2012-09-14, 21:29
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Medlemmarna har postat det där på Facebook så ja, det stämmer. Ser fram emot att höra den, kul med en nyinspelning av Chained To Redemption.

EDIT - här kan den bokas/köpas: http://www.recordshopx.com/artist/ofermod/thaumiel/

Ok, har aldrig brytt mig om att gå med i den där, så jag tackar ödmjukast för bekräftandet! Skrev de ingenting om någon vinylutgåva?

NP: Nefandus - Crown Of Labour And Strength
Citera
2012-09-14, 21:34
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Ok, har aldrig brytt mig om att gå med i den där, så jag tackar ödmjukast för bekräftandet! Skrev de ingenting om någon vinylutgåva?

Nope, inte än. Men det var någon finne som postade samma fråga som du i kommentarerna. Meddelar om han får något svar.
Citera
2012-09-14, 21:59
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus

Citat:
Nope, inte än. Men det var någon finne som postade samma fråga som du i kommentarerna. Meddelar om han får något svar.

Vinylutgåvan ska släppas på NoEVDIA. Om jag minns rätt.

NP: Fyrdung - 1945
Fortfarande WP musik ja..
Citera
2012-09-14, 22:04
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Vinylutgåvan ska släppas på NoEVDIA. Om jag minns rätt.

NP: Fyrdung - 1945
Fortfarande WP musik ja..
Har du lyssnat på Monstraat-demon än??
Citera
2012-09-14, 22:26
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Har du lyssnat på Monstraat-demon än??

Ja för fan! Jag skrev ju om det i tråden för en massa sidor sedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Idag var jag och bökade på vinden och fann då till min stora glädje en halvrutten Hitachi Super Woofer under en hög mögliga barnkläder från 80-talet. Så nu har jag äntligen kunnat lyssna på Monstraat demon. Och jag gillart. Våldsamt, smutsigt och ösigt. Mer behöver väl inte sägas.

NP: Sorhin - Apokalypsens Ängel
Sällan det här bandet nämns i tråden. Bra skit juh.

Den har rullat en massa gånger sedan dess och den växer. Får respektfullt tippa på hatten och ge dig en internet-highfive.

NP: Ill Omen - The Great Keys Inherit
Citera
2012-09-15, 02:20
Medlem
kaoriblasts avatar
Jag kan bekräfta att Ofermod-vinylen kommer via NoEvDia, förhoppningsvis ungefär samtidigt som CDn. Det kommer även finnas lite nytt merch tillgängligt i höst.

NP: Sargeist - Sanguine Rituals
Citera
2012-09-15, 09:42
Medlem
InnesIs avatar
Lyssnar på senaste Blut Aus Nord - "777 Cosmosphy" och första intrycket är att jag tycker om detta fantastiskt mycket. Det är verkligen precis det jag vill ha för stunden. Något med rötterna i black metal men som är långt bortom genren i sitt nuvarande utförande. Det mesta maler på i mid-tempo utan att bli tradigt. Känslan finns där hela tiden och skivan drar in mig i sitt universum. Jag har tidigare uttryckt att 2012 varit ett år av besvikelser för mig. Många av de band jag gillar har släppt nytt och medan inget varit direkt dåligt har det mesta haft svårt att hålla samma klass eller högre som deras tidigare släpp. Blut Aus Nord är för mig ett av undantagen 2012. 777 Cosmosophy - en skiva av rang!

Bra för mig eftersom jag faktiskt valde min avatar innan jag hört hela skivan
Citera
2012-09-15, 09:48
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Lyssnar på senaste Blut Aus Nord - "777 Cosmosphy" och första intrycket är att jag tycker om detta fantastiskt mycket. Det är verkligen precis det jag vill ha för stunden. Något med rötterna i black metal men som är långt bortom genren i sitt nuvarande utförande. Det mesta maler på i mid-tempo utan att bli tradigt. Känslan finns där hela tiden och skivan drar in mig i sitt universum. Jag har tidigare uttryckt att 2012 varit ett år av besvikelser för mig. Många av de band jag gillar har släppt nytt och medan inget varit direkt dåligt har det mesta haft svårt att hålla samma klass eller högre som deras tidigare släpp. Blut Aus Nord är för mig ett av undantagen 2012. 777 Cosmosophy - en skiva av rang!

Bra för mig eftersom jag faktiskt valde min avatar innan jag hört hela skivan
så det är Cosmosophy som har läckt?
Citera
2012-09-15, 10:26
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
så det är Cosmosophy som har läckt?

Har ingen koll på utgivningsdatum men ja skivan finns tillgänglig online. Snart blir det dags för en av mina beställningar och då blir det till att köpa alla 777-skivorna
Citera
2012-09-15, 10:31
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Har ingen koll på utgivningsdatum men ja skivan finns tillgänglig online. Snart blir det dags för en av mina beställningar och då blir det till att köpa alla 777-skivorna
Herre jösses, du äger dem inte?!

kan bli svårt att få tag på Sect(s) ifall du söker den på vinyl.
Plattan släpps den 21 September om jag inte missminner mig.
Men gå och köp! Direkt!
Citera
2012-09-15, 11:53
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Herre jösses, du äger dem inte?!

kan bli svårt att få tag på Sect(s) ifall du söker den på vinyl.
Plattan släpps den 21 September om jag inte missminner mig.
Men gå och köp! Direkt!

Jag brukar lyssna in mig på skivor och allt som håller bra kvalitet köps. Men jag beställer alltid i stora kvantiteter så det går lite tid mellan gångerna. Senast blev det 15 skivor i samma beställning tror jag. LP är dock inget jag köper. Jag håller mig till CD.
Citera
2012-09-15, 13:25
Medlem
Phalgunas avatar
Cultes des Ghoules och Vomitor skulle ha nya skivor ute denna månad, förstås inte hört ett knyst om något av släppen ännu.. suck.
Nostalgilyssnar på Funeral Mist - Devilry för första gången på länge. Tycker inte att den når samma höjder som fullängdarna. Riktigt fet ändå, 1.28 riffet i den här låten är en klassiker: http://www.youtube.com/watch?v=eEbcAPP8DGQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in