2009-05-10, 22:42
Bannlyst
Mina ben är rätt stora och på sistone har jag fått skavsår i innelåren. När jag springer/går ett långt tag skaver låren emot varandra och det svider. Vad ska jag göra för att få låren att bli mindre? Värt att notera är att mina lår inte innehåller speciellt mycket kroppsfett så att deffa är inget alternativ, jag håller redan på.
Citera
2009-05-10, 22:43
Medlem
hurfans avatar
bild snälla

gå mer bredbent
Citera
2009-05-10, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hurfan
bild snälla

Har tyvärr ingen bild. Varför skulle jag ens lägga upp en bild överhuvudtaget? Vill du jämföra eller känner du ren avundsjuka? På vilket sätt är det relevant?
Citera
2009-05-10, 22:45
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvestoR
Har tyvärr ingen bild. Varför skulle jag ens lägga upp en bild överhuvudtaget? Vill du jämföra eller känner du ren avundsjuka? På vilket sätt är det relevant?

Skaffa dig cykelbyxor tex på stadium, kostar runt 250kr och finns upp till xxl.
Citera
2009-05-10, 22:46
Bannlyst
cykelbyxor motverkar skav effektivt. Finns även slags "babypuder" att applicera i de nedre regionerna. Kika i närmaste cykel- eller sport-affär.

Vad mäter dom i omkrets och vad pysslar du med för aktiviteter?
Blir alltid avundsjuk när man ser folk med grova ben

EDIT: pucktvåa
Citera
2009-05-10, 22:46
Medlem
BengtZzs avatar
Vill också se bild på dina enorma ben, fast bryr mig egentligen inte. Tror inte de är så stora som du påstår.

Men a, hur som helst det skaver säkert. Det gör de hos de flesta. Såvida du inte skall gå 10 mil eller liknande borde du faktiskt klara dig. Kan vara tufft i början, du är helt enkelt tvungen att vila tills det har läkt sig.

En dag i lumpen gick vi 15 timmar i sträck med full utrustning. Problemet är att det är så instängt om överkroppen så att det är som att ha en plastpåse på sig. Sedan börjar det droppa ifrån kepsen också för man svettas så mycket, kan tillägga att svett på låren gör saken mycket värre, så försök hålla det torrt där.

Jag har fortfarande ärr på insidan låret pga det. Nu får jag aldrig mer skavproblem i alla fall.
Citera
2009-05-10, 22:52
Medlem
Stonedboys avatar
Har också samma problem, men jag är inne i deffen nu så förmodligen blir dom mindre nu. Men drygt när man är ute och går en längre bit. Blir skapligt sköna skavsår efteråt.
Citera
2009-05-10, 22:55
Medlem
Tasken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Vill också se bild på dina enorma ben, fast bryr mig egentligen inte. Tror inte de är så stora som du påstår.

Men a, hur som helst det skaver säkert. Det gör de hos de flesta. Såvida du inte skall gå 10 mil eller liknande borde du faktiskt klara dig. Kan vara tufft i början, du är helt enkelt tvungen att vila tills det har läkt sig.

En dag i lumpen gick vi 15 timmar i sträck med full utrustning. Problemet är att det är så instängt om överkroppen så att det är som att ha en plastpåse på sig. Sedan börjar det droppa ifrån kepsen också för man svettas så mycket, kan tillägga att svett på låren gör saken mycket värre, så försök hålla det torrt där.

Jag har fortfarande ärr på insidan låret pga det. Nu får jag aldrig mer skavproblem i alla fall.

Wah, är det du som är Rambo eller?
Citera
2009-05-10, 22:55
Medlem
jumpcuts avatar
Det ar infanterield du talar om, va? http://img69.imageshack.us/img69/7417/skrevtj4.jpg

Jag har i princip alltid haft problem med infanterield (eller, sedan jag fick har pa benen), och jag har allt annat an onormala ben. Hade det innan jag gick upp i vikt ocksa...

Vanliga och ratt enkla knep att lindra problemen ar bra underklader eller cykelbyxorna som redan namnts, vaxa/raka problemomradet, tejpa (inte NAR du har skavsar, utan som i forebyggande syfte ) eller anvanda babytalk.

Jag har upptackt att det blir varst for mig nar jag har losa underklader, svettats, kylts ner och sedan borjar ga igen. Det ar som att saltkristallerna och det klibbiga benharet orsakar ratt ordentlig friktion...

Jag tror att du vinner mer pa att be om tips i militarforumet an att sluta trana ben
Citera
2009-05-10, 23:00
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasken1
Wah, är det du som är Rambo eller?
Det är jag det.
Citera
2009-05-11, 11:16
Medlem
Citat:
Mina ben är rätt stora och på sistone har jag fått skavsår i innelåren. När jag springer/går ett långt tag skaver låren emot varandra och det svider. Vad ska jag göra för att få låren att bli mindre? Värt att notera är att mina lår inte innehåller speciellt mycket kroppsfett så att deffa är inget alternativ, jag håller redan på.

Skaffa tights. Jag gillar Nike-pro. Började använda tights vid 16 års åldern och nu kan jag inte träna utan dem. Det är även rätt ekonomiskt att lägga sina pengar på några par tights. Det blir dyrt i längden att träna i kalsonger.

Men annars så är väl ett annat sätt att gå ned i vikt. Dra ut och spring efter några veckor lovar jag dina lår kommer vara mindre. Det tråkiga är dock att det är mkt muskelmassa som försvinner.....
Citera
2009-05-11, 11:36
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emil23j
Skaffa tights. Jag gillar Nike-pro. Började använda tights vid 16 års åldern och nu kan jag inte träna utan dem. Det är även rätt ekonomiskt att lägga sina pengar på några par tights. Det blir dyrt i längden att träna i kalsonger.

Men annars så är väl ett annat sätt att gå ned i vikt. Dra ut och spring efter några veckor lovar jag dina lår kommer vara mindre. Det tråkiga är dock att det är mkt muskelmassa som försvinner.....
Jag tappar då fan ingen muskelmassa på benen när jag springer/går långt. Inte ens utan mat.

Jag styrketränade inte benen under hela lumpen tappade ingen muskelmassa alls. Tror det bara är skitsnack att man tappar muskler för att man springer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in