2009-05-12, 06:31
Medlem
the barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaertorsdag
Behöver inte fråga, då jag redan vet och har tillverkat innan.

HAHA jävla troll
Hur gammal är du btw? 35? Ok, jag visste att du skulle påstå det.
Citera
2009-05-12, 11:57
Medlem
Droofs avatar
Hoppas du har doktorsexamen i kemi eller vad det nu är man ska ha för att kunna tillverka syra.

Tror som många andra att detta är ett troll.
Upp till bevis, kanske visar sig att man kommer köpa dina produkter i framtiden (beroende på var du bor).

Jag skulle aldrig våga mig på kemiska ting även om jag är ganska bra på kemi och sånt, blir gärna lite farligt när man gör saker "över sin egen förmåga" brukar inte sluta bra för den personen.

Vet själv en som fick för sig att göra meta, visst det ska tydligen vara lätt att göra men grymt farligt om man gör fel.
Fick aldrig veta vad som hände med honom, inte sett eller hört av honom (ingen nära vän direkt) men förhoppningsvis så flyttade han och aldrig genomförde sitt "experiment" då jag skulle säga med 90% säkerhet att han inte hade klarat att göra meta.

De som inte kan sin grej brukar det inte sluta så bra för..

Men om det skulle vara så att du har en doktorsexamen och kan allt vad gäller molekylers uppbyggnad etc och bara är arbetslös p.g.a lågkonjunkturen så kör hårt!

Tvivlar dock på att du skapat syra innan, gjorde du syran i diskhon hemma eller i ett riktigt labb?
Och hur har du tillgång till ett labb i sådana fall eftersom du frågar om LSD är lönsamt?
Du borde veta omkostnaderna, alltså ingredienser och dylikt, du borde även veta vad en ungefär lapp ligger på enligt mig "eftersom du tillverkat det innan".

Om jag får gissa är du runt 16-20 år, har fått nys om syra och kanske vet lite om hur det skulle gå till väga att tillverkas och vill försöka..
Senast redigerad av Droof 2009-05-12 kl. 12:00.
Citera
2009-05-12, 12:17
Medlem
NoDices avatar
LSD är en av de svåraste droger att producera. Om nån skulle vara sugen så krävs följande.

+ Plocka några kurser i Organisk Kemi på universitetet.
+ Skaffa ett labb med god ventilation.
+ Köp de kemikalier som krävs. (Inte helt lätt.)
+ Införskaffa handksar och munskydd så du inte får något av den kristallina produkten i dig. Du kan få en tripp som är några tusen gånger starkare än du någonsin vill uppleva.

Med andra ord... Om du inte är intresserad av kemi, har erfarenhet inom området, har mycket resurser eller gott tålamod, GLÖM ATT DU KOMMER NÅGONSIN KOMMER PRODUCERA LSD.
Citera
2009-05-12, 12:30
Medlem
Cotillions avatar
Nu har jag jättedålig koll på droger överhuvudtaget och läser väl bara tråden för att få tiden att gå.

Men ni får det att låta som om att knarket kommer att hoppa upp och bita av hans näsa för att sedan explodera i ett moln av urin.

Vad är det som är så farligt ?
Jo det är klart som f*n att man behöver plugga för att klara av det men vad finns det för risker med själva tillverkningen ?
Citera
2009-05-12, 12:38
Medlem
stelkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Nu har jag jättedålig koll på droger överhuvudtaget och läser väl bara tråden för att få tiden att gå.

Men ni får det att låta som om att knarket kommer att hoppa upp och bita av hans näsa för att sedan explodera i ett moln av urin.

Vad är det som är så farligt ?
Jo det är klart som f*n att man behöver plugga för att klara av det men vad finns det för risker med själva tillverkningen ?

Skulle gissa på, trångt utrymme och explosiva gaser vilket kan medföra en del otrevliga upplevelser.
Citera
2009-05-12, 12:44
Medlem
Extroversions avatar
Såvida du inte fuckar något under själva processen så kan du få dåliga resultat med slutprodukten: Har du TUR så är det overksamt, har du otur så blir det giftigt.

