2013-02-09, 22:27
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Orkar inte gå till affärn och köpa folköl, bara livsnjutare som gör det, dricker kaffe istället som jag värmt upp i micron för det är så jävla misantropi.

Jag kör inte allt för sällan den varianten trots att skiten stått i något dygn, för det är ju så jävla värdelöst att brygga kaffe. Likaså när det kommer till diskning. Man diskar typ endast för syns skull, annars kan man lika gärna äta från samma tallrik i en vecka eller två. Bara skölja av äcklet med lite vatten.

Inquisition - Desolate funeral chant

Jag tar förresten tillbaka allt negativt jag någonsin sagt/skrivit om Wormwood samt Rom 5:12. Hor-bra!
Senast redigerad av surfacing 2013-02-09 kl. 22:31.
Citera
2013-02-09, 22:37
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing

Jag tar förresten tillbaka allt negativt jag någonsin sagt/skrivit om Wormwood samt Rom 5:12. Hor-bra!

Grattis, du är bara 100 år senare än alla andra i utvecklingen!!
Nej skämt åsido.. "Rom 5:12" är verkligen en monumental platta, och det kan tillhöra Marduk's starkaste släpp någonsin. Senaste var ju bra jävla fet den också, men just ROM är speciell..
"Wormwood" är jag dock lite svalare inställd till.. visst den har Whorecrown som är en svinbra låt och även "Chorus of cracking necks" som är plattans bästa låt, men generellt så är den plattan rätt svag tycker jag.. Den låter så.. ja, trött på nåt vis.
Citera
2013-02-09, 22:56
Medlem
kvertys avatar
Muert: http://www.youtube.com/watch?v=-Udxq36a4Io

Sug min jalapeño, snubblade över dessa spanjorer denna smått trista kväll! Tankar i skrivande stund, nu har man lite runkmaterial för kvällen/natten.
Citera
2013-02-10, 02:52
Medlem
von_Ss avatar
Själv sitter jag på jobbet utan ett enda skit över huvud taget att göra och lyssnar på Bergtatt med Ulver. Enligt mig fullständigt krossar den allt annat de gjort, vilket jag inte finner mer än mediokert på sin höjd.

Snart blir det Salvation med Funerak Mist.
Citera
2013-02-10, 17:18
Medlem
Mellbergans avatar
Shining - The Ghastly Silence
Citera
2013-02-10, 18:28
Medlem
Adversariuss avatar
Glömde förresten att lägga till två band till war metal-listan: Nocturnal Blood och Nuclear Desecration. Inget ni inte redan känner till i och för sig, åtminstone vad gäller första, vars jävla debutdemo tycks ha kirurgiskt avlägsnat från internet. Nej, nu ger jag mig fan ut på Googleskallgång igen; jag SKA ha aset.
Citera
2013-02-10, 18:48
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Glömde förresten att lägga till två band till war metal-listan: Nocturnal Blood och Nuclear Desecration. Inget ni inte redan känner till i och för sig, åtminstone vad gäller första, vars jävla debutdemo tycks ha kirurgiskt avlägsnat från internet. Nej, nu ger jag mig fan ut på Googleskallgång igen; jag SKA ha aset.

Båda de där banden är riktigt bra!
Förstnämnda äger jag faktiskt "True spirit of old.." på vinyl.. så har tyvärr ingen chans att dela den.
Om det är denna du menar du vill åt?
Annars tycker jag du bör köpa den illa kvickt!

Själv sitter jag och gottar ner mig i bookleten till Seven Chalices som kanske är det snyggaste någonsin. Fan vilket bygge det är.
Och samtidigt spisar jag skivan i mp3-form för att inte störa min dam i hennes dygnsvila.. Fick bryskt erfara häromdagen att Teitanblood tillhör något av det sämsta skit hon hört, och då vet man ju att man lyssnar på något riktigt bra.

np: Teitanblood - Seven Chalices
Citera
2013-02-10, 19:44
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Båda de där banden är riktigt bra!
Förstnämnda äger jag faktiskt "True spirit of old.." på vinyl.. så har tyvärr ingen chans att dela den.
Om det är denna du menar du vill åt?
Annars tycker jag du bör köpa den illa kvickt!

Själv sitter jag och gottar ner mig i bookleten till Seven Chalices som kanske är det snyggaste någonsin. Fan vilket bygge det är.
Och samtidigt spisar jag skivan i mp3-form för att inte störa min dam i hennes dygnsvila.. Fick bryskt erfara häromdagen att Teitanblood tillhör något av det sämsta skit hon hört, och då vet man ju att man lyssnar på något riktigt bra.

np: Teitanblood - Seven Chalices
Jodå, visst är det den jag menar. Jag äger ingen vinylspelare så det är uteslutet, däremot upptäckte jag att den finns upplagd i sin helhet på YouTube så jag får väl slinka in där och lyssna när andan faller på.

Ja, det är utan tvekan den snyggaste jävla booklet som existerar. Jag har printat ut samtliga sidor och smällt upp dem på väggen i formen av ett gigantskt upp- och nedvänt kors, något som tillsammans med det i Grekland inköpta upp- och nedvända krucifixet med en liten korsfäst metall-Jesus ovanför köksingången roar mina svärföräldrar måttligt.
Citera
2013-02-10, 22:07
Medlem
von_Ss avatar
8 nya arbetstimmar utan ett enda jävla skit att göra nalkas. Dags för Opus Diaboli som jag inte sett än. Watain ska väl för övrigt släppa nytt i år har jag hört(?) Hur är förväntningarna inför denna nu är bandet blivit mainstream och bundis med Carola? Jag är lika förväntansfull som inför förra, dvs jag förväntar mig ett stabilt album som knappast förändrar min värld.
Citera
2013-02-10, 22:22
Medlem
Dunkar de jävligt trevliga finska grapparna Archgoat's skiva The Light-Devouring Darkness. Riktigt bra skit!
Citera
2013-02-10, 23:28
Medlem
von_Ss avatar
Småtrevlig dokumentär det där. var väl ungefär så bra som en dokumentär om Watain kan förväntas bara. Fin livespelning också. För övrigt anser jag att de aldrig kommer överträffa Casus Luciferi. Nu ska jag lyssna på Sworn To The Dark som även är jävligt bra. Fint med Stellarvore i filmen.
Citera
2013-02-11, 00:13
Medlem
Tycker att Sworn to The Dark är deras starkaste släpp. Nästan perfektion där!

För tillfället rullar Dødsengel och frälser en med sina toner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in