2009-05-10, 13:51
Medlem
Rätt ofta så skriver jag in långa tal på min grafritare och trycker enter för att därefter inse att jag skrivit något tecken fel i talet och måste då börja skriva om hela talet från början. Finns det något sätt som jag kan gå tillbaka och ändra tecken i det ursprungliga talet istället för att skriva om allt från början?

(Jag har en rätt vanlig grafritare, TI-82)
Citera
2009-05-10, 14:03
Medlem
På Ti83+ kan man trycka på 2nd -> ENTER för att bläddra mellan de senast inmatade operationerna, borde vara samma på Ti82.
Citera
2009-05-10, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murwen
På Ti83+ kan man trycka på 2nd -> ENTER för att bläddra mellan de senast inmatade operationerna, borde vara samma på Ti82.
Aha, när jag trycker 2nd + enter så får jag upp den senaste uträkningen en gång till vilket gör att jag kan ändra i den igen. Det är bra hjälp Fast jag kan inte bläddra mellan några andra operationer som du säger att det går dock.
Citera
2009-05-10, 15:04
Medlem
klasklätters avatar
Om du trycker 2nd+Enter igen så kommer du till den du slog före, och gör du det ytterligare en gång så kommer du till den före den sistnämda. osv

Det ska vara så iaf (Är det på min 84+)
Citera
2009-05-10, 15:30
Medlem
brobbans avatar
Om du räknar med flera tal kan du spara talen också med Store-(alpha-bokstav) och sedan bara trycka alpha-bokstav för att få fram det igen.
Citera
2009-05-10, 15:53
Medlem
Tror dock inte man kan spara utryck i en variabel på Ti82:an, endast siffervärden.
Citera
2009-05-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klasklätter
Om du trycker 2nd+Enter igen så kommer du till den du slog före, och gör du det ytterligare en gång så kommer du till den före den sistnämda. osv

Det ska vara så iaf (Är det på min 84+)
Ja, det funkar

Tack för hjälpen allihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in