• 1
  • 2
2003-11-02, 10:56
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liftaren
Dom ligger i säkert förvar på servern där du inte kommer åt dom utan adminbehörighet. Och inte ens då kan du se de verkliga lösenorden.

/L

beror på... de kan vara lagrade på den lokala datorn, fast då är det en n00b till admin som varit framme...
Citera
2003-11-02, 11:00
Medlem
Liftarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
beror på... de kan vara lagrade på den lokala datorn, fast då är det en n00b till admin som varit framme...
Det var det jag ville ha sagt. Skall man ta reda på inloggningsinfo så är en inloggningsserver den naturliga källan.

/L
Citera
2003-11-22, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liftaren
Det var det jag ville ha sagt. Skall man ta reda på inloggningsinfo så är en inloggningsserver den naturliga källan.

/L

Detta är första gången ja e här inne på datasäkerhet....
Håller igentligen på med "carding"... (rettare sagt bedrägeri)
Har dyrkat lås o liknande i mina dar, lärt mig en sak....skit i mjukvaran om ni kan.

Ja menar, koppla in en keylog o då få alla "use o pass" du behöver.. antar att d e d du vill komma åt... kostar 700-800:-

Med en sådan har ja rensat konto på konto med...

Vidare fråger kan ja ta på pm.. efter som ja inte kommer kolla här inne mer....
Citera
2004-01-03, 16:43
Medlem
snousers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandrake
Ta reda på serverns ip-nummer.

Ladda hem programmet Retina Network Security Scanner som finns på adressen www.eeye.com

Sen får du förhoppningsvis upp potentiella säkerhetshål på servern/servrarna. I programmet har du direktlänkar till securityfocus.com där du kan ladda hem exploits för att ta dig in i servern.

Programmet är inget hacker-prog utan helt enkelt ett hjälpmedel för administratörer som vill säkra upp sina servrar och testa dem. Men det kan med fördel användas av dig , om nu inte eran admin redan säkrat upp servern så gott det går.

/Mandrake

Hur får man tag på servens IP?
Finns det något enkelt sätt?
Hur gör man sedan för att komma in i severn, något knep?
Citera
2004-01-03, 20:09
Medlem
snousers avatar
1234567890
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto