Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-12, 14:29
Medlem
StarOfLifes avatar
Så här ligger det till! Jag har min stationära dator kopplad till min plasma-tv. Jag har tankat hem left4dead och det skall funka som det skall, spelet startar och jag kommer in, det är bara det att när man startar det så hör man att spelet startar, men skärmen klarar tydligen inte upplösningen som är förinställd på spelet. det blir alltså bara svart och skärmen säger "ingen signal"

Finns det nått sätt man kan ställa om så att jag ser spelmenyn så att jag kommer in och kan göra de bildskärmsinställningar som krävs för att spela?

Platt-tvn är den enda jag har just nu så jag kan inte koppla in en annan skärm för att göra inställningarna tyvärr!

Tack på förhand!
Citera
2009-05-12, 14:40
Medlem
cannaBes avatar
Lägg till detta i launch options:

-w 800

Då kommer spelet automatiskt starta i upplösningen 800 x 600.
Citera
2009-05-12, 14:48
Medlem
StarOfLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Lägg till detta i launch options:

-w 800

Då kommer spelet automatiskt starta i upplösningen 800 x 600.

Tack för att du hjälper mig, men har inte riktigt grejat det än. Launch options?

Skall jag gå in på egenskaper? Du får gärna ge ett exempel eller förklara lite närmre hur jag gör , tusen tack för att ni hjälper en obildad sate!
Citera
2009-05-12, 14:52
Medlem
cannaBes avatar
Aah om du högerklickar på left 4 dead i Steam så väljer du Egenskaper eller Properties. Sen finns det en knapp där det står Launch Options, där i skriver du -w 800 och trycker OK

Den upplösningen borde fungera, sen kan du ändra efterhand!
Citera
2009-05-12, 15:09
Medlem
StarOfLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Aah om du högerklickar på left 4 dead i Steam så väljer du Egenskaper eller Properties. Sen finns det en knapp där det står Launch Options, där i skriver du -w 800 och trycker OK

Den upplösningen borde fungera, sen kan du ändra efterhand!

Nu råkar det vara så att jag inte har nått steam, utan en crackad version, det jag har är en mapp med en exefil och nå steam-fuskfiler. Så finns det en annan väg utan steam?
Citera
2009-05-12, 15:16
Medlem
cannaBes avatar
Hmm ah ok, tror du kan köra såhär:

Högerklicka på exe-filen, ställ markören på raden där det står "Mål". Antagligen står det något i stil med "C:\Program Files\Lef 4 dead\l4d.exe" då ska du skriva -w 800 efter l4d.exe" - alltså du gör ett mellanslag efter citationstecknet och skriver -w 800

Det borde gå

EDIT: Fungerar det inte så prova att lägg det innanför citationstecknen!
Senast redigerad av cannaBe 2009-05-12 kl. 15:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in