2009-05-10, 18:20
Bannlyst
Hej bredvid mitt hus kvittrar fåglar runt 3 tiden på natten och är jävligt irriterande, jag undrar hur man blir kvitt dessa fanskap, nu har dom parningstid eller liknande och låter fan.
Citera
2009-05-10, 18:31
Bannlyst
köp en dosa som avger infraljud... kostar 100kr typ och den är till för att skrämma bort skadedjur.. (nästan alla djur blir avskräckade av infraljud)

hundar och katter måste du dock ta hänsyn till ^^ (dina egna då)
Citera
2009-05-10, 18:41
Medlem
Zycombs avatar
Småfåglar? Isånafall låna ett luftgevär och skjut, använd kikarsikte så kan du säkert sitta och trycka i nåt dike en bit därifrån eller nåt (eller med kikarsikte från ett fönster med liten inzoomning, blir jävligt stort annars) annars öppet riktmedel och sitta i fönstret eller under/bredvid trädet. Men om du inte litar tillräckligt mycket på dig själv eller har stake nog så fråga om någon annan om h*n kan skjuta.
Annars kan du låna ett 22LR (salongare), om det är en större fågel eller svårt att nå med ett luftgevär men observera! Nu är det krut det handlar om, det är farligare. Nu kommer jag nog låta rätt fjantig, för varenda jäkel med lite vett i skallen kan skjuta med en salongare, men jag antar att du är oerfaren och då det är ett levande objekt så är det bättre att låta en erfaren skytt som kan använda vapnet på rätt sätt och utnyttja förhållandena till max.
Annars kan du väl antagligen vänta och se om de små liven flyttar därifrån.
Citera
2009-05-10, 18:58
Bannlyst
Kan man inte sprida någon gift som dom käkar upp och dör?
Citera
2009-05-10, 19:02
Bannlyst
LOL! I have the saaaaame problem! Satt en hel skrock igår och tjafsade med varann, ett gäng i varsitt träd. Måste dock erkänna de är ganska roliga, och att vi har problem med dem är ÄNNU roligare. Tänk efter; vi måste se ut som en arg Kalle Anka kommandes med ett BB-gun och skulla skjuta dem, haha!

"För i helvete, fågjävel; håll klaffen!!"
Citera
2009-05-10, 19:07
Medlem
Zycombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck
Jo, men det blir värre konsekvenser. Anrikning som det så fint heter (googla). Så skjut eller använd fällfångst.
Citera
2009-05-10, 19:10
Medlem
har exaaaaaakt samma problem. köpa ett billigt luftgevär, typ detta http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp sen spendera sin arbetslösa sommar med att skjuta asen
Citera
2009-05-10, 19:48
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThostenFlinck
har exaaaaaakt samma problem. köpa ett billigt luftgevär, typ detta http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp sen spendera sin arbetslösa sommar med att skjuta asen

Hahahah din länk visar ju bla en kampanj på grensågar så det kanske är bättre att såga av grenarna på det närmaste trädet så att fåglarna inte kan sitta i det än att fumla på med ett gevär

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp
Citera
2009-05-10, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hahahah din länk visar ju bla en kampanj på grensågar så det kanske är bättre att såga av grenarna på det närmaste trädet så att fåglarna inte kan sitta i det än att fumla på med ett gevär

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp

I ofs batteridriven kvist såg skulle kanske passa, eller varför inte hugga ner hella trädet?
Citera
2009-05-10, 21:17
Medlem
DennisOlofs avatar
HAHAHA, småfåglar är nada problem.

Då ska ni höra när man har ett "skat" bo med ungar, dom tjaffsar 10ggr mera och börjar runt fyra på morgonen och jiddrar i flera timmar.

Haha grannen blev skogstokig och ringde kommunen, dom kom hit och knäppte av flertalet feta skator sedan försvann dom från området i cirka 6år men nu är dom tillbaka och grannen börjar bli galen igen

Jag löste problemet med att stänga igen för att slippa ljudet och dämpa bort oväsendet med en skramlig bordsfläkt som jag körde nattetid.
Citera
2009-05-10, 21:21
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck

Vill du hellre döda dom om du nu kan skrämma bort dom?
Citera
2009-05-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Vill du hellre döda dom om du nu kan skrämma bort dom?

det är roligare att döda dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in