Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Första gången teitanblood nämndes i tråden. Sent ska syndarna vakna. 2009-11-02, 18:07
Ja, det tog fan i mig sin tid att verkligen fastna. Det var nog ett par år sedan jag först hörde om dem via NoEvDia, men på den tiden fanns inte death metal på min karta än så jag blev aldrig intresserad. Sedan blev det sporadiska lyssningar här och där utan vidare upphetsning, och först när jag nu de sista månaderna började trilla dit på Blasphemy, Proclamation och 80-talssoundet och blev såld på Purging Tongues öppnades äntligen portarna till allt vad Seven Chalices hade att erbjuda. Men så är det alltid med de bästa plattorna, man återkommer och återkommer över långa perioder tills man börjar kunna urtyda de underliggande nyanserna.
Unikt för den här plattan för mig är också att det i stor utsträckning var artworket som öppnade mina ögon för musiken, det är det utan minsta tvekan bästa jag sett i mitt liv och som jag nämnt tidigare har jag printat ut varenda jävla sida och smällt upp dem på väggen i en lägenhet där inredningen annars dikteras helt av min sambo. Märk väl att samme finne, "TK", som gjorde artworket i samarbete med frontmannen har ett helt otroligt jävla CV som bland en jävla massa annat innefatta dessa tidlösa exempel:
Funeral Mist - Salvation
Deathspell Omega - Si Monumentum & Fas
Antaeus - De Principii Evangelikum
Katharsis - 666
Watain - Casus & STTD
Upptäckte detta igår och needless to say är denne snubbe min nya Messias. Picasso, Munch och Van Gogh kan dra tillbaka till dagis och göra makaronkollage. Artworket till Seven Chalices är tungt inspirerat av ett 90-talszine kallat Dauthus som TK gav ut i Sverige, googla det så får ni lite ögongodis.