2015-01-21, 21:31
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tillägg till detta: Det finns en tråd om konflikten i Syrien i PU,och vi kan inte ha en enskild tråd om varje händelse som sker i den kontexten. Om inlägget postats i denna tråd hade det enligt min mening fått vara kvar.

Exakt, men som trådstart duger det inte.
Citera
2015-01-23, 16:52
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Politik betyder "'statskonst', och avser som regel alla de åtgärder ... fatta beslut, ofta vad gäller hur en stats offentliga makt ska fördelas och utövas" Dvs utövande av straff av islamska staten eller annan som försöker utöva statsmakt är en form av politik. Detta har jag dubbelkollat med både jurist och statsvetare så det är visst politik.
Fast med den sortens definitioner kan lite vad som helst hamna under vad som helst.

Ibland är det bra med vida definitioner, men inte om syftet är att göra det lättare för folk att hitta till rätt ämne.

Särskilt gillar jag formuleringen "eller annan som försöker utöva statsmakt".
Snacka om en "catch-all" fras.
Citera
2015-01-24, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tillägg till detta: Det finns en tråd om konflikten i Syrien i PU,och vi kan inte ha en enskild tråd om varje händelse som sker i den kontexten. Om inlägget postats i denna tråd hade det enligt min mening fått vara kvar.
Okej tack för input! Jag tycker ditt svar och förklaring om hur du tänker är vettig! Anledningen att jag ej postade i "syrientråden" var att det var för mig oklart var de i filmen var, dvs om filmen var filmad i syrien eller Irak
Citera
2017-12-30, 23:37
Medlem
[quote=elmaco-taco|16571643]
Citat:
Ursprungligen postat av 0SonOfAGun0
varför skickar ni folks trådar till papperskorgen? Det är som att trampa ner på folk. Räcker det inte med att låsa en tråd och låta den försvinna in i avgrunden?

Varför finns ens papperskorgen?[/QUOTE]
för att rensa forumet från skit trådar.
Men, har vi inte olika uppfattningar, som för andra kan betyda något bra ? Alla tänker ju inte likadant. Jag kan inte allt på Forumet, men ibland känns det inte bra, att något hamnar i Papperskorgen.
Citera
2017-12-30, 23:50
Medlem
Det jag inte fattar är att vissa trådar hamnar direkt i papperskorgen när dom är i fel forum del. När andra felplacerade trådar snällt flyttas till rätt ställe av moderaterna.
Citera
2017-12-31, 00:03
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Det jag inte fattar är att vissa trådar hamnar direkt i papperskorgen när dom är i fel forum del. När andra felplacerade trådar snällt flyttas till rätt ställe av moderaterna.

Det finns flera olika skäl. Det diskuteras bla här (FB) Fenomenet "Den här tråden passar någon annanstans, så jag slänger den"
Citera
2017-12-31, 02:51
Moderator
Trixtons avatar
Citat:

En del moderatorer kanske är mindre benägna än andra att göra det som TS borde ha gjort från första början?

Bland annat så kan det ju vara svårt för berörd moderator att veta om det redan finns en snarlik tråd. Menar du att han skall söka då, eller riskera att belasta ett annat delforum (som han själv kanske aldrig har läst) med en dublettråd?

Säg att du startar tråden "Hur installerar man diskettversionen av Windows 95" i något annat delforum än det som handlar om Windows, hur skall berörd mod veta om det är lämpligt att flytta din tråd dit, eller om det redan finns någon som har startat en tråd om vedermödorna med de 26 disketterna?

Det är väl bäst om den som startar en tråd gör jobbet, och räknar ut var den passar.
Senast redigerad av Trixton 2017-12-31 kl. 02:53.
Citera
2017-12-31, 13:14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Min empiriska forskning visar att om en användare lagt ner möda på att hitta rätt forumdel (kan finnas flera som passar hyggligt), men kanske inte hittat helt rätt, så flyttar gärna mod.

Om däremot den lata användaren startar en tråd var som helst utan att ha brytt sig så är det papperskorgen som gäller.

Ganska enkelt och förståeligt egentligen.

Sedan kan ju en korgning bero på att tråd redan finns också.
Citera
2017-12-31, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
En del moderatorer kanske är mindre benägna än andra att göra det som TS borde ha gjort från första början?

Bland annat så kan det ju vara svårt för berörd moderator att veta om det redan finns en snarlik tråd. Menar du att han skall söka då, eller riskera att belasta ett annat delforum (som han själv kanske aldrig har läst) med en dublettråd?

Säg att du startar tråden "Hur installerar man diskettversionen av Windows 95" i något annat delforum än det som handlar om Windows, hur skall berörd mod veta om det är lämpligt att flytta din tråd dit, eller om det redan finns någon som har startat en tråd om vedermödorna med de 26 disketterna?

Det är väl bäst om den som startar en tråd gör jobbet, och räknar ut var den passar.
Jo så är det nog.
Citera
2018-01-01, 16:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Min empiriska forskning visar att om en användare lagt ner möda på att hitta rätt forumdel (kan finnas flera som passar hyggligt), men kanske inte hittat helt rätt, så flyttar gärna mod.

Om däremot den lata användaren startar en tråd var som helst utan att ha brytt sig så är det papperskorgen som gäller.

Ganska enkelt och förståeligt egentligen.

Sedan kan ju en korgning bero på att tråd redan finns också.
Tid spelar in också och även kvalitén på inläggen.
Senast redigerad av Arne.Anka 2018-01-01 kl. 16:22.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in