Sen har vi en massa gaser som utvecklas, risken för kontakt-effekter (nudda substansen med fingrarna) etc. Med tanke på hur koncentrerad blandningen är i slutet av processen så räcker det med EXTREMT små mängder för att det ska bli ett rent helvete.

Det ska påpekas att labbet ska vara mörklagt och att man ska växla mellan olika ljus-spektrum vid olika delar av processen, du ska veta hur du ska mäta mmol-halten hos olika ämnen och bland annat ha tillgång till en Chromatograf: http://en.wikipedia.org/wiki/Chromatograph

Så om TS har gjort LSD, då springer jag naken genom Malmö centrum under festivaldagarna.
Senast redigerad av Extroversion 2009-05-12 kl. 12:54.
Citera
2009-05-12, 16:58
Medlem
http://www.erowid.org/library/books_online/tihkal/tihkal26.shtml

Varsågod, nu kan du börja tillverka LSD.
Citera
2009-05-12, 17:18
Medlem
Mr.Deagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDice
+ Införskaffa handksar och munskydd så du inte får något av den kristallina produkten i dig. Du kan få en tripp som är några tusen gånger starkare än du någonsin vill uppleva.

kan man få en överdos av lsd? är inte så insatt. så en tusen ggr större tripp borde väl döda en?
Citera
2009-05-12, 17:36
Bannlyst
Ursprungligen postat av skaertorsdag
Behöver inte fråga, då jag redan vet och har tillverkat innan.

Du som tillverkat tidigare, vad behöver man för att tillverka LSD då? Du verkar ju inte ha någon kemi - utbildning på långa håll då du sitter och jiddrar på flashback och har någolunda svårt att använda gramatiken rätt.
Ge mig tips på hur jag kan tillverka det, skulle vara kul och veta om du var troll eller inte, samt kan du ju även berätta vilken utrustning du använder.
Citera
2009-05-12, 17:47
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Deagle
kan man få en överdos av lsd? är inte så insatt. så en tusen ggr större tripp borde väl döda en?

Ja, man kan överdosera på LSD, dock är LD50 på det runt 12.000 mcg. En medelstark-stark dos är runt 100-150mcg.
Citera
2009-05-12, 17:58
Medlem
NoDices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Deagle

Det går att få överdos på LSD men det är inte vanligt eftersom LD50 är så pass långt över en vanlig dos. Där emot om man får i sig substansen vid tillverkling går det att få i sig enorma doser vilket kan leda till döden. Mer troligt är dock att det leder till andra problem efter en vansinnig resa de flesta på Jorden aldrig skulle kunna drömma om. LD50 på LSD verkar inte fast ställd men de har gjort en del tester med stora mängder på elefanter.
http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_history4.shtml
Stackaren.
Citera
2009-05-12, 19:39
Medlem
Nehedus avatar
Haha!

Tvivlar oerhört starkt på att någon här på fb framgångsrikt framställt lysergsyredietylamid, LSD!

(Det är troligen en av de absolut mest avancerade kemiska processer som finns relaterat till droger. Att odla mjöldryga på vete kanske man inte behöver nån biologiexamen för. Steget från mjöldryga till LSD är däremot -mycket- stort. Jag orkade inte ens läsa guiden "fester´s practical LSD manufacture" på 115 A4... Bara labbutrustningen kostar hudratusentals kr. Men lyckas man och är intelligent nog att skaffa rätt ÅF så behöver man aldrig mer oroa sig för pengar.)

Hur potent är LSD??? 1 KILO LSD RÄCKER TILL ATT TRIPPA JORDENS BEFOLKNING CA 1 ÅR .

LSA går att extrahera av vem som helst, med lite snits, dock! Avancerad tinktur ska vara mycket potent. Då behövs Frön med LSA (Morning Glory seeds, Hawaiian Baby Woodrose), Petroleumeter samt alkohol!

Kanske har du blandat ihop LSD med LSA?
Senast redigerad av Nehedu 2009-05-12 kl. 20:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in