2009-05-11, 09:28
Medlem
taszhs avatar
Det är så att jag helt enkelt får en jäkla massa spam-mail, och specielt ifrån vissa adresser, så nu skulle jag vilja komma ur deras grepp.

Finns det något sätt att stoppa visa adresser från att skicka till mig, eller nån annan smart lösning för hotmail?
Citera
2009-05-11, 09:33
Bannlyst
Brukar markera dom som skräppost genom att trycka på skräppostknappen eller ej säker om den frågan dyker upp.
Citera
2009-05-11, 09:49
Medlem
zozolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Brukar markera dom som skräppost genom att trycka på skräppostknappen eller ej säker om den frågan dyker upp.
+1
Citera
2009-05-11, 10:29
Medlem
snuskers avatar
Om du går in på Hotmail och loggar in så ska det finnas en tab som heter "Alternativ" uppe i högra hörnet, tryck på den och sen "Fler alternativ" så kommer du in i en meny, väl där inne finns en rubrik med "Skräppost" där du kan gå in på "Betrodda och blockerade avsändare" och gå in där, skriv in e-posten du vill blockera!

Skönt att slippa onödig reklam eller dylikt i framtiden

EDIT: Om du får mer skräppost som du inte vågar öppna så högerklicka på mailet och tryck på "Visa meddelandekälla" så står där e-posten det kom ifrån så du kan blockera det.
Citera
2009-05-11, 11:52
Medlem
Moltas666s avatar
Mitt råd är att byta mailadress. Hotmail och yahoo är hopplösa när det gäller spam.

Ett annat sätt är att låta avsändaren verifiera sitt ärende. Innan avsändarens mail når din inkorg så måste han/hon verifiera att mailet inte är spam. Mail från spammers kommer aldrig att verifieras vilket betyder att dom aldrig når din inkorg. Seriösa avsändare verifierar däremot sin mailadress, du godkänner avsändaren och därefter hamnar alla mail från den avsändaren direkt i din inkorg.
Citera
2009-05-11, 13:41
Medlem
taszhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusker
Om du går in på Hotmail och loggar in så ska det finnas en tab som heter "Alternativ" uppe i högra hörnet, tryck på den och sen "Fler alternativ" så kommer du in i en meny, väl där inne finns en rubrik med "Skräppost" där du kan gå in på "Betrodda och blockerade avsändare" och gå in där, skriv in e-posten du vill blockera!

Skönt att slippa onödig reklam eller dylikt i framtiden

EDIT: Om du får mer skräppost som du inte vågar öppna så högerklicka på mailet och tryck på "Visa meddelandekälla" så står där e-posten det kom ifrån så du kan blockera det.
Tackar för det tipset! Det känns som att det är ungefär samma företag som mejlbombar mig med korkade erbjudanden.
Sen får jag några av typen "Lindsey Lohan visar FITTAAAAAAN" ungefär så. jävla teasers. Tänk om nått av dom mailen faktiskt skulle innehålla det dom utger sig för att göra, och så tar man bort det...
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Mitt råd är att byta mailadress. Hotmail och yahoo är hopplösa när det gäller spam.

Ett annat sätt är att låta avsändaren verifiera sitt ärende. Innan avsändarens mail når din inkorg så måste han/hon verifiera att mailet inte är spam. Mail från spammers kommer aldrig att verifieras vilket betyder att dom aldrig når din inkorg. Seriösa avsändare verifierar däremot sin mailadress, du godkänner avsändaren och därefter hamnar alla mail från den avsändaren direkt i din inkorg.
Jo, det hade varit väldigt skänt att kunna byta, men det är så många grejor som mailen är registrerad på och så orkar jag i ärlighetens namn inte skicka runt en massa "jag har bytt mail" mail.

Men om det gick att vidarebefodra de mail som min hotmail får till en ny adress så hade jag gjort det direkt.
Citera
2009-05-11, 18:54
Medlem
Tequilas avatar
Om du betalar för Hotmail, så får du ett riktigt bra spamskydd. Sen jag gjorde detta (2 år sedan) är jag mer eller mindre spamfri. Rekommenderas starkt.
Citera
2010-08-27, 16:09
Bannlyst
Det finns en ny kombination som man kan andvända, rättare sagt en uppgradering på hotmails hemsida.. innan du loggar in så står det att du kan hantera skräpposten som du vill. har dock aldrig testat men det funkar säkert klockrent.. ( www.hotmail.com )

Jag tycker inte att det är värt att betala för en mail, bara för att hålla undan skräpposten..
Det är inte så svårt att sortera, och nu när det finns ett nytt sätt så är det nog väldigt rätt.

Kostnadsverisionen rekommenderas starkt för de som vill ha ett säkert konto.. (d.v.s. svårt att hacka)
det finns även andra bra saker. men personligen tycker jag inte att det är värt pengarna.
Citera
2010-08-27, 18:48
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tequila
Om du betalar för Hotmail, så får du ett riktigt bra spamskydd. Sen jag gjorde detta (2 år sedan) är jag mer eller mindre spamfri. Rekommenderas starkt.

Hur mycket betalade du för det?
Citera
2010-08-27, 19:22
Medlem
JagSkrevs avatar
Eller så ger man fan i att regga sin mail överallt. Då slipper man skräppost också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in