2012-02-17, 22:00
Medlem
Huvudprotess avatar
Darkthrone - Quintessence
Darkthrone - The Hordes of Nebulah
Mayhem - Life Eternal

Kombinationen Darkthrone och handspritsgrogg är en kraft att räkna med.
Citera
2012-02-17, 23:47
Medlem
von_Ss avatar
NP: Min signatur

Det är så bra, så bra, så bra...

http://www.youtube.com/watch?v=2AoBLfCFzn4
Citera
2012-02-18, 04:01
Medlem
Pentagrammatons avatar
Ang. hela Opeth grejen så tycker jag de hör hemma här lika mycket som Dead By April (Dvs. inte alls). Det är ren döds och ren black som gäller och inte något experimentellt, själlöst homosex popmetal smörja. Förvisso att jag nämner band som inte helt passar in i mallen men drivkraften, essensen och äktheten finns där. Som Adversarius nämnde är det inte bara det tekniska som gäller. Min personliga syn och definition av dessa saker har jag redan ingående disskuterat i tråden vill jag minnas. En känsla av metafysisk ondska måste alltid vara närvarande i musiken för mig, annars är det inte äkta death/black metal för mig. Allt annat är det smutsiga vita ljusets infiltration i genren för att döda den från insidan och alla som lyssnar på den musiken (eller ännu värre: lyssnar på den äkta black metallen men inte tar till sig dess destruktiva budskap och lyssnar på den som något slags nöje) är fiender och bör bekämpas med alla tillgängliga medel. Må den svarta solens strålar bränna sönder det lyckliga leendet från era ansikten och må era förkolnade kroppar förevigt begravas under packisen när den slutgiltiga istiden förfryser allt liv och ersätter det med kall, steril död.

NP: Clandestine - Deliverers of Faith
Citera
2012-02-18, 06:23
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
NP: Clandestine - Deliverers of Faith

Ja, jag menade då Clandestine Blaze, såklart. Var inte helt 100 i skallen när det inlägget skrevs. Är jag inte nu heller iof..
Citera
2012-02-18, 14:53
Medlem
Losifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudprotes
Darkthrone - Quintessence
Darkthrone - The Hordes of Nebulah
Mayhem - Life Eternal

Kombinationen Darkthrone och handspritsgrogg är en kraft att räkna med.
Handsprit är punk och inte black metal . Lät ju heller inte så gott, vad blandade du handspriten med?

NP: Shining - Besvikelsens Dystra Monotoni
Citera
2012-02-18, 15:36
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theberzerker
Mortician.
Oh yes...

Citat:
Ja, jag menade då Clandestine Blaze, såklart. Var inte helt 100 i skallen när det inlägget skrevs. Är jag inte nu heller iof..
Så jäkla bra skit, faktiskt! Gillar din smak måste jag säga.

Själv håller jag på att gå igenom Enslaved´s alla album, och just nu är det Monumention som spelas. Denna skiva är väl den som de allra flesta tycker är deras absolut sämsta släpp, och det kan jag väl nästan hålla med om. Dock så tycker jag att den har sina stunder och vissa låtar tycker jag är helt okej. Inledningsspåret Convoys to Nothingness tycker jag är ganska bra som exempel...
Citera
2012-02-18, 16:50
Medlem
Huvudprotess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
Handsprit är punk och inte black metal . Lät ju heller inte så gott, vad blandade du handspriten med?

NP: Shining - Besvikelsens Dystra Monotoni
Har man väl varit dräggpunkare är det svårt att sluta helt, jag har allt en tuppkam i bagaget och en sliten Misfits-tröja någonstans.
Först Trocadero och sedan bara vatten, smaken är inte något att oroa sig för i jämförelse med baksmällan. Det här får inga tummar upp av två möjliga.

För att hålla mig till ämnet lyssnar jag på Drudkh.
Citera
2012-02-18, 17:28
Medlem
Pentagrammatons avatar
Nu lyssnar jag efter herr Snietzschels hjälp äntligen på Svartrit - Svarthetens Ridå. Låter finfint.
Citera
2012-02-18, 18:11
Medlem
RubeN_of_SwedeNs avatar
Mgła - Further Down the Nest II
Överjävligt bra!
Om nu bara ett datum för With Hearts Toward None kunde komma...
Citera
2012-02-18, 20:02
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Så jäkla bra skit, faktiskt! Gillar din smak måste jag säga.

Själv håller jag på att gå igenom Enslaved´s alla album, och just nu är det Monumention som spelas. Denna skiva är väl den som de allra flesta tycker är deras absolut sämsta släpp, och det kan jag väl nästan hålla med om. Dock så tycker jag att den har sina stunder och vissa låtar tycker jag är helt okej. Inledningsspåret Convoys to Nothingness tycker jag är ganska bra som exempel...

Man tackar. Din smak verkar inte så illa den heller. Har faktiskt aldrig lyssnat in mig på Enslaved. Kanske är dags för det nu. Drog nyss ner albumet Isa. Återkommer med update när jag insupit den.
Citera
2012-02-18, 20:47
Medlem
Citat:
Man tackar. Din smak verkar inte så illa den heller. Har faktiskt aldrig lyssnat in mig på Enslaved. Kanske är dags för det nu. Drog nyss ner albumet Isa. Återkommer med update när jag insupit den.

Av Enslaved rekommenderas albumet Vikingligr Veldi varmt. Den här låten är, ptja... episk: http://www.youtube.com/watch?v=2XLNl_vpbNQ

http://www.metal-archives.com/albums/Enslaved/Vikingligr_Veldi/1099
Citera
2012-02-18, 21:11
Medlem
Frank Friendlys avatar
Aldrig tagit tag i Enslaved. såg dom live på 2 heavy 4 you 2001 (grym festival förövrigt) men sen har det inte blivit så mycket mer.

Np Nocturnal blood - Nocturnal Crucifixions(ep)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in