2011-11-01, 12:38
Medlem
UnholyGraves avatar
Just nu varvar jag mellan Autopsys senaste alster och Bastard Priest - Under the Hammer of Destruction. Förjävla bra plattor! Tyvärr får jag Bastard Priests andra fullängdare först nästa vecka.
Citera
2011-11-01, 15:03
Medlem
von_Ss avatar
God morgon! Tänkte ta och kolla vad ni tycker om mitt nya band här. Har spelat in 4 låtar och här är ett litet smakprov. Vi har inte mixat klart musiken men såhär låter det än så länge:

http://www.silhuett.se/TDC/anti_hero_light.mp3

Jag sjunger för övrigt.
Citera
2011-11-02, 07:48
Medlem
asmodeus666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
God morgon! Tänkte ta och kolla vad ni tycker om mitt nya band här. Har spelat in 4 låtar och här är ett litet smakprov. Vi har inte mixat klart musiken men såhär låter det än så länge:

http://www.silhuett.se/TDC/anti_hero_light.mp3

Jag sjunger för övrigt.

"URL cannot be found"

Jag har smått börjat upptäcka att Finland kanske inte är sämst på allt ändå. De har ju en del riktigt fin BM. Men oroas lite över att naziglorifierande lyrik verkar väldans poppis där. Bra skit hur som haver.

Lyssnar för fullt på:

Behexen - My Soul For His Glory
Goatmoon - Finnish Steel Storm
Satanic Warmaster - Carelian Satanist Madness

Speciellt Behexen och SW har fallit mig mest i smaken. Någon som har tips på liknande finsk skit värd att undersöka?
Senast redigerad av asmodeus666 2011-11-02 kl. 07:51.
Citera
2011-11-02, 10:40
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asmodeus666
"URL cannot be found"

Jag har smått börjat upptäcka att Finland kanske inte är sämst på allt ändå. De har ju en del riktigt fin BM. Men oroas lite över att naziglorifierande lyrik verkar väldans poppis där. Bra skit hur som haver.

Lyssnar för fullt på:

Speciellt Behexen och SW har fallit mig mest i smaken. Någon som har tips på liknande finsk skit värd att undersöka?
3 bra band!

Själv sitter jag och lyssnar på en för mig gammal klassiker. Dark Funeral - Secrets of the Black Arts. En av de allra första plattorna jag hörde när jag började lyssna på black metal för typ 15år sen. Nostalgi!

En gång för ganska längesen, kanske 10år sen eller nåt så lyssnade jag på den här skivan på så hög volym att 4st grannar ringde snuten. Tog ett tag innan dom kom, jag satt full och hög i vardagsrummet och tok-manglade. Plötsligt stod det 4 snutar i vardagsrummet, och jag satt där och drack öl. Dom hade låst upp dörren med huvudnyckel, och sen hade dom bara dragit loss säkerhetskjedjan med våld så den gick sönder. -"Vafan ni får väl ringa på" menade jag. "Det hade du inte hört..." sa snuten.

En liten anekdot.
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-11-02 kl. 10:51.
Citera
2011-11-02, 10:55
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
"URL cannot be found"

Lyssnar för fullt på:

Horna, Förgjord, Arvet, Sargeist, Beherit. Sargeist, Beherit, Satanic Warmaster och Behexen är mina personliga favoritband från finland. Ja dom och Impaled Nazarene

Nu körde jag igång Dissection - The Somberlain. Ska köra lite klassiker idag tamefan! Längesen jag gjorde det nu...
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-11-02 kl. 11:03.
Citera
2011-11-02, 11:18
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
"URL cannot be found"

Skit också. Den var borttagen. Aja här är en annan låt som jag inte tycker är lika bra dock. Skriv gärna vad ni tycker kan bli bättre!

http://www.mediafire.com/?2cy3ykuioaicxw1

Hittade på den andra låten också!

http://www.mediafire.com/?kkuv18vrderddvx
Senast redigerad av von_S 2011-11-02 kl. 11:25.
Citera
2011-11-02, 11:23
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Skit också. Den var borttagen. Aja här är en annan låt som jag inte tycker är lika bra dock. Skriv gärna vad ni tycker kan bli bättre!

Jag lyssnade på den första länken. Tyckte det lät bra, men det är inte min sorts musik. Annars så lät det välspelat och så iaf. Gillade även sången!

Eller jo, denna låten var bättre!

Jag tycker ni borde skippa thrashriffen och köra hårdare på skitig oldschool döds! Lite råare!

Låten börjar helt utmärkt! Första riffet!

Wormrot - Dirge
Fan vad utmärkt bra detta bandet är! Lätt bästa bandet ihop med Impiety! Grindar sönder en totalt!

Rekommenderas!
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-11-02 kl. 11:32.
Citera
2011-11-02, 13:03
Medlem
Akkadians avatar
NP: Setherial - Subterranean

Hela Endtime Divine plattan med Setherial är så djävla bra. Lyssna!

Sen har någon hört Bastard Priest's nya platta?
Citera
2011-11-02, 16:31
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag lyssnade på den första länken. Tyckte det lät bra, men det är inte min sorts musik. Annars så lät det välspelat och så iaf. Gillade även sången!

Eller jo, denna låten var bättre!

Jag tycker ni borde skippa thrashriffen och köra hårdare på skitig oldschool döds! Lite råare!

Låten börjar helt utmärkt! Första riffet!

Wormrot - Dirge
Fan vad utmärkt bra detta bandet är! Lätt bästa bandet ihop med Impiety! Grindar sönder en totalt!

Rekommenderas!

Sitter faktiskt i denna stund och kör deras debutalbum "Abuse".
Så jävla energisk grindcore så jag blir helt knäpp!
Tycker denna är strået vassare än "Dirge" faktiskt.

np: Wormrot - Abuse
Citera
2011-11-02, 21:25
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Sitter faktiskt i denna stund och kör deras debutalbum "Abuse".
Så jävla energisk grindcore så jag blir helt knäpp!
Tycker denna är strået vassare än "Dirge" faktiskt.

np: Wormrot - Abuse
Ja, jag håller med! Den är snäppet vassare, men ändå väldigt bra!

Dark Funeral - Angelus Exuro Pro Eternus
Citera
2011-11-02, 23:17
Medlem
asmodeus666s avatar
Citat:

Hittade på den andra låten också!

http://www.mediafire.com/?kkuv18vrderddvx

Oj, jävlar. Det här lät riktigt bra i mina öron! Gillade speciellt andra länken. Vad heter bandet och har ni något släpp inplanerat?
Citera
2011-11-02, 23:30
Medlem
asmodeus666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Horna, Förgjord, Arvet, Sargeist, Beherit. Sargeist, Beherit, Satanic Warmaster och Behexen är mina personliga favoritband från finland. Ja dom och Impaled Nazarene

Nu körde jag igång Dissection - The Somberlain. Ska köra lite klassiker idag tamefan! Längesen jag gjorde det nu...

Sargeist och Beherit har jag hört! Det lilla jag hört av Sargeist lät ganska lovande men Beherit tröttnade jag på rätt fort. De andra banden skall undersökas! Tack för tipsen.

Nu lyssnas på Behemoth - Satanica. Ett i mitt tycke väldigt underskattat album som hängt med mig länge och som jag alltid kommer tillbaka till. Väldigt fin atmosfär och oerhört fina texter. Miljarder gånger bättre än deras nyare trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in