2012-09-14, 13:34
Medlem
Zartazas avatar
Gillar Marduk ju mer jag lyssnar på dem. Funeral Dawn borde några ta och lyssna på.

Marduk - Funeral Dawn
Citera
2012-09-14, 14:13
Medlem
von_Ss avatar
Dricker mjölk, gosar med min katt och lyssnar på In Flames.

Subterranean är trots allt jävligt bra.
Citera
2012-09-14, 16:56
Medlem
Skavanks avatar
Ber om ursäkt om det varit uppe innan, men jag sprang in i en teaser till Anaal Nathraks i oktober kommande släpp, tycker det låter riktigt najs!

http://www.youtube.com/watch?v=2VNbiU784j8
Citera
2012-09-14, 17:43
Medlem
RubeN_of_SwedeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jaha, tack för den, som om inte den här dagen sög tillräckligt redan. Det är nästan, men bara nästan, så att jag degraderar mig till det raljerande om straffknull i munnen och dylikt som är populärt bland Flashbacks frustrerade oskuldsmaffia.

EDIT: Var fan hittade du den där? Har du efternamnet?

NWN-forumet

Pest - Lifit es dauðafærð
Storslaget!!
Citera
2012-09-14, 19:00
Medlem
Vetuss avatar
Visst kan man lyssna på Teitanbloods Seven Chalices i kombination med dyrka Herren, men då är det ju fan inte herren med korset som ska dyrkas!

NP: Woods Of Infinity - Kärlek Och Vänskap
Citera
2012-09-14, 19:46
Medlem
Hundkatt90s avatar
Lyssnar för tillfället på Woods Of Desolations Torn Beyond reason.. fy jävlar vilken bra platta detta är.
Är väll Depressive i grunden och det är ett utav få band inom genren som jag fortfarande kan lyssna på, speciellt denna platta alltså, jävlar så bra den är.

En utav de bästa Depressive-BM plattorna de senaste åren.
Citera
2012-09-14, 19:53
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Lyssnar för tillfället på Woods Of Desolations Torn Beyond reason.. fy jävlar vilken bra platta detta är.
Är väll Depressive i grunden och det är ett utav få band inom genren som jag fortfarande kan lyssna på, speciellt denna platta alltså, jävlar så bra den är.

En utav de bästa Depressive-BM plattorna de senaste åren.

Den där försökte jag mig på för ett tag sedan efter att läst diverse olika lovord, men det föll mig inte alls i smaken. Dsbm överlag känns hopplöst skitnödig som subgenre hursomhelst.

np: Swans - The Sound
Det här är väl både ON och OFF-topis. Just den här plattan "Soundtracks for the blind" är väl mer OFF kanske, men oavsett.. Ord räcker inte till för att ens försöka berömma det här oerhörda bandet!
Citera
2012-09-14, 19:58
Medlem
Hundkatt90s avatar
Finns väldigt mycket skit i Dsbm men även några få guldkorn, många försöker stå för så mycket som de inte tror på och det får jag inte känslan av att WoD gör, det är genuint helt enkelt och det uppskattar jag i musik vilken genre det än handlar om.
Citera
2012-09-14, 20:22
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Finns väldigt mycket skit i Dsbm men även några få guldkorn, många försöker stå för så mycket som de inte tror på och det får jag inte känslan av att WoD gör, det är genuint helt enkelt och det uppskattar jag i musik vilken genre det än handlar om.

Antar du kollat upp "Grís" och deras platta "Il Était une Forêt..."?
Är osäker på om dessa kvalar in under nämnda kategori, men åtminstone jag tillräknar dom dit. Där har du någonting genuint.
Citera
2012-09-14, 20:57
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Visst kan man lyssna på Teitanbloods Seven Chalices i kombination med dyrka Herren, men då är det ju fan inte herren med korset som ska dyrkas!

NP: Woods Of Infinity - Kärlek Och Vänskap
Den där bilden gör mig fan heligt förbannad än idag. Av alla jävla band hon var tvungen att vanhelga på det sättet så valde hon det allra oheligaste(hennes vanhelgande kanske blir helgande i detta fall). Hon en fitta som bör slaktas i vilket fall. När jag ser någon smäda Lucifers profeter på det sättet förstår jag hur muslimerna känner sig.

NP: TTNBLD - Sanctified Dysecdysis
Citera
2012-09-14, 21:00
Medlem
Vetuss avatar
Såg att man skrivit in datum, låtlista, samt omslagsbild för Ofermods ThaumielEncyclopaedia Metallum. Hittade däremot ingen pålitligare källa, men det borde väl stämma.

Den 26 oktober släpps skivan genom Spinefarm Records, nedan följer låtlistan:
Citat:
1. Sisters of Rapture and Pestilence
2. Black Gate
3. Calling of Setnacht: Twofold Triunity
4. Undead Moon
5. Prayers Unto Warped Eternities
6. Chôshekh Ên Sôf
7. Chained to Redemption
8. Via Noctis: Veil of Gargophias

NP: Ofermod - Eu Angélion
Citera
2012-09-14, 21:20
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Såg att man skrivit in datum, låtlista, samt omslagsbild för Ofermods ThaumielEncyclopaedia Metallum. Hittade däremot ingen pålitligare källa, men det borde väl stämma.

Den 26 oktober släpps skivan genom Spinefarm Records, nedan följer låtlistan:

NP: Ofermod - Eu Angélion
Medlemmarna har postat det där på Facebook så ja, det stämmer. Ser fram emot att höra den, kul med en nyinspelning av Chained To Redemption.

EDIT - här kan den bokas/köpas: http://www.recordshopx.com/artist/ofermod/thaumiel/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in