2012-06-02, 11:58
Medlem
Adversariuss avatar
Burzum har aldrig varit några storfavoriter hos mig heller, men Filosofem har man ju gillat i några år. Hvis Lyset Tar Oss har också hängt med en tid, det är ju helt klart det mest stämningsfulla han gjort. På senare år har jag dock kommit att hålla debutplattan allra högst, ljudbilden och låtskrivandet är fan superbt med tanke på hans ringa ålder. Aske-EP'n är ju inte särskilt imporande rent musikaliskt men dess kontext och bakgrund höjer ju upp själva musiken avsevärt, Det Som En Gang Var är strentråkig. Hans diskografi post-Filosofem bryr jag mig lika mycket om som fransk hiphop.
Citera
2012-06-02, 12:23
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Burzum har aldrig varit några storfavoriter hos mig heller, men Filosofem har man ju gillat i några år. Hvis Lyset Tar Oss har också hängt med en tid, det är ju helt klart det mest stämningsfulla han gjort. På senare år har jag dock kommit att hålla debutplattan allra högst, ljudbilden och låtskrivandet är fan superbt med tanke på hans ringa ålder. Aske-EP'n är ju inte särskilt imporande rent musikaliskt men dess kontext och bakgrund höjer ju upp själva musiken avsevärt, Det Som En Gang Var är strentråkig. Hans diskografi post-Filosofem bryr jag mig lika mycket om som fransk hiphop.

Word på precis allt här tamigfan.
Idag tänker jag ta mig in till stan för att track down en kopia av vinylen på nya Marduk. För helvete jag börjar snart ångra mig. Och sånt är ju aldrig skojigt.
Beställde mig även "Der freiwillige bettler" CDn ifrån THR, men det kanske jag sa igår. Så vi får se när jag lyssnat 3-4 ggr va det ultimata betyget blir.
Innan stan så blir det att vakna till och bota baksmällan med en kopp kaffe PRECIS som vanligt
och ett spinn på skiva som jag inte lyssnat på, på hur länge som helst.

Teitanblood - Seven Chalices
Ang "Whore Mass" så tillhör jag inte dom som hoppar över den. När jag kör den på vinyl så låter jag allting gå ifrån början och jag har egentligen inga större problem med introt, men speciellt bra kan jag inte drista mig till att säga den är.
Citera
2012-06-02, 13:06
Medlem
SadCats avatar
Efter all denna hype kring Teitanblood - Seven Chalices så bestämde jag mig för att ta mig en lyssnare.

Detta var verkligen inget jag någonsin vill höra igen. Vi är alla olika

Går nu vidare med Melancholie² av ColdWorld
Fantastisk skiva av ett fantastiskt band. Ska bli intressant att höra hans nya alster när det kommer!
Senast redigerad av SadCat 2012-06-02 kl. 13:09.
Citera
2012-06-02, 13:09
Medlem
Startar dagen med en kopp oheligt svart kaffe och mina nya älsklingar Teitanblood innan en dags slit väntar.

NP: Infernal Dance of the Wicked
Citera
2012-06-02, 13:37
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadCat
Efter all denna hype kring Teitanblood - Seven Chalices så bestämde jag mig för att ta mig en lyssnare.

Detta var verkligen inget jag någonsin vill höra igen. Vi är alla olika
Precis! Somliga av oss gillar metal, andra inte. Peace & love!

NP: Seven Chalices
Citera
2012-06-02, 14:13
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Hittade just ett band jag inte hört talas om innan: Teitanblood!

Det kan inte bli mer ondskefullt, och ny ska ni lyssna på det här:
http://www.youtube.com/watch?v=-Dyq0WAPrPI

Första gången teitanblood nämndes i tråden. Sent ska syndarna vakna. 2009-11-02, 18:07
Citera
2012-06-02, 15:13
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Första gången teitanblood nämndes i tråden. Sent ska syndarna vakna. 2009-11-02, 18:07
Ja, det tog fan i mig sin tid att verkligen fastna. Det var nog ett par år sedan jag först hörde om dem via NoEvDia, men på den tiden fanns inte death metal på min karta än så jag blev aldrig intresserad. Sedan blev det sporadiska lyssningar här och där utan vidare upphetsning, och först när jag nu de sista månaderna började trilla dit på Blasphemy, Proclamation och 80-talssoundet och blev såld på Purging Tongues öppnades äntligen portarna till allt vad Seven Chalices hade att erbjuda. Men så är det alltid med de bästa plattorna, man återkommer och återkommer över långa perioder tills man börjar kunna urtyda de underliggande nyanserna.

