2016-05-21, 13:50
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afgrunden
När man hörde dom sista orden i EIF VI började man ju nästan gråta iallafall inombords.

Annars tyckte jag det var bra drag i Vorum synd bara att man stod bredvid en hel vild snubbe som inte såg ut att vara mer en tolv med armbågarna överallt under Mgla.

Ja, jävlar.
Med facit i hand så var det en liten besvikelse att dom skippade EIF V. Hade den klämts in som näst sista låt och glidit in i VI så hade euforin varit gränslös. Men men, en vanlig dödlig ska egentligen inte klaga på gudar.
Citera
2016-05-21, 14:36
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Ja, jävlar.
Med facit i hand så var det en liten besvikelse att dom skippade EIF V. Hade den klämts in som näst sista låt och glidit in i VI så hade euforin varit gränslös. Men men, en vanlig dödlig ska egentligen inte klaga på gudar.

Det hade varit något det men samtidigt är jag jävligt nöjd med att de spelade båda låtarna på Mdłości och Further Down the Nest I.

np: Grift Syner, ska bli jävla trevligt att se han i höst.
Citera
2016-05-21, 15:30
Medlem
Drujnasus avatar
Black metal på gutamål:

https://youtu.be/76T3wfpMdy8
Citera
2016-05-21, 18:06
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afgrunden

np: Grift Syner, ska bli jävla trevligt att se han i höst.

Såg grift i sundsvall för några månader sen. Riktigt bra. Skivan är ju makalös.
Citera
2016-05-21, 18:09
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Någon som ska på Mglas spelning i Sundsvall på lördag? Någon själasvart sate kanske vill ta en mörk öl eller två innan.

Jag ska! Blir dock inga öl. Ska bli riktigt kul att se dom. Trist om dom inte kör V från senaste som kommentarer här tyder på, riktigt bra låt.
Citera
2016-05-21, 21:34
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Då borde du kolla upp deras senaste platta. Jag gav upp efter "Midian", men "Hammer of The Witches" är en sällan skådad uppryckning. Oväntat efter 15 år av skit.

Vad tycker ni om Shrine of Insanabilis? Jag hittade dem av en slump när jag letade efter snygga motiv att sno och trycka upp t-shirts med (är ju roligare att ha tröjor som är helt unika, dessutom är det rätt vanligt att black metal-tröjor bara finns i Erik Danielsson-storlekar). Lyssnade på deras "Disciples of the Void" och det är en jävla bra platta: https://www.youtube.com/watch?v=RVdDGWYiQUk

Får väl lyda ditt råd och göra det men inte ikväll. Jag blev fan så oerhört sugen på att köra "Disciples of the void" nu när du nämnde den. Faktiskt en otroligt jävla bra skiva, och för att vara så mainstream-trist producerade som den dessvärre är, så är den tämjeligen starkare än mycket annat som bajsas ut inom genren idag. Ibland dyker de somsagt upp, de riktigt hängivna lärjungarna.

I övrigt är jag mest glad för att jag inte närvarade på Mgla-spelningen då jag förstått att, genom bekanta, en hel del kepscore-lågliv var där och "moshade".. Helt jävla seriöst? Vem är så kass att man ens tänker tanken?
Jag hade sparkat in käften på samtliga av dom.

Men grymt givetvis att ni som var där i egenskap av hängivenhet fick vad ni ville ha ut av det. Mgla är ändå ett av de tveklöst bästa på alla vis. Och somsagt, tycker man INTE det, utan bestämt inbillar sig att t.ex Gorgoroth är bättre, ja då är man fan en jävla sopa som lika gärna kan sålla sig till kepskidsen med snedlugg. Fyfan va jag hatar er.

NP: Shrine of Insanabilis..

Tack för tipset!!
Citera
2016-05-21, 22:28
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Men grymt givetvis att ni som var där i egenskap av hängivenhet fick vad ni ville ha ut av det. Mgla är ändå ett av de tveklöst bästa på alla vis. Och somsagt, tycker man INTE det, utan bestämt inbillar sig att t.ex Gorgoroth är bättre, ja då är man fan en jävla sopa som lika gärna kan sålla sig till kepskidsen med snedlugg. Fyfan va jag hatar er.

NP: Shrine of Insanabilis..

Tack för tipset!!

Ja det stämmer såg en hel del drägg med keps. Stod även snubbe längst fram med en riktig ful sned lugg.

Nu sitter jag och lyssnar Lauxnos platta My Dead Ocean riktigt fin rysk post black metal här ett smak prov: https://www.youtube.com/watch?v=3BgRdnO-Ud4&feature=youtu.be
Citera
2016-05-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drujnasu
Black metal på gutamål:

https://youtu.be/76T3wfpMdy8
Sköna trummor fast det hände ju inte så mycket.
Citera
2016-05-22, 20:45
Medlem
InnesIs avatar
Jag har fastnat för space/cosmic black metal. Ni vet genren som frontas av Darkspace. En hel del ambient medan metal delen fokuserar mycket på upprepningar, lång uppbyggnad mot klimax och överlag ett stort fokus på atmosfär. Generellt också mer långsam än annan black metal. Det är främst Darkspace jag har lyssnat på men har börjat sätta mig in i Almyrkvi och deras Pupil of the Searing Maelstrom. Det är sådan musik som får mig att sväva bort och känslan infinner sig att jag är någon annanstans och känslor och intryck bara sköljer över mig. Ser verkligen fram emot att utforska detta närmare.
Citera
2016-05-22, 22:00
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag har fastnat för space/cosmic black metal. Ni vet genren som frontas av Darkspace. En hel del ambient medan metal delen fokuserar mycket på upprepningar, lång uppbyggnad mot klimax och överlag ett stort fokus på atmosfär. Generellt också mer långsam än annan black metal. Det är främst Darkspace jag har lyssnat på men har börjat sätta mig in i Almyrkvi och deras Pupil of the Searing Maelstrom. Det är sådan musik som får mig att sväva bort och känslan infinner sig att jag är någon annanstans och känslor och intryck bara sköljer över mig. Ser verkligen fram emot att utforska detta närmare.

Om du har börjat sätta tänderna i det så missa inte Mare Cognitum som är ett jävligt bra band. Dock så lyckas de aldrig få samma djup och mörker som Darkspace men jag tycker det är snuskigt najs att lyssna på mitt i natten. Kan rekomendera deras platta Phobos Monolith eller deras splitt med Spectral Lore. Dom släpper förövrigt en ny split i år så det ska bli trevligt.
Senast redigerad av Afgrunden 2016-05-22 kl. 22:02.
Citera
2016-05-25, 08:30
Medlem
Läste arga kommentarer på Facebook om hur dåligt ljudet var på Mgłas spelning i Stockholm i fredags. Då jag är ganska novis när det gäller att gå på spelningar så undrar jag lite hur det "ska" låta live? Någon som var där och som kan upplysa mig?
Citera
2016-05-25, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande.svensk
Läste arga kommentarer på Facebook om hur dåligt ljudet var på Mgłas spelning i Stockholm i fredags. Då jag är ganska novis när det gäller att gå på spelningar så undrar jag lite hur det "ska" låta live? Någon som var där och som kan upplysa mig?
Jag var där och tycker personligen att trummorna var på tok för höga vilket dränkte både sången och gitarrerna en hel del. Har dock varit med om mycket värre så tycker vissa överdriver en aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in