Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-05-12, 16:09
Medlem
Jo min dator (eller mest internet explorer) har börjat knasa på sista tiden.
Ibland händer det att "Internet har stött på ett allvarligt problem, och måste därför avslutas" och det irriterar mig väldigt mycket. Har ni någon anning vad det kan bero på, och hur man fixar det?

Ps. Internet rutan är grönd på utsidan ?
Bild:http://img14.imageshack.us/img14/3050/42059424.png ( Ni kanske ser det lilla lime-gröna färgen)
Jag har skannat med SuperAntiSpyware.

Hjälp tack
Citera
2009-05-12, 16:11
Medlem
cannaBes avatar
Gå igenom listan över installerade program och ta bort alla som heter nånting med Toolbar. typ Google Toolbar, Yahoo Toolbar, AOL Toolbar, osv.

Efter att du tagit bort alla dom så öppnar du Internet Explorer, trycker på Tools trycker på Internet Options och sen på Advanced, sen trycker du på Restore och sen Restore igen.

IE7 / IE8 kommer återställas till "fabriksinställningar" och du kan surfa igen, it's magic
Citera
2009-05-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Gå igenom listan över installerade program och ta bort alla som heter nånting med Toolbar. typ Google Toolbar, Yahoo Toolbar, AOL Toolbar, osv.

Efter att du tagit bort alla dom så öppnar du Internet Explorer, trycker på Tools trycker på Internet Options och sen på Advanced, sen trycker du på Restore och sen Restore igen.

IE7 / IE8 kommer återställas till "fabriksinställningar" och du kan surfa igen, it's magic

Aaa det funkade fast det gröna e fortfarande kvar
Citera
2009-05-12, 16:25
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackarnsost
Aaa det funkade fast det gröna e fortfarande kvar
Ah men det gröna har nog med något annat att göra skulle jag tro. Grafikkortsdrivrutiner kanske? Provat att byta upplösning och sett vad som händer då? Var lite kreativ
Citera
2009-05-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Ah men det gröna har nog med något annat att göra skulle jag tro. Grafikkortsdrivrutiner kanske? Provat att byta upplösning och sett vad som händer då? Var lite kreativ

Jag kan nästan ingenting om datorer och sist jag försökte vara kreativ så var jag tvungen att lämna in datorn på servive. Kostade 500 spänn

Hur ändrar man det då?
Citera
2009-05-12, 16:33
Medlem
NewGuys avatar
TS, är det här du? http://www.youtube.com/watch?v=2YXmd3N3wHM

Högerklicka på skrivbordet -> Egenskaper -> Inställningar -> sen pillar du på skärmupplösning.
Citera
2009-05-12, 16:43
Medlem
cannaBes avatar
Haha ok

Du högerklickar på skrivbordet och sen väljer du "Anpassa" tror jag det står, jag använder Engelskt vista så jag vet inte exakta ordet. Sen väljer du "Skärminställningar" så borde du få upp en rull-list som går vågrätt som du kan dra i, drar du till höger kommer texten på skärmen bli mindre och drar du till vänster så blir texten större. (Högre och lägre upplösning) tryck på "Verkställ" för att kika hur det blir efter att du ändrat, är du inte nöjd ändrar du igen och trycker "Verkställ" igen.

Funkar det inte efter det så hade iaf jag avinstallerat drivrutinerna för grafikkortet. Det gör du från Kontrollpanelen > Program och funktioner

Tänk på att din dator kommer kännas mycket segare utan drivrutin för grafikkort, så att tanka senaste drivrutinen innan du avinstallerar den nuvarande är ett tips.

www.ati.com
www.nvidia.com
Citera
2009-05-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewGuy
TS, är det här du? http://www.youtube.com/watch?v=2YXmd3N3wHM

Högerklicka på skrivbordet -> Egenskaper -> Inställningar -> sen pillar du på skärmupplösning.

Haha nee, om man ska vara ärlig så försökte jag fixa bort msn viruset

Men jag tror inte de e skärmupplösningen. För om man trycker på en länk t.ex den du skickade kommer inte det gröna upp.
Citera
2009-05-12, 16:57
Medlem
NewGuys avatar
Hmm, jag har fått intrycket av att du inte har alla färger i paletten s.a.s. har du verkligen installerade drivrutiner till grafikkortet?
Citera
2009-05-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewGuy
Hmm, jag har fått intrycket av att du inte har alla färger i paletten s.a.s. har du verkligen installerade drivrutiner till grafikkortet?
Jadu....Jag har ingen anning. Hur kollar jag det?
Citera
2009-05-12, 23:21
Medlem
wireless_admins avatar
varför kör du internet explorer? instalera firefox eller chrome för guds skull
Citera
2009-05-13, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wireless_admin
varför kör du internet explorer? instalera firefox eller chrome för guds skull
Jag gillar mer Internet explorers stil