2009-05-15, 13:26
Medlem
johnny houstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
När är nästa gala?

den 23dje, går live på tv4 sport

01:00
Dave Kaplan - George Roop
1.68

2.08
+1
Matt Hughes - Matt Serra
2.90

1.37
+1
Pat Barry - Tim Hague
3.05

1.34
+1
Phillipe Nover - Kyle Bradley
3.48

1.27
+1
Rashad Evans - Lyoto Machida
1.48

2.50
+1
Sean Sherk - Frank Edgar
3.10

1.33
+1
Yoshiyuki Yoshida - Brandon Wolff
4.35
Citera
2009-05-15, 13:33
Medlem
LeifLoketx40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn87
Hmm, vet faktiskt inte om du driver eller inte.
Men Paulo är Totalt värdelös samt extremt okunnig för att vara en kommentator, borde fått sparken för länge sedan.
Har kompisar som kan Mkt mer och dom är inte superinsatta fans.

Har du lyssnat på dom "riktiga" kommentatorerna nångång?

Ah du skulle stå där med micken då skulle allt bli bättre
Citera
2009-05-15, 14:29
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil-
Bisping skrällar? Tvivelaktigt. Visst, chansen finns alltid där att en helt ny Bisping kommer in i oktagonen.

Hendo är så jävla ruthless att jag tror han borde fixa det här utan större problem.

Kommer inte glömma då paulos brorsa tror jag det var introducerade Bisping som "The Duke" ... var nära iaf

Fast Hendo är väldigt gammal plus att han inte direkt rosat sitt record med vinster på det sistone, plus att han hade problem med Ace stående senast och Bisping är väldigt snabb på fötterna och är svår att ta ner så stående ger jag överhanden till Bisping och får inte Hendo ner han så kan jag se att Bisping tar detta.

Helst vill jag att Hendo spöar upp Bisping men kan se han förlora denna match också. Och hur oddset var satta så tyckte jag det inte reflekterade hur oddsen ser ut för vem som ska vinna, så tycker att spela på Bisping kan vara värt pengarna satsade gentemot den ev vinsten.

Tänk även att Hendo är 39 år och har vunnit 2 av sina 4 sista matcher (en av vinsterna en split decision), Bisping är betydligt yngre och har bara förlorat mot Evans (split decision) och visst har aldrig mött nån av Hendersons kaliber men Henderson är inte direkt i sin prime nå mer, en prime Henderson och dom oddsen skulle visa rätt bild men inte idag.
Citera
2009-05-15, 14:52
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifLoketx40
Ah du skulle stå där med micken då skulle allt bli bättre
Sluta spela dum, det har jag aldrig sagt.
Bara för att jag skulle vara sämre än Paulo betyder inte det att han är kvalificerad.
Nej, varken jag eller Paulo hör hemma som kommentator för UFC.
Citera
2009-05-16, 18:28
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn87
Hmm, vet faktiskt inte om du driver eller inte.
Men Paulo är Totalt värdelös samt extremt okunnig för att vara en kommentator, borde fått sparken för länge sedan.
Har kompisar som kan Mkt mer och dom är inte superinsatta fans.

Har du lyssnat på dom "riktiga" kommentatorerna nångång?
Nej jag drev faktiskt inte, jag tycker han är bra. Gillar kommentatorer som lever sig in i matcherna.

Och nej, jag har inte hört dom "riktiga" kommentatorerna.
Citera
2009-05-17, 02:22
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy
Nej jag drev faktiskt inte, jag tycker han är bra. Gillar kommentatorer som lever sig in i matcherna.

Och nej, jag har inte hört dom "riktiga" kommentatorerna.
Okey, försök att se en sändning med dom kan jag nästan garantera dig att du aldrig mer vill höra Paulos stämma .
Citera
2009-05-17, 21:05
Medlem
No_fears avatar
Satsade för vad jag anser "säkert" (om det nu finns nåt sånt) på dessa fighters:

Pat Barry - Tim Hague

Matt Hughes - Matt Serra

Sean Sherk - Frank Edgar

Lite frågetecken med Machida mot Evans men känns som han kommer ta det. Dom andra matcherna har jag svårt att se en vinst av den andra fightern, så tror inte denna gala kommer bjuda på så många överraskningar.
Citera
2009-05-18, 22:56
Medlem
Tsubasas avatar
tack så hemskt mycket allihopa för all info, hade ingen aning om att det gick på tv4sport live

några bets jag ska göra (gör via bet365) är Matt Hughes och Bisbing tycker dem känns hyffsat säkra. Jag tror även Machida vinner sin match.

För övrigt är inte Paulo särskilt vass men Goldberg är ju inte så värst mycket bättre iofs så det är pest eller kolera på dem två
Citera
2009-05-18, 23:22
Medlem
klassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsubasa
tack så hemskt mycket allihopa för all info, hade ingen aning om att det gick på tv4sport live

några bets jag ska göra (gör via bet365) är Matt Hughes och Bisbing tycker dem känns hyffsat säkra. Jag tror även Machida vinner sin match.

