Citat:
Ursprungligen postat av R.R.R
Hade dem hoppat på honom och slagit honom då är det en annan femma. Men nu vet inte du eller någon annan om dem hade gjort det, såldes kan du inte dra den slutsaten, du kan bara spekulera och det är en helt annan historia.
Som jag sade, han befinner sig omringad i en tunnelbanevagn, det går nog inte att bli så mycket mer trängd än så. Då finns det ingen anledning för honom att vänta tills angriparens kamrater hoppar på honom för då kommer allt vara försent och han kommer att vara övermannad. Du ser allt med tunnelseende och inte förloppet som helhet och du ser angriparen som en enhet när han i själva verket är en del av 20-30 maskerade hotfulla människor. Menar du som jämförelse att en polisman/ordningsvakt som omringas av ett aggressivt gäng ska vänta med att dra och använda sin batong tills han ligger ned på marken?
Citat:
Han överraskades inte man ser helt klart att han ser dem innan tåget stannar och drar fram kniven och gömmer den bakom handleden. Det visar att han var beredd att skada allvarligt tom döda, som i detta fallet.
Om detta vet vi intet, möjligt att perrongen faktiskt var full med kommunister att det hade varit illa att gå av. Killen var alldeles säkert beredd på att döda men det är också troligt att han inte hade gjort en fluga förnär om inte angriparna hade betett sig hotfullt mot honom.
Citat:
Klart han håller sig undan mobben, han åkte på en jävla bra misshandel, av en jävla bra anledning. hade inte polisen kommit hade mobben dödat honom. Det han gjorde är fegt, synd att du inte kan se det.
Precis som du själv säger, hjälten håller sig undan mobben - han vill inte ha konfrontation. Det han gjorde var inte fegt, han slogs för sitt liv...jag vill heller inte påstå att det han gjorde var modigt för man kan inte tala om det i de termerna. Han gjorde vad han kunde för att freda sig själv och överleva. Du ser ju själv på filmen att anarkisterna kastar föremål och rök eller tårgasfackla och jag tycker mig även se att de som försöker gå in i vagnen är beväpnade med kniv (svårt att se dock).