2021-07-31, 19:51
Medlem
Lastonwes avatar
Jag är nog enig med baggebo1 här om att det finns band som på något sätt tillhör NSBM-sfären utan att uttryckligen ha nazistiska slagord i lyriken utan en mer världsfrånvänd NS-approach. Speciellt i Östeuropa är det vanligt. Tror jag var inne på ett liknande resonemang när vi snackade NSBM i Urkult och då tog jag ryska Walknut som exempel.
Citera
2021-07-31, 23:09
Medlem
Många som är rädda för att få sitt ego skadat här. Att lyssna på den musik man själv gillar och står för är väl betydligt mer trve än att springa runt och bekymra sig över vad andra gör. Så Bögbaffian ska claima Black Metal nu? Är det Gardell och gänget man ska gå till om man vill snacka Filosofem och Vvorldvvithoutend? Mm, det tror jag när jag ser det.

Såklart det är härligt att be alla dra åt helvete genom att dra igång Woods of Infinity eller Triskelon, det ska sägas, men man kan ju inte vara nervös över att gilla Mgla bara för att de inte lirar NSBM och desperat leta kopplingar till det för att man själv vill vara Allan Ballan.

NP: Thorns.
Citera
2021-08-01, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastonwe
Jag är nog enig med baggebo1 här om att det finns band som på något sätt tillhör NSBM-sfären utan att uttryckligen ha nazistiska slagord i lyriken utan en mer världsfrånvänd NS-approach. Speciellt i Östeuropa är det vanligt. Tror jag var inne på ett liknande resonemang när vi snackade NSBM i Urkult och då tog jag ryska Walknut som exempel.

Anser inte att man kan jämföra Mgla med Walknut. Walknut låg på Stellar Winter Records som är öppet NS, och huvudpersonen bakom Walknut har lirat i ett flertal NS-band tidigare. Där är det inte längre frågan om guilt by association.
Citera
2021-08-01, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Såklart det är härligt att be alla dra åt helvete genom att dra igång Woods of Infinity eller Triskelon, det ska sägas, men man kan ju inte vara nervös över att gilla Mgla bara för att de inte lirar NSBM och desperat leta kopplingar till det för att man själv vill vara Allan Ballan.

Jag vill inte föra en annan persons talan, men jag tvivlar på att vederbörande har något emot att lyssna på BM som inte är NS. Det som är skrattretande är snarare personer som drar sig för att lyssna på Mgla för att diverse vänstermongon som upptäckt black metal via tumblr 2019 bedriver hetskampanjer mot alla band som inte tar ställning för Black Lives Matter, typ.
Citera
2021-08-01, 18:00
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Satanic Warmaster - Chronicles Of Thy Astral Blood

https://www.youtube.com/watch?v=REGhKoQXKX4

FÖRGJORD MAAILMA PALAA

https://www.youtube.com/watch?v=f4vZ7uSLdD8
Citera
2021-08-01, 23:09
Medlem
Lastonwes avatar
I sista sekund vill jag önska alla er en glad första augusti!

https://youtu.be/6Y1-Dx6RHMU
Citera
2021-08-02, 19:26
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Glad augusti själv. Här är en gammal bortglömd pärla från 90-talet. Från Sundsvall av alla ställen.

Citat:
Black metal from Sundsvall, Sweden active around 1992-1994. After the group split up, the members continued working separately in projects as Blot Mine, Chambre Noir, Proiekt Hat, Setherial, Vålnad ur rymd & Wintheer.

Egregori - Angel of the Black Abyss
https://m.youtube.com/watch?v=-RBD55l_lW4
Citera
2021-08-02, 23:18
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Men käft nu för fan din störiga nolla. I princip är det så här att när det är du och den andra "äkta skallen" som driver den här tråden är det outhärdligt att vara här. Ni länkar till skit, ni har en skittråkig attityd, ni saknar glöd och entusiasm. Ni är fruktansvärda. Nu kommer det nytt blod här i form av Trazan och Yolo som gör att det blir kul i tråden igen, lite fart, lite kärlek till musiken. Och så klart ska du börja gnälla igen då. Fy fan att du kan leva med att vara en sån bitter jävla tråkmåns. HÅLL KÄFT NU. Ok?

Jag ser rött när folk länkar till 28 youtube-klipp i ett och samma inlägg. Och Mörker (bandet då) är tralligt och glatt skit enligt mig.
Men kanske/förmodligen har du rätt. Kanske går jag bitterhetens väg och är mer en börda för tråden och nya användare som vill tipsa om band som de gillar. Ska försöka att vara mer tillmötesgående och mindre otrevlig, om jag klarar det.
Den andra ”äkta skallen” (mordum 87 antar jag) har dock en betydligt brutalare och mer otrevlig historik än undertecknad, känns det som i alla fall.

Nu gäller dock bastu, alkohol och ”Deserts to bind and defeat”. En svårslagen kombination.
Citera
2021-08-02, 23:46
Medlem
Glantons avatar
Mer öl. Mer värme.
Insvept i Elysian blaze - Blood geometry
Citera
2021-08-04, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Jag ser rött när folk länkar till 28 youtube-klipp i ett och samma inlägg.
Varför?

Är det för att det känns övermäktigt att ”hinna diskutera alla 28 låtar”? Du diskuterar ju inte särskilt mycket överhuvudtaget, varför inte bara låta dessa inlägg rulla förbi tillsammans med resten av diskussionen?

Personligen uppskattar jag dessa Youtubelänkar som ger mig det enklaste sättet att höra skit jag inte är bekant med. Det är jävligt bögigt att bara skriva ner en låttitel och tro att någon annan orkar klippåklistra för att se om det är något att ha. Zzz...
Citera
2021-08-04, 16:28
Medlem
felstavadds avatar
Groza är på gång med en ny platta i dagarna, singeln ”Elegance of irony” är en skön låt.
Citera
2021-08-05, 13:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Hittade det här bandet från USA. Låter väl inget speciellt bra egentligen, men dock rätt intressant då bandet sångare Caius Veiovis sitter inne för mord. Vilket inte är så ovanligt när det gäller Black Metal band.

Deadhole - Necroscum Rising
https://www.youtube.com/watch?v=Ol71002GFfA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in