2009-05-09, 21:27
Bannlyst
Hej! Har ominstallerat xp på min arbetsdator nu, har gjort de flera gånger på HP datorer, men detta va en dell..

Nu är de så att den hade xp innan , men nu visar den inte NÄTVÄRKS ikonen vid adressbaren längst ner vid klockan, och jag kan inte få nätverket/internet att fungera heller..

Försökte med 1 update av chipset drivers vet inte villken de va men fungerade inte ändå.

Snälla hjälp!
Citera
2009-05-09, 22:06
Medlem
datorn

du saknar nog drivisar för nätverkskortet i datorn, borde gå att ladda ner ifrån dell. du tog inte en installationscd som hörde till delldatorn? Men förmodligen en dellcd av nåt slag eftersom du fick licensnumer att stämma?

Ladda ner från dell, hittar du inte där, försök ta reda på vilket nätverkschip som används i delldatorn.
Citera
2009-05-09, 22:19
Bannlyst
Har CRACKAD Xp asså... piratkopierad... ingen dell skiva..

Skulle du kunna ge mej en länk till den drivrutin(er) jag behöver? SNÄLLA
Citera
2009-05-09, 22:23
Medlem
ak47her0s avatar
www.dell.com sen går du inte på support/drivers och tankar ner till den datormodell/nätverkskort modell du behöver....

Letar du också upp din dators specifika modellbetckning så kan du ju söka på den direkt på dell.com

Högerklicka på den här datorn, klicka på enhetshanteraren och sen klicka in dej på nätverkskrtet så ser du vad du har för modell, tillverkare osv...

Lycka till!
Citera
2009-05-09, 22:31
Bannlyst
ska testa de imorn bitti, tackar

skickar tillbaka om det inte fungerade.
Citera
2009-05-10, 10:12
Bannlyst
Det står "Blah blah blah, vi kan inte hitta någon maskinvara, blah blah drivrutier" när jag försöker konfigurera ett nätvärk.. Så de är juh nästan självklart drivrutinerna.
Citera
2009-05-10, 10:26
Bannlyst
MEEEN på dell sidan finns det inga som är "bårdskande" utan bara "Rekommenderade " och "Tillval".... Så dom drivrutinerna behövs juh egentligen inte.
Citera
2009-05-10, 11:18
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genzot88
MEEEN på dell sidan finns det inga som är "bårdskande" utan bara "Rekommenderade " och "Tillval".... Så dom drivrutinerna behövs juh egentligen inte.
Du får kolla lite i enhetshanteraren.

Kontrollpanelen-> System -> Maskinvara -> Enhetshanteraren leta efter eventuella utropstecken. Jag tror att drivrutinerna inte är installerade alls

EDIT
Sorry läste lite dåligt.
Men du får nog pröva att installera de drivrutinerna iaf
Senast redigerad av epost72 2009-05-10 kl. 11:21.
Citera
2009-05-10, 12:55
Medlem
ak47her0s avatar
skulle du hitta ett uttropstecken vid nätverkskortet så kan du ju helt sonika gå in på tillverkarens hemsida och tanka drivarna...där finns ju garanterat
Citera
2009-05-10, 13:06
Medlem
DamnYouFlanderss avatar
Har exakt samma problem! Det finns inge nätverks grejer på enhetshanteraren. börjar bli panik!! Vad ska jag göra?

Tack på förhand!
Citera
2009-05-10, 18:57
Bannlyst
Har testat installera ALLA DRIVRUTINER från support.dell.com , inga fixade mitt problem...

har kollat enhetshanteraren , hittar inte nåt nätvekrs relatherat där.. SNÄLLA HJÄLP! BRÅDSKANDE!
Citera
2009-05-10, 19:14
Bannlyst
ok, kollade på utropstecknerna nu,

här är en bild
http://img172.imageshack.us/img172/3124/grg.png

jag har DELL DIMENSION 8250 , skulle SNÄLLA någon kunna hitta villka drivrutiner ja behöver för att få igång mitt nätvärk! PLEASE!

tack i förhand!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in