2009-05-12, 12:28
Medlem
Hej!

Jag har precis fått delarna till min nya dator. (Intel i7 osv)

Jag har kört XP hur länge som helst och är helt ingrötad i det.

Alternativen för mig nu till den nya datorn:

1. Windows XP 32 bitar (kan ej utnyttja mer än 3GB ram, har köpt 6GB ram)
2. Windows XP 64 bitar (känns lite som en bortglömd version? svårt att hitta alla program till?)
3. Vista (kan utnyttja all ram, men har inga bra erfarenheter av vista... en del program kanske ej fungerar?)
4. RC versionen av Windows 7 (programkompabilitet? för riskabelt att köra en beta? Slutar fungera Juni 2010)

Jag har iofs inga problem att göra en ominstallation av OS om ett år om jag kör Windows 7 betan.

Vilken tycker ni jag ska köra? Lutar mest åt XP32 eftersom jag vet att allting fungerar men känns ändå surt att gå miste om massa RAM. Heeeelp =)
Citera
2009-05-12, 12:32
Medlem
High.Voltages avatar
Windows Vista funkar fin-fint med den hårdvara du har. Problemen som fanns med Vista tidigare är borta nu.
Citera
2009-05-12, 12:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hade jag varit i dina kläder så hade jag provat denna nya release.

Min motivering: Processorn, internminnet.

Den finns på piratebukten -> MICROSOFT.WINDOWS.VISTA.ULTIMATE.WITH.SP2.X64.RTM. RETAIL.ENGLISH.DVD-iAPULA
Citera
2009-05-12, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av javanoob
Hej!

Jag har precis fått delarna till min nya dator. (Intel i7 osv)

Jag har kört XP hur länge som helst och är helt ingrötad i det.

Alternativen för mig nu till den nya datorn:

1. Windows XP 32 bitar (kan ej utnyttja mer än 3GB ram, har köpt 6GB ram)
2. Windows XP 64 bitar (känns lite som en bortglömd version? svårt att hitta alla program till?)
3. Vista (kan utnyttja all ram, men har inga bra erfarenheter av vista... en del program kanske ej fungerar?)
4. RC versionen av Windows 7 (programkompabilitet? för riskabelt att köra en beta? Slutar fungera Juni 2010)

Jag har iofs inga problem att göra en ominstallation av OS om ett år om jag kör Windows 7 betan.

Vilken tycker ni jag ska köra? Lutar mest åt XP32 eftersom jag vet att allting fungerar men känns ändå surt att gå miste om massa RAM. Heeeelp =)

Kör Windows 7 RC. Mycket bättre än Vista. Och 100% programkompatiblitet, tack vare en inbyggd virtualiserad XP i Win 7.

Du behöver inte dra hem den från piratebay, finns att tanka direkt från microsoft, man får en nyckel också.
Citera
2009-05-12, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av High.Voltage
Windows Vista funkar fin-fint med den hårdvara du har. Problemen som fanns med Vista tidigare är borta nu.

Tack för svaret!

Okej! Fint!

Hur tror du det är med alla program? Har en jävla massa småprogram som jag behöver. Känns lite som det finns risk för att de inte fungerar i Vista. Windows 7 har det där "kompabilitetsläget för xp"... hmmm svårt
Citera
2009-05-12, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelpanna
Kör Windows 7 RC. Mycket bättre än Vista. Och 100% programkompatiblitet, tack vare en inbyggd virtualiserad XP i Win 7.

Precis vad jag behövde höra!

Då kör jag på det!

Tack som fan!
Citera
2009-05-12, 19:30
Medlem
copyguys avatar
Citat:

Då kör jag på det!

Tack som fan!
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hade jag varit i dina kläder så hade jag provat denna nya release.

Min motivering: Processorn, internminnet.

Den finns på piratebukten -> MICROSOFT.WINDOWS.VISTA.ULTIMATE.WITH.SP2.X64.RTM. RETAIL.ENGLISH.DVD-iAPULA

Nej det är mycket bätre att köra vista eftersom alla program i w7 inte fungerar så kör på Vista ulitamete x64

sen cyrus kan du länka till den releasen jag hittar inte den på tpb
Senast redigerad av copyguy 2009-05-12 kl. 19:33.
Citera
2009-05-12, 20:55
Medlem
phobics avatar
Citat:

Då kör jag på det!

Tack som fan!

En liten bonus:

RC1 är dessutom uppgraderingsbar till RTMen, så du behöver inte installera om helt nästa gång, bara uppgradera. Dessutom fungerar ca 90% (i hitills genomförda undersökningar) av alla Vista-applikationer på W7, så det är ingen fara på taket.
Citera
2009-05-13, 14:17
Medlem
Tack för ert engagemang alla!

Jag tryckte i Windows 7 och det gjorde jag fan rätt i!

Riktigt snabbt, riktigt snyggt, fina funktioner, ALLA program jag använt i XP hittills har fungerat. Satt flera timmar igår, allt funkade 100% bra. Spel, Adobe CS4, allt!

Ska hem ikväll å testa vidare. Men hittills är det 100%:are
Citera
2009-05-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phobic
En liten bonus:

RC1 är dessutom uppgraderingsbar till RTMen, så du behöver inte installera om helt nästa gång, bara uppgradera. Dessutom fungerar ca 90% (i hitills genomförda undersökningar) av alla Vista-applikationer på W7, så det är ingen fara på taket.

Det var lite det som fick mig att tveka innan. Att jag skulle va tvungen att installera om om 1 år.

Men om det funkar att uppgradera är det ju kanon! =)
Citera
2009-05-13, 14:58
Medlem
Juste, glömde säga. Installationen gick hur jävla smidigt som helst!

Normalt måste man ju installera t.ex. Ethernet drivern från moderkortets CD för att komma ut på nätet. Men Windows 7 hittade drivarna direkt, kom ut på nätet 2 sekunder efter Windows 7 blev installerat. Den hittade även drivrutiner till ljudkortet och hittade rätt upplösning för min skärm på 2 röda utan att jag behövde göra nånting själv.

Blev lite förvånad faktiskt!

Känns jävligt modernt och smidigt! Trodde aldrig att Microsoft skulle lyckas så bra med en produkt!
Citera
2009-05-13, 16:12
Medlem
Jag hade kört Windows 7 RC helt klart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem