2009-05-10, 16:31
Medlem
claymanns avatar
Hej!

Har nog garanterat lagt denna tråden fel nu, flytta isåfall

Men jo det är såhär, jag skadade mig för 2,5 år sedan, jag bröt mitt nyckelben. Har inte tänkt på det innan men kom på att man faktiskt kan få pengar av försäkring för alla värk samt mina ärr och problem efter detta.. Mitt nyckelben sitter inte ihop som ett rakt ben utan benet har läkt på det andra.. Det gör att det är en knöl och det ser lite konstigt ut samt att hela min axel på vänster sida sitter närmare kroppen jämförts med höger sida..

Inte nog med att det ser illa ut, så hade jag väldigt ont under läktiden och många sjukhusbesök och en hel del till sjukgymnasten, kunde knappt röra hela min vänster sida så fick öva upp min rörlighet..

Nu har jag svårt att träna som jag gjorde förr, jag tränar mycket på gym men detta begränsar mig för att jag inte kan lyfta så mycket i bänkpress eller när jag tränar axlarna..

Bör kunna få pengar för detta va?

Men jag har ringt mitt försäkringsbolag, dom bad mig skaffa hem journalen för skadan från sjukhuset, ordnade det och ringde igen. Då vill dom att jag ska ta bilder på ärret och beskriva så utförligt jag kan om skadan..

Men själva frågan, hur ska jag lägga upp detta brev, vad är viktigt att få med osv?

Hur framhäver man ärret lite extra?

Hjälp mig få så mycket pengar som möjligt!

Tackar för svar
Citera
2009-05-10, 16:52
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claymann
Men jo det är såhär, jag skadade mig för 2,5 år sedan, jag bröt mitt nyckelben. Har inte tänkt på det innan men kom på att man faktiskt kan få pengar av försäkring för alla värk samt mina ärr och problem efter detta.. Mitt nyckelben sitter inte ihop som ett rakt ben utan benet har läkt på det andra.. Det gör att det är en knöl och det ser lite konstigt ut samt att hela min axel på vänster sida sitter närmare kroppen jämförts med höger sida..

Inte nog med att det ser illa ut, så hade jag väldigt ont under läktiden och många sjukhusbesök och en hel del till sjukgymnasten, kunde knappt röra hela min vänster sida så fick öva upp min rörlighet..

Nu har jag svårt att träna som jag gjorde förr, jag tränar mycket på gym men detta begränsar mig för att jag inte kan lyfta så mycket i bänkpress eller när jag tränar axlarna..

Bör kunna få pengar för detta va?

Men jag har ringt mitt försäkringsbolag, dom bad mig skaffa hem journalen för skadan från sjukhuset, ordnade det och ringde igen. Då vill dom att jag ska ta bilder på ärret och beskriva så utförligt jag kan om skadan..

Men själva frågan, hur ska jag lägga upp detta brev, vad är viktigt att få med osv?

Hur framhäver man ärret lite extra?

Hjälp mig få så mycket pengar som möjligt!

Vad det handlar om är om och i så fall i vilken grad du är handikappad nu pga skadan. Att det gjorde ont under utläkningen är ju ofrånkomligt och normalt. Den där knölen (kallusbildning) är även den normal efter brutet nyckelben och torde inte berättiga till någon (större) ersättning. Ett ärr kan man ha men vilka bekymmer har du av det? Förresten, varför har du ett ärr?

Vanligen skickar försäkringsbolaget ut s k handikappintyg till dig, som du går med till ngn läkare, exv på vårdcentralen för att få ifyllt. På senare tid har det blivit mer vanligt att försäkringsbolagen begär in samtliga journalhandlingar att låta sin oberoende läkare göra bedöming utifrån.

Som sagt, vad som är intressant är vilka besvär du har nu av det som inträffade då. Ok?
Citera
2009-05-10, 17:20
Medlem
claymanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Vad det handlar om är om och i så fall i vilken grad du är handikappad nu pga skadan. Att det gjorde ont under utläkningen är ju ofrånkomligt och normalt. Den där knölen (kallusbildning) är även den normal efter brutet nyckelben och torde inte berättiga till någon (större) ersättning. Ett ärr kan man ha men vilka bekymmer har du av det? Förresten, varför har du ett ärr?

Vanligen skickar försäkringsbolaget ut s k handikappintyg till dig, som du går med till ngn läkare, exv på vårdcentralen för att få ifyllt. På senare tid har det blivit mer vanligt att försäkringsbolagen begär in samtliga journalhandlingar att låta sin oberoende läkare göra bedöming utifrån.

Som sagt, vad som är intressant är vilka besvär du har nu av det som inträffade då. Ok?
Tack för svaret.. har inga bekymmer över ärret, förövrigt är det inget ärr i huden utan det jag menar är knölen, vad ska man kalla det? Men jag bryr mig egentligen inte, jag vill bara kunna få så mycket pengar för det som möjligt.

Hur jag bröt benet var pga av ett våldsamt fall på axeln, mitt egna fel, ren klantighet.

jag skall peka extra mycket på att jag har svårt och träna för det är väldigt tråkigt att det är så, vill gärna träna hårt och använda riktigt tunga vikter, men nu går det tyvärr inte..

Vad tros kunna betalas ut för denna typen av problem, älskar att träna och detta är ju klart svårare nu
Citera
2009-05-10, 19:25
Medlem
waxizs avatar
jag tänker sno tråden från dig då jag har gått i liknande tankar, för lite mer än 2 år sen råkade jag ut för en bilolycka, klarade mig mer eller mindre oskad men fick en större mängdglassplitter i handen som då har lämnat ärr, ungefär vilka belopp kan man få för ärrbildning som inte är så extrem?
samt som föregående, är det bara att ringa och säga hej jag vill ha pengar, eller behöver man bevisa på någotsätt att jag inte fick ärren efteråt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in