Citat:
Ursprungligen postat av Corvus
Jag är ganska säker på att Franklin kommer vinna mot Wanderli. Knockout i någon av ronderna. Det är som kommentorerna säger att efter du blivit knockad en gång så blir det lättare att knocka ut dig allt eftersom, och det fick vi se prov på senast i rampage vs wanderlei-fighten.
Matchen kommer börja med lite passiv trading. Några slag, några sparkar (dock bara slag från wanderleis sida) Vet inte hur länge detta kommer pågå, men när Franklin ser en öppning är det över och Wanderlei sover.
Rent oddsmässigt är det heller inte värt att lägga pengarna på Wanderlei. Han har väl runt 2.2 medan rich har 1.72 på bet365. Jag ser Franklin som en mer komplett fighter. Han har bättre ground game och bättre standup. Hans kondition är också fenomenal.
Wanderleis stortid är över och det finns för mig bara en vinnare.
Även om wanderlei skulle få in en träff (vilket jag inte tror att han kommer få) så knockas inte franklin i det första taget. Jag tyckte heller inte Wanderlei såg särskilt bra ut mot Rampage.
Franklin är en solklar vinnare i mina ögon. Har redan lagt 500 och kommer troligen lägga ca 2k till på den matchen.
edit edit.
Nu är jag stort fan av Wanderlei så det är alltid svårt att analysera en match med en man är fan av men enda fördelen jag ger till Ace är just hans nävar och ev hans GnP men tror inte det kommer hamna där om inte Wand blir groggy och Ace går på avslut.
Plus att det han pratat om och det man sett i hans videointervjuer är att han ska träna på sin boxning och jag tycker även han har haft en tightare guard på sparringvideor än vad han haft tidigare.
Och ang Rampage matchen så tycker jag det såg bra ut ända tills han bestämde sig för att stå kvar och slå tredje och fjärde slaget i sin kombination och då satte Rampage en slag helt klockrent och såna slag knockar alla, så tycker inte Wand har blivit lättare att knocka utan han har blivit knockade av folk som är väldigt bra stående (enda som inte är riktigt bra stående är väl Henderson fast han har en riktigt bra slägga)
Sen använder Wand sig av bensparkar och han är en idiot om han inte kommer clincha mot Ace som har visat att han har grymma problem i en Muay-thai clinch.
Och till backen är Wand ett svartbälte i BJJ och ska inte ha några problem att vara där om matchen går dit, nåt han sällan visar upp i sina matcher men när man ser han tränar så ser det riktigt bra ut på backen.
Och mer som jag tycker pratar för hans fördel är att han är lättare, han har sett så grymt stor och muskulös ut på sistone, han var inte speciellt stor i början av sin karriär och då hade han en grym snabbhet också, så ska bli skoj att se han lättare.
Men detta kommer nog bli ett riktigt krig och det kan avgöras på en sekund åt båda hållen.
Men hjärtat säger Wand, Ace är också på sin karriärslut och har nog inte allt för många matcher kvar så även Wand och fast han förlorat så tycker jag inte att han har slagits dåligt.