2009-05-12, 17:44
Bannlyst
Förra måndagen fick jag nån slags influensa anatar jag att det var. Hosta, illamående, huvundvärk, varm, orkeslös. Ingen diaré eller att jag spydde.

Efter nån vecka var det borta men jag har fortfarande konstant huvudvärk. Ringde till vårdcentralen och dom sa att det var normalt, att jag ska dricka mycket och ringa tillbaka om det inte släpper efter några dagar. Jag glömde säga till henne att det ger mer ont om jag vrider huvudet åt höger, då liksom sträcker det i nacken upp i huvudet.

Men det släpper väl. Jag blev bara orolig där ett tag att det var nåt annat. Nån som haft det likadant?
Citera
2009-05-13, 03:48
Medlem
skulle tippa på svullna bihålor. känns smärtan som ett starkt tryck i huvudet och bakom ena eller båda ögonen? hade själv det för ett par år sedan och har nu fått det idag igen efter 2 veckors sjukdom. en fruktansvärd huvudvärk. botas med kortisonnässpray men tar ett par dagar minst. ska till läkaren imorgon hoppas verkligen jag får nått smärtstillande. i sverige sa de till mig att äta ipren när jag berättade att alvedon inte hjälpte. fan för såna läkare som njuter av att se sina patienter lida...
Citera
2009-05-13, 19:20
Bannlyst
Det är väl som ett tryck. Inte i pannan längre utan på olika delar av vänstra sidan av huvudet. Och inte bakom ögonen. Så det kanske inte är det.

Finns kortisonnässpray receptfritt på Apoteket?

Beklagar ditt lidande. Det är lite det man är rädd för, läkare som inte upptäcker vad det egentligen är.
Citera
2009-05-15, 12:10
Bannlyst
Jag har värken i bakhuvudet ibland. (Värst är på morgonen.) Man kan väl inte ha huvudvärk i bakhuvudet? Det känns inte normalt. Men jag väntar väl några dagar till innnan jag ringer tillbaka till vårdcentralen.
Citera
2009-05-15, 14:49
Bannlyst
Ringde precis till vårdcentralen och dom sa att jag skulle ta mer huvudvärkstabletter (för jag tar bar två om dagen) och att jag skulle köpa Ipren.
Citera
2009-05-15, 16:00
Bannlyst
Jag låste lite om bihåleinflammation http://sv.wikipedia.org/wiki/Bihåleinflammation och kom på att jag har haft en rinnande näsa året om i 7-8 år. Trodde först jag blivit allergist mot pälsdjur på äldre dar, så jag testade mig för allergier men hade inga. Och min katt är död nu så det kan det inte va.

Pratade om det på Flashback tror jag (hittar inte inlägget) och nån sa att man kan ha nåt fel på näsan som man kan operera. Undrar om detta har något samband.
Citera
2009-05-17, 13:28
Bannlyst
Redan en halvtimme efter att jag ätit min första Ipren kände jag mig bättre, och nu är i nästan all huvudvärk borta.

Jag är så glad!!! och Ipren är min nya idol. Hoppas bara huvudvärken inte kommer tillbaka efter att jag slutat med Iprentabletterna, men det ska vi väl inte hoppas.
Citera
2009-05-17, 13:59
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manhattan
Redan en halvtimme efter att jag ätit min första Ipren kände jag mig bättre, och nu är i nästan all huvudvärk borta.

Haha - du är kanske som jag, paracetamol (alvedon et al.) totalt verkningslöst, NSAID-gruppen = fin effekt.

Eftersom du haft den huvudvärken så länge, så skulle jag rekommendera att du bestämmer dig för att ta Ipren regelbundet i 2-3 dagar. Helst så att värken inte hinner komma tillbaka med full kraft mellan doserna (behövs mindre medicin för att hålla värk borta än för att ta bort den igen om den återkommer).

Det är mycket möjligt att du efter flunsan bara har haft litet ilskna rygg/nack muskler, och sedan har du oroat dig och inte fått lindring från värken => ond cirkel. Det kan vara så enkelt att 3 smärtfria dagar är allt som behövs för att det skall gå om "av sig själv".
Citera
2009-05-17, 14:38
Bannlyst
gå om? Du menar gå bort?
Citera
2009-05-17, 14:53
Medlem
Aspsusas avatar
Jepp. Värkmedicin i ett par dagar (inte så att du tar den först när värken kommit tillbaka rejält) och sedan är förhoppningsvis den sega värken borta.
Citera
2009-05-17, 14:54
Bannlyst
Ja, jag tänkte käka pillerna ett tag.
Citera
2009-05-17, 18:47
Medlem
diversions avatar
Låter som att du har spänd nacke/rygg? Det vandrar upp i huvet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in