Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Avbryter lite här i eran "trve"-bm diskussion och inflikar att jag sitter och kör som pepp inför morgonkvällens Watain-spelning, en av de bästa plattor jag vet alla kategorier... (bortser nu ifrån mästerverk som:
"VVVVE" (Kthrss)
"Blood Libels" (Antaeus)
"Groza" (Mgla) )
"Svartsyn - Timeless Reign"
Mörkare än såhär blir det inte!
Första tre är bland toppfavoriterna här också men Svartsyn-plattan hade jag inte hört. Inte utforskat dem längre än gamla splitten med Arckanum(som för övrigt levererade några feta riff på den skivan). Den här skivan lät dock mycket fetare och hade en lite doom-aktig och ockult stämning. Som Ondskapt fast bättre.
Taggar också inför Watain nu. Malign ska ju bli mer än fett, hade det inte varit för dem hade jag nog inte köpt biljett. Pissiga The Devil's Blood får man lida sig igenom. Jag börjar bli trött på denna eviga 70-talsromantiken som råder i rock- och metalvärlden. Gör det inte om ni inte kan göra det rätt, man får inte till rätt sound med dagens utrustning. Dessutom sitter Led Zeppelin redan på en gyllene tron med hål för röven som alla andra 70-talsmusiker passionerat slickar, de satte en standard högre än någon annan ens kunde nosa på så det är dödfött från början.
Eller ja, Pink Floyd var ju jämntunga om inte mer. Men inga andra.