Unikt för den här plattan för mig är också att det i stor utsträckning var artworket som öppnade mina ögon för musiken, det är det utan minsta tvekan bästa jag sett i mitt liv och som jag nämnt tidigare har jag printat ut varenda jävla sida och smällt upp dem på väggen i en lägenhet där inredningen annars dikteras helt av min sambo. Märk väl att samme finne, "TK", som gjorde artworket i samarbete med frontmannen har ett helt otroligt jävla CV som bland en jävla massa annat innefatta dessa tidlösa exempel:

Funeral Mist - Salvation
Deathspell Omega - Si Monumentum & Fas
Antaeus - De Principii Evangelikum
Katharsis - 666
Watain - Casus & STTD

Upptäckte detta igår och needless to say är denne snubbe min nya Messias. Picasso, Munch och Van Gogh kan dra tillbaka till dagis och göra makaronkollage. Artworket till Seven Chalices är tungt inspirerat av ett 90-talszine kallat Dauthus som TK gav ut i Sverige, googla det så får ni lite ögongodis.
Senast redigerad av Adversarius 2012-06-02 kl. 15:16.
Citera
2012-06-02, 15:16
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:

Jag var faktiskt med när den släpptes
Dock tog det mig några varv innan jag kom ur chocken.

Nu, alkoholfri öl och musik.

Morbid Angel - Altars of madness
Evil!
Senast redigerad av Mordum87 2012-06-02 kl. 15:22.
Citera
2012-06-02, 16:46
Medlem
Frank Friendlys avatar
Att lyssna på metal handlar till 90% om att skryta om vilka band man sett/lyssnat på sedan första demon och vilka skivor man äger på vinyl/demo.

Vinylskivor år 2012 är samma sak som hockeybilder.

Men teitanblood är jävligt bra och inte oförtjänt nämnda nästa 100gånger i den här tråden.

Får slänga på lite flickväns-metal.
In Solitude - The World, The Flesh, The Devil

Som förövrigt släppt ny video
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=owM9lptCU6U
Citera
2012-06-02, 17:04
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Att lyssna på metal handlar till 90% om att skryta om vilka band man sett/lyssnat på sedan första demon och vilka skivor man äger på vinyl/demo.

Vinylskivor år 2012 är samma sak som hockeybilder.

Men teitanblood är jävligt bra och inte oförtjänt nämnda nästa 100gånger i den här tråden.

Får slänga på lite flickväns-metal.
In Solitude - The World, The Flesh, The Devil

Som förövrigt släppt ny video
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=owM9lptCU6U

Yes! Du har fattat det här du!
Skitsnack att det är som hockeybilder, gillar man fysiska exemplar så är ju vinyler betydligt mer värda att ha i hyllan än cdskivor.
Men föralldel kör på enbart mp3 du

Ganska sysslolös dag på jobbet och sitter med lurar i tv-rummet och spisar
Suffocation - Blood Oath
Citera
2012-06-02, 17:12
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Yes! Du har fattat det här du!
Skitsnack att det är som hockeybilder, gillar man fysiska exemplar så är ju vinyler betydligt mer värda att ha i hyllan än cdskivor.
Men föralldel kör på enbart mp3 du

Ganska sysslolös dag på jobbet och sitter med lurar i tv-rummet och spisar
Suffocation - Blood Oath

Har inte köpt en skiva på över 10år, har 2000cd och 800 vinyler jag håller på och ska sälja.
Mp3 is the shit.

Och med hockeybilder menar jag att folk samlar och köper exemplar att ha i bokhyllan.
Har man ospelade vinyler är man en samlare. (ja det finns rum för tolkningar men rent generellt)
Citera
2012-06-02, 17:37
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Har inte köpt en skiva på över 10år, har 2000cd och 800 vinyler jag håller på och ska sälja.
Mp3 is the shit.

Och med hockeybilder menar jag att folk samlar och köper exemplar att ha i bokhyllan.
Har man ospelade vinyler är man en samlare. (ja det finns rum för tolkningar men rent generellt)

Va tråkigt att du ska sälja av det. Men är väl så om intresset svalnat.

Suffocation - Dismal Dream
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in