2009-05-11, 22:13
Medlem
Har på den senaste veckorna märkt att batteritiden på min laptop (Dell XPS m1530) blivit allt sämmre och sämmre, laddas ur fortare etc. Den senaste veckan har datorn inte laddats alls, men fungerar med strömkabel i, drar man ut den så dör datorn direkt.

Finns det något sätt att kolla vilken av komponenterna det är som inte fungerar? Och kan man på något sätt åtgärda problemet utan att köpa nytt? Min tunna kassa tillåter nämligen inte sådana utgifter för tillfället..
Citera
2009-05-11, 22:16
Medlem
Späks avatar
Det är nog tusan som så att du får ha adaptern i fram till den dag din ekonomi förbättras
Citera
2009-05-11, 23:03
Medlem
Låter som ett typisk dell-glapp. Om du inte är helt tappad borde du kunna öppna datorn och kolla vart det glappar! Lycka till.
Citera
2009-05-12, 15:25
Medlem
Hmm, bra svar! helt tappad är jag inte, så att öppna den är nog en bra ide! Hårddisken glappade förut och du hjälpte det med att ta ut den och sätta tillbaka, så det kan nog mycket väl funka!
Citera
2009-05-12, 21:24
Medlem
Kamelen Berts avatar
Är det li-ion batteri i den? De ska inte försämras som de äldre batterierna om man har laddaren i konstant (observera "ska").

Har batteriet svällt? Blir det varmt? Blir det kokhett är det nog slut, är det helt kallt laddas det inte. Har du utsatt datorn för våld? Kanske bläcken till batteriet är dåliga och inte får tillräcklig kontakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in