2011-12-27, 18:43
Medlem
devilocks avatar
Enthroned - Vortex of Confusion

http://www.youtube.com/watch?v=fyYUbQ5h18Q

Så jävla skön basgång i introt...
Citera
2011-12-27, 20:31
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag läste ut Blod Eld Död(förutom kapitlet om heavy metal som inte intresserar mig nämnvärt) och det är verkligen ett litterärt mästerverk. De har sådan jävla fingertoppskänsla de där journalisterna; totalt fria från fördomar, ställer relevanta frågor, mycket skickliga på att skriva och vet EXAKT vad, vem och hur de ska analysera metalscenen. Utan överdrift det bästa jag läst på år, och det absolut bästa inom metal-relaterad musiklitteratur. Lords of Chaos och liknande skräp duger inte ens som dasspapper. Varenda människa med ett intresse för extremmetal och en gnutta självrespekt MÅSTE läsa denna bok.

Särskilt intressant var att få ta del av långa kapitel där de följer med i Niklas Kvarforths vardagsliv, den långa och uttömliga intervjun med Jon Nödtveit någon månad innan han tog sitt liv(fick elvafaldigt ökad respekt för honom efter att ha läst den), de många och långa utläggningarna från medlemmar från bl.a. Abruptum, Mayhem och andra om hur undergroundcirklarna såg ut i både Norge och Sverige när det begav sig(komplett med flersidiga biografier om medlemmarna, från barnsben till dags dato) samt intervjuer med bl.a. Mörk i Malign som talade om hur det såg ut i Sverige på mitten av 90-talet när de var ute och slogs, söp, praktiserade religion osv, bland en jävla massa annat. Jag som varit BM-fan i många år känner mig nästan dubbelt så rik på fakta efter denna bok och har fått mig många djupa tankeställare om vad genren är och innebär.

Slutsats: LÄS FÖR HELVETE!!

Jag kan bara stämma in i hyllningarna, det är en mycket läsvärd bok. Fick den i julklapp och förväntade mig att läsa samma utjatade gamla stories som man har hört/läst tusen gånger tidigare... men icke! Det är mycket information från primärkällor som var med när det begav sig eller hade en relation till någon som var med, och man får nya perspektiv på många händelser och fenomen inom den skandinaviska extrem-metallscenen. Hur många intervjuer med t.ex. Quorthons farsa "Boss" eller Pelle "Dead" Ohlins brorsa har man läst tidigare?
Citera
2011-12-27, 20:40
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag gillar Kriegsmaschine! Äger både Altered States of Divinity och A Thousand Voices.

Vad tycker du om Leichengott? Ett annat band jag gillar från polen tillsammans med Infernal War, Mgla, Cultes des Ghoules, mm.

Nä, nu blir det att skicka efter den där boken här med... Verkar väldigt intressant...

Det bandet har jag nog faktiskt aldrig hört om jag skall vara helt ärlig. Får ta och lyssna på de!

Nu lyssnar jag på Ormgård - Ohelgat Blot
Mest för att få mig ett gott skratt.
Citera
2011-12-27, 22:39
Medlem
maper74s avatar
Dark Funeral - The Secrets of the Black Arts \m/
Citera
2011-12-28, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Det har jag svaret på

http://www.facebook.com/pages/ColdWorld-Official/156298044418176?sk=wall

Det ni! Ska bli jävligt, jävligt spännande att höra vad karln kan få till denna gång. Synd bara att det inte släpptes nu i vintertider, det hade varit jävligt passande. Men vem vet hur länge det dröjer.

Goda nyheter! Klart det hade passat att få höra den nu i dessa gråa tider, men han gör sin musik med omsorg så vi blir nog inte besvikna.
Ute bland folk, varvar misc indrunoize med lite Satanic Warmaster för att dämpa spykänslan som vårt samhälle bjuder på.
Citera
2011-12-28, 14:09
Medlem
gromitSWEs avatar
Cannibal Corpse - Hammer Smashed Face

Gammalt men bra!
Citera
2011-12-28, 18:01
Medlem
maper74s avatar
Suffocation - Souls to Deny
Citera
2011-12-28, 21:53
Medlem
Pentagrammatons avatar
Har ägnat dagen åt att ligga i soffan och lyssna på Hypothermia - Suicide Fixation på repeat. Hamnar som i trans av den. Bra avkopplingsmusik för mig.
Citera
2011-12-28, 22:11
Medlem
IshethZenunims avatar
NP: Nahvas - Hljóðupptaka

Rå och bra black metal, dessutom med en rätt kul cover på Manowars "Wheels of Fire".
Citera
2011-12-28, 22:17
Medlem
Drujnasus avatar
Avskrädeshög:

http://www.myspace.com/571479523
Citera
2011-12-29, 04:35
Medlem
IshethZenunims avatar
NP: Dissection - Reinkaos

Har kört hela albumet på repeat under natten. Det blir liksom inte bättre än såhär.

Isheth Zenunim Taninsam Ama Lilith, Liftoach Kliffot!
Citera
2011-12-29, 09:44
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
NP: Dissection - Reinkaos

Har kört hela albumet på repeat under natten. Det blir liksom inte bättre än såhär.

Isheth Zenunim Taninsam Ama Lilith, Liftoach Kliffot!

Reinkaos är min absoluta favoritplatta. Kommer nog aldrig kunna tröttna på den. Allt är så jävla perfekt på den skivan. Ett mästerverk. Och texterna

Nu sitter jag och dricker citronte och avnjuter en annan favoritplatta: Nefandus - Death Holy Death
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in