen för dom hade sänkt oddsen på Hathaway vs Story på unibet.

Så spelade på Betsson och där fanns inte Wand matchen med, men de är nog lika bra det, är nog inge bra att spela på matcher där man är känslomässigt involverad och vill att ena fightern ska vinna riktigt mycket, är svårt att analysera en sån match utan man hittar bara sätt för att få ens fighter att verka som han kommer vinna, så den fighten ser jag och hoppas på vinst och njuter av, men detta spelade jag på:

1. Denis Stojnic - Stefan Struve 1.782009-06-13 17:00Mixed Martial Arts - Ultimate Fighting Championship
Vinnare , Du spelade på:1

2. Cheick Kongo - Cain Velasquez 1.802009-06-13 17:00Mixed Martial Arts - Ultimate Fighting Championship

3. Marcus Davis - Dan Hardy 1.452009-06-13 17:00Mixed Martial Arts - Ultimate Fighting Championship

4. Mike Swick - Ben Saunders 2.622009-06-13 17:00Mixed Martial Arts - Ultimate Fighting Championship
Vinnare , Du spelade på:2

5. Paul Taylor - Peter Sobotta 3.652009-06-13 17:00Mixed Martial Arts - Ultimate Fighting Championship

6. Terry Etim - Justin Buchholz 3.402009-06-13 17:00Mixed Martial Arts - Ultimate Fighting Championship

7. Paul Kelly - Rolando Delgado 4.152009-06-13 17:00Mixed Martial Arts - Ultimate Fighting Championship

Tror inte alla kommer slå in så spelade detta på system eller vad det nu hette, med singlar, dubbel, tripplar och fyrling.

Dom första 4 hoppas jag sätta iallafall 3 av dom och av 5,6,7 så hoppas jag att iallafall 1 faller in, för där var det höga odds och det brukar alltid bli skrällar inom MMA så det känns inte omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in