2003-11-02, 20:42
Bannlyst
Var god meddela polisen om ni sätt några...människor som kan ha med saken att göra.

"Polisen vädjar om allmänhetens hjälp att hitta de tre män som våldtog en 15-årig flicka i Fagersta natten till i går.
Flickan hade varit på fest i Virsbo, cirka 4 mil söder om Fagersta. Vid 00.30-tiden fick hon skjuts till en bensinmack strax utanför centrum.
Därifrån gick 15-åringen över Kungsbron och längs cykelbanan mot Västanfors. När hon närmade sig båthamnen i Västanfors kom plötsligt tre män fram bakom en granhäck.

Drog ner luvan
De slet ner flickan på marken och drog ner jackluvan för hennes ögon. Därefter förgrep sig två av männen på flickan.
Under lördagen hörde polisen ett antal vittnen, bland annat ett vittne som sett tre män stå bakom häcken vid den aktuella tidpunkten. Men hittills har spaningsarbetet varit resultatlöst.

Söker vittnen
Polisen i Västmanland vill nu komma i kontakt med personer som sett något eller personer som befunnit sig i området kring båthamnen vid 00.30-tiden på lördagsnatten.
Flickan har bara kunnat lämna vaga signalement. Männen är alla under 170 centimeter och de bar skinnhandskar.
Fotnot: Vid tips, kontakta polisen i Västmanland på telefonnummer: 021-15 20 00. Begär spaningsroteln."
Citera
2007-12-12, 20:25
Medlem
cacti88s avatar
Nog för att det här en gammal och totalt onödig tråd att ta upp. Men tjejen i fråga var min f.d polare och det visade sig att fanskapet ljög om hela händelsen. Allt för många tjejer som faktiskt gör det idag...
Citera
2007-12-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cacti88
Nog för att det här en gammal och totalt onödig tråd att ta upp. Men tjejen i fråga var min f.d polare och det visade sig att fanskapet ljög om hela händelsen. Allt för många tjejer som faktiskt gör det idag...

Oj. Mer info? Varför? Hur uppdagades det? Konsekvenser?
Citera
2007-12-12, 20:29
Medlem
Citat:
Intressant. Tell us the story.
Citera
2007-12-12, 20:29
Medlem
Citat:
oh fy fan.
Vadå så hon blev inte ens överfallen eller nånting?
Citera
2007-12-12, 20:30
Medlem
Men, vittnet som såg männen är också falskt?
Citera
2007-12-12, 20:39
Medlem
cacti88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Oj. Mer info? Varför? Hur uppdagades det? Konsekvenser?

Det började med att hennes livs största kärlek dumpade henne. Hon blev totalknäckt, verkligen riktigt nedbruten. Så det hela var ett försök att få honom tillbaka, visade det sig senare. Jag började misstänka att hon ljög när hon sa att "hon ville ha tillbaka sina splitternya, svindyra jeans" som polisen beslagtagit för undersökning. Som att man någonsin skulle vilja ha på sig något som påminner om våldtäkten!:O

Hon pratade ofta om den och nämnde den så iskallt så att man bara fick en känsla av att det inte var någon sanning i det, dessutom berättade hon vid ett tillfälle att polisen anklagade henne för att ljuga ihop hela historien, för att det var många detaljer som inte stämde. Visst kan polisen vara okänsliga i sånna här fall, men med henne så var dom helt rätt ute.

Hursomhelst lägger dom ner utredningen och hon erkänner senare till sitt ex att hon gjorde det för att få tillbaka honom, hon var desperat. Och han tyckte om henne jättemycket som kompis och skulle aldrig ljuga ihop att hon sagt så bara för att vara elak. Och det stämmer med hur allt verkade i övrigt, jag är 100% säker att det var lögn.

Som tidigare nämnt, finns alldeles för många av mitt eget kön som utnyttjar det här med våldäkt(vilket är fruktansvärt synd för dom som faktiskt blir drabbade, då polisen ibland kan utgå från att folk hittar på)

Det med vittnet som sa att den sett tre män var rätt ute, det fanns tre män där men inte fan våldtog dom någon...
Citera
2007-12-15, 12:55
Bannlyst
Som vanligt är det väl några stackars invandrare också som fick lida för det. Bara för att några få ställer till det får som sagt alla andra lida...ni sa ju det själva.
Citera
2007-12-15, 13:26
Medlem
Fredrikb82s avatar
ang detta ämne så rekomederar jag raporten: Mansförtryck och kvinnovälde av Pär Ström.

den kan ladda ner här: pdf och Mp3

Han tar upp mer exempel som detta och historier som detta förstärt mäns liv då trätsväsendet blint tror på kvinan när det helt saknas bevisning.
Citera
2007-12-16, 14:16
Medlem
Optirocs avatar
Tack för länken! Mycket intressant läsning!
Citera
2007-12-16, 21:16
Medlem
Vad är straffet för minderårig våldtäkt?
2-3 års fängelse?

Well, tre personer = 9 års fängelse och ett alldeles perfekt straff för den här ljugande fittan.

Rätt skall vara rätt? Har hon förstört eller var på väg till att förstöra någon annans liv pga lögner så skall hon bestraffas på samma sätt.

Det har gått 4 år sedan händelsen så hon borde vara 19 nu och laglig. Någon som vet vad hon heter så att vi andra kan undvika henne och eventuellt frysa ut henne från samhället?
Citera
2007-12-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Vad är straffet för minderårig våldtäkt?
2-3 års fängelse?

Well, tre personer = 9 års fängelse och ett alldeles perfekt straff för den här ljugande fittan.

Rätt skall vara rätt? Har hon förstört eller var på väg till att förstöra någon annans liv pga lögner så skall hon bestraffas på samma sätt.

Det har gått 4 år sedan händelsen så hon borde vara 19 nu och laglig. Någon som vet vad hon heter så att vi andra kan undvika henne och eventuellt frysa ut henne från samhället?

Exakt.
Eller som den där filmen ¨Double Jeopardy¨ att dom straffade får våldta efter och sen gå fria eftersom dom redan har blivit straffade för det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in