2012-04-07, 12:12
Medlem
SadCats avatar
Sitter för tillfället på en restaurang i södra Sverige och lyssnar på Austere - Just for a Moment... . Kollar ut genom fönstret och det snöar. Mysig känsla
Citera
2012-04-07, 15:05
Medlem
Just knäppt andra bärsen och dragit igång Mayhem's Deathcrush-ep.

EDIT; Strid - Det Hviskes Blant Sorte Vinder
Senast redigerad av Stockton.T 2012-04-07 kl. 15:20.
Citera
2012-04-07, 18:47
Medlem
Mordum87s avatar
Suttit och kört igenom lite Craft idag, och som med det mesta annat som jag ogillat eller inte brytt mig om speciellt nämnvärt så har det ju växt till sig rejält den sista tiden.
Håller "Terror propaganda" som deras absoluta höjdpunkt i diskografin. Tätt följd av "Void" som är helt makalös även den, oerhört mörk och bister platta. Och trumprogrammet är kanske det bästa jag någonsin hört.

Craft - Succumb to sin
Citera
2012-04-07, 19:05
Medlem
alprazolam_s avatar
Inferius Torment - Your God Liar

Rysk black metal.
Citera
2012-04-07, 19:45
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Suttit och kört igenom lite Craft idag, och som med det mesta annat som jag ogillat eller inte brytt mig om speciellt nämnvärt så har det ju växt till sig rejält den sista tiden.
Håller "Terror propaganda" som deras absoluta höjdpunkt i diskografin. Tätt följd av "Void" som är helt makalös även den, oerhört mörk och bister platta. Och trumprogrammet är kanske det bästa jag någonsin hört.

Craft - Succumb to sin
Såvitt jag förstått är det inte programmerade trummor utan snarare ihopklippta fysiska trumspår.

Vill man höra det bästa inom datatrummor är det Aosoth - III och Lunar Aurora - Andacht som gäller.
Senast redigerad av Adversarius 2012-04-07 kl. 19:58.
Citera
2012-04-07, 20:23
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Vill man höra det bästa inom datatrummor är det Aosoth - III och Lunar Aurora - Andacht som gäller.

Och min röst går till Blodulv eller Lifelover. Älskar den monotoni som bara kan skapas med datatrummor.

Och på tal om det, är det någon som har tips på riktigt "upprepande" BM? Jag vill ha långa låtar men ingen snigelfart. Ett eller två riff per låt som upprepas länge. Jag hade exempelvis älskat senaste Mgla ännu mer om sista låten hade pågått en kvart till för att ta ett exempel.
Citera
2012-04-07, 21:14
Medlem
Vetuss avatar
Efter en dag i skog och mark kändes Ildjarns första alster passande, en skiva jag under vintern lärt mig att uppskatta.

NP: Ildjarn - Skogssvinet

Hittade denna video när jag letade youtubelänk: http://www.youtube.com/watch?v=jVyyjFXXSQs
Klippet fungerar ganska bra till musiken, tråkigt bara att man inte valt att exkludera människobarnen.
Citera
2012-04-07, 21:22
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Och min röst går till Blodulv eller Lifelover. Älskar den monotoni som bara kan skapas med datatrummor.

Och på tal om det, är det någon som har tips på riktigt "upprepande" BM? Jag vill ha långa låtar men ingen snigelfart. Ett eller två riff per låt som upprepas länge. Jag hade exempelvis älskat senaste Mgla ännu mer om sista låten hade pågått en kvart till för att ta ett exempel.

Prova Ash Borer, kanske inte riktigt vad du är ute efter. Men helt klart värd tiden.
Citera
2012-04-07, 21:27
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Prova Ash Borer, kanske inte riktigt vad du är ute efter. Men helt klart värd tiden.

Och varför ska jag åka och jobba nu? Jag har bara lyssnat på halva In the Midst of Life, We Are in Death och jag är kär. Det var precis detta jag sökte. Nu vet jag vad jag ska göra imorgon. Tack!
Citera
2012-04-07, 21:33
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:

Ildjarn, Paysage d'Hiver, Darkspace, Hypothermia, Min Kniv, Hate Forest, S.V.E.S.T. och Trist är de jag kommer på på rak arm.
Citera
2012-04-07, 21:55
Medlem
Tristramns avatar
Citat:

http://www.youtube.com/watch?v=iykSqFmlloc
Detta kanske du gillar? Mycket trevlig black metal!
Vill du tanka ner hela skivan kan jag se till att ladda upp den.
Citera
2012-04-08, 01:15
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Såvitt jag förstått är det inte programmerade trummor utan snarare ihopklippta fysiska trumspår.

Åhfan då! Ja okey, grundar vad jag känner till på en intervju i Close-Up ang plattan "Void". De säger nåt i stil med att de i sista sekunden skrotar hela truminspelningen, lägger pedantisk energi på datatrummor och frågade trummisen om han ville vara med på nästa platta istället.
Sen visste jag inte heller att Aosoth använde sig av datatrummor, det har jag inte märkt alls. "III" var för övrigt en jävla fin platta, men inte lika vass som föregångaren "Ashes of Angels" i mitt tycke.
Lunar Aurora har jag inte ägnat nån tid alls. Får göra det och återkomma.

Just nu spisas det som vanligt:
Katharsis - VvVvE
Och det är precis lika jävla förbannat bra som alltid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in