2021-06-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Portugal är ett land som, precis som Island, kommit in sent i matchen. Det enda tidiga band från Portugal som är någorlunda bekant är Decayed, men personligen tycker jag många av de nyare förmågorna är klart bättre.

Väldigt kul ändå med nyare BM-länder som kommer med helt nya takes på genren och inte försöker kopiera någon annan.

På tal om norsk Matrix-black så trodde jag väl aldrig jag skulle falla för Thorns men det gjorde jag ändå. Är envist skeptisk mot industriella inslag men Thorns visar att det funkar om man är bra nog.

NP: Stellar Master Elite
Citera
2021-06-11, 20:45
Medlem
Glantons avatar
Citat:
VOËMMR är svinbra och, som jag säkert nämnt någon gång förut, den portugisiska scenen är grymt underskattad. Du kan också kolla in Lycanthropic Winter Moon från samma land som kör ett liknande stuk.

Ska absolut kolla in det bandet. Tack för tips! Låttitlarna ser ju dock sanslöst patetiska ut, men vafan, det är ju musiken som räknas.

Tror att det var MAKHASHANAH som för en tid sen tipsade om Black Cilice. Även det från Portugal och även det ett jävla elit-band. 🍻Att samma snubbe anser att Reinkaos är bättre än Dissections två tidigare fullängdare skyller vi på en förhoppningsvis tillfällig sinnesförvirring.

Ok, Thorns-plattan får väl gälla som ett undantag då för all del! Snorre måste fan vara en av black metal scenens mest oanvända och bortkastade talanger.
Senast redigerad av Glanton 2021-06-11 kl. 20:48.
Citera
2021-06-11, 23:18
Medlem
Glantons avatar
Från Malmö bördiga Hinsides (som väl är ett slags sidoprojekt till Ultra Silvam) släpper i början av juli sin debut ”Under Betlehems brinnande stjärna”.
Det lilla jag hört låter bra mycket sämre än mästerliga Ultra Silvam, men detta skall ändå absolut kollas upp.
Malmö har ju ändå också Jordablod som tillsammans med nämnda Ultra Silvam är elit!
Citera
2021-06-12, 16:07
Medlem
svartblods avatar
Nu har jag avhandlat två skivor på morgonen efter rekommendation i den här tråden.

Cultes des ghoules - Häxan
Inte lika bra som "eyes of satan" i mitt tycke men man vet ju vad man får. Har ett par till av dessa polacker(?) som jag ska plöja igenom.

Monarque - Lys Noir
Väldigt bra platta. Dom fortsätter imponera på mig. Första hela skivan mer hört lite andra låtar också.

Jävligt kul att få hitta ett plejs där man får tips som faktiskt är bra. Keep it up!
Citera
2021-06-12, 17:19
Medlem
svartblods avatar
NP: Seigneur Voland - Consumatum Est
Citera
2021-06-13, 10:50
Medlem
svartblods avatar
NP: Dismember - Under a bloodred sky
Citera
2021-06-13, 19:42
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Portugal är ett land som, precis som Island, kommit in sent i matchen. Det enda tidiga band från Portugal som är någorlunda bekant är Decayed, men personligen tycker jag många av de nyare förmågorna är klart bättre.

Gaerea är ett helt ok band från Portugal om ni inte hört dem innan, tror dom varit uppe i tråden förrut så jag bumpar en påminnelse om dem.
Jag har för mig att jag hade svårt att hitta dem på Spotify de länkades samman med nåt skräppop men sök annars på albumet ”Unsettling Whispers” så bör ni komma rätt.
Citera
2021-06-13, 19:47
Medlem
mdlbs avatar
Nervosa - Perpetual Chaos
https://www.youtube.com/watch?v=Qp3b8kcP-58
Citera
2021-06-14, 00:02
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Den här tycker jag är jävla bra, bästa bandet innom DSBM.
Nocturnal Depression - Her Ghost Haunts These Walls
https://www.youtube.com/watch?v=YeuE3ph-gyc
Citera
2021-06-16, 21:46
Medlem
svartblods avatar
NP: Necrophobic - Taste of black
Citera
2021-06-18, 18:46
Medlem
svartblods avatar
Sargeist - Satanic black devotion

Detta är tamejfan det bästa som gjorts!

Helt underbar men så sjukt enkel och sunkig. Finns väldigt få låtar som kan mäta sig med denna. Tycker oftast att band som vill få det att låta som om dom spelat in på sämsta möjliga studio oftast känns så töntiga men detta är fantastiskt.
Citera
2021-06-18, 19:17
Medlem
svartblods avatar
Nån mer som har tips på svenska undergoundband?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in