För övrigt är inte Paulo särskilt vass men Goldberg är ju inte så värst mycket bättre iofs så det är pest eller kolera på dem två
Vem är det? Men syftar du på Bisping så funderar jag på hur du kan se den som säker? Han är, med all rätt, klar underdog i den matchen.
Citera
2009-05-19, 05:26
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsubasa

Bisping slåss inte på denna gala, men oddsen för han match fanns ute och jag kommer nog också spela på han då.
Citera
2009-05-19, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Satsade för vad jag anser "säkert" (om det nu finns nåt sånt) på dessa fighters:

Pat Barry - Tim Hague

Matt Hughes - Matt Serra

Sean Sherk - Frank Edgar

Lite frågetecken med Machida mot Evans men känns som han kommer ta det. Dom andra matcherna har jag svårt att se en vinst av den andra fightern, så tror inte denna gala kommer bjuda på så många överraskningar.

Ja ungefär såhär borde det se ut. Jag tror Rashad Evans får in sina viftningar i luften och antagligen knockar Lyoto. Dock hoppas jag Lyoto vinner
Citera
2009-05-19, 19:58
Medlem
PokerXs avatar
Omar Bouiche är en legend inom kampsporten både i Sverige och internationellt. Han var den första svensken som fightats utanför Sveriges gränser inom MMA(Mixed Martial Art). Idag driver han en framgångsrik kampsportsklubb i Stockholm. För den nyfikne är MMA en blandning av judo, brottning, brasiliansk juijitsu, thaiboxning, sambo och boxning. Inför varje huvudevenemang i UFC(Ultimate Fighting Championship) kommer Omar att tipsa Betssons spelare om de olika fighternas utgång. Nedan kan du läsa Omar Bouiche’s tankar om UFC 98 som avgörs den 23 maj.

Rashad Evans vs Lyoto Machida
Äntligen får Machida en chans på titeln. Machida är troligtvis UFCs knepigaste fighter men sin väldigt udda stil. Han har som bekant en bakgrund i karate som han utnyttjar mycket bra framförallt är det hans distans och timing som hans motståndare har svårt för. Han visade i matchen mot Tito Ortiz att han både har bra nedtagningar, försvar och lyckades ta ner Tito. Evans kommer att få händerna fulla. Han behöver stänga distansen och göra det till en brottningsmatch. Bestämmer sig Evans för att stå och byta slag kommer det troligtvis bli en dålig kväll för honom. Jag tror att Evans behöver få ner Machida på marken och groud and pounda honom. Vi har ännu inte sett Machida bli pressad på marken. Jag tror att vi kommer att få se en ny världsmästare.

Omars tips: Lyoto Machidaodds 1,45

Matt Hughes vs. Matt Serra
Denna match har man sett fram emot. Detta är årets hatmatch nummer 1 för det känns verkligen som det är riktigt hat! Hughes styrka är ingen hemlighet, stark gedigen brottning med otroligt bra ground and pound game. Frågan är om han har kvar DET som gjorde han till en av världens bästa fighters? Serra däremot verkar vara riktigt taggad inför den här matchen. Hans styrka ligger i sin bjj där han är renzo gracie första svart-bältare och det är en bedrift i sig. Den här matchen kommer att vinnas av den personen som tar ner sin motståndare och dominerar toppositionen. Jag har en liten känsla av att Hughes är den starkare av dem två.

Omars tips: Matt Hughes odds 1,34

Drew McFedries vs. Xavier Foupa-Pokam
Mcfedries är en explosiv KO fighter med dynamit i bägge händerna. Han har däremot visat sig lite svag på marken där han blivit submittat några gånger, bla av vår danske stjärna Martin Kamphman. Om Xavier ska vinna det här behöver han bra nedtagningar och ett bra submission game. Jag tror inte att stående fight är någon vidare bra plan för Xavier men säkerligen underhållande för oss.

Omars tips: Drew McFedries: odds 1,50

Dan Miller vs. Chael Sonnen
Sonnen som precis kommer från en förlust mot Damien Maia är troligtvis mycket revanschsugen. Han är framför allt en erkänt bra brottare och har dessutom gått en hel del tuffa matcher mot toppkillar i MMA. Alla hans förluster är på submission men man får inte låta sig luras av det. Han är en hårt slående fighter som kan ge vem som helst en match. Miller som är IFL veteran har endast en förlust på sina tolv matcher. Han har däremot inte mött fighters av samma kaliber som Sonnen. Vi kommer därför att se en match mellan en duktig brottare och en kapabel bjj kille. Troligtvis går den här vinsten till Sonnen pga. sin explosivitet och rutin.

Omars tips: Chael Sonnen odds 2,26

Sean Sherk vs. Frankie Edgar
Detta kommer att bli ett riktigt krig. Edgar som bla har slagit Tyson Griffin är en allround fighter med hög intensitet som inte backar en tum till hans nackdel. Jag tycker jag att hans stil påminner väldigt mycket om Sean Sherk som han nu ska möta, men Sherk känns lite starkare i alla moment men det har är ju MMA så det kan gå åt vilket håll som helst i den här matchen. Jag måste nog säga att Sherk är den som kommer gå segrande ur den här historien.

Omars tips: Sean Sherk odds 1,30
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in