2009-11-10, 00:24
  #1885
Medlem
alprazolam_s avatar
Bestial warlust - Blood and valour

Mangel, mangel mangel, mangel!
Citera
2009-11-10, 07:26
  #1886
Medlem
Sacramentum - Far Away From The Sun

Gillar denna skiva starkt även om jag aldrig tyckt att den varit den där elitplattan som många andra tycker. Det som drar ner den för mig är låtar som Blood Shall Be Spilled, en typ av adrenalinlåt som inte ger mig något alls. När skivan är som bäst så är den dock helt jävla fantastisk, som melankoliska låtar som Cries From A Restless Soul, introt är som en enda stor kram på något vis, man vill bara sjunka ihop och flyta bort, fast på ett bra sätt
Citera
2009-11-10, 10:36
  #1887
Medlem
Fargoths avatar
Burzum - Han Som Reiste

Vettefan om det räknas som BM, men stämningsfullt är det iaf.
Citera
2009-11-10, 13:19
  #1888
Medlem
I Shalt Become - The Pendle Witch Trials
Citera
2009-11-10, 14:15
  #1889
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Woods Of Infinity - Ett Förlorat Barn

Daniel borde vara världsdiktator.

Lyssnade på det där albumet i min mp3 inatt, då jag inte kunde sova. Aldrig riktigt lyssnat på WoI. Men måste säga att jag är klart imponerad, kan dock inte sätta fingret på vad det är som gör WoI så pass wow liksom. Skulle närmast säga atmosfären och vokalistens sätt att framföra den väldigt bisarra lyriken på.

Om jag ska köpa ett album med Woods of Infinity, vilket ska jag i första hand köra på om jag inte äger någon alls?

np: Watain - The limb crucifix
Citera
2009-11-10, 14:23
  #1890
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Lyssnade på det där albumet i min mp3 inatt, då jag inte kunde sova. Aldrig riktigt lyssnat på WoI. Men måste säga att jag är klart imponerad, kan dock inte sätta fingret på vad det är som gör WoI så pass wow liksom. Skulle närmast säga atmosfären och vokalistens sätt att framföra den väldigt bisarra lyriken på.

Om jag ska köpa ett album med Woods of Infinity, vilket ska jag i första hand köra på om jag inte äger någon alls?

np: Watain - The limb crucifix
Ljuset är i min mening deras bästa skiva, den sammanfattar deras kvalitéer som band på ett utmärkt sätt. Lyriken, melodierna, allt. Men ja, om du redan lyssnat igenom den och vill höra något nytt kan jag rekommendera Hamptjärn eller Hejdå. Förstnämnda är starkare musikaliskt, sistnämnda textmässigt. EP'n Hopplös Väntan är också fantastisk.
Citera
2009-11-10, 15:06
  #1891
Medlem
alprazolam_s avatar
Beastcraft & Urgehal - Satanisk norsk black metal (split EP)

Vanlig jävla norsk blackmetal! Stämningsfullt och bra!
Citera
2009-11-10, 15:25
  #1892
Medlem
BlackMetals avatar
Marduk - Panzer Division
Citera
2009-11-10, 18:37
  #1893
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Ljuset är i min mening deras bästa skiva, den sammanfattar deras kvalitéer som band på ett utmärkt sätt. Lyriken, melodierna, allt. Men ja, om du redan lyssnat igenom den och vill höra något nytt kan jag rekommendera Hamptjärn eller Hejdå. Förstnämnda är starkare musikaliskt, sistnämnda textmässigt. EP'n Hopplös Väntan är också fantastisk.

JO kunde nästan tänka mig det, ang "Ljuset" alltså. Men iaf, tack för tipset, ska ha din information i åtanke när jag plockar på mig dessa plattor. Då lägger jag först o främst ut pengar på "Ljuset" då

np: Triumphator - Redeemer of chaos
Citera
2009-11-10, 20:10
  #1894
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Ljuset är i min mening deras bästa skiva, den sammanfattar deras kvalitéer som band på ett utmärkt sätt. Lyriken, melodierna, allt. Men ja, om du redan lyssnat igenom den och vill höra något nytt kan jag rekommendera Hamptjärn eller Hejdå. Förstnämnda är starkare musikaliskt, sistnämnda textmässigt. EP'n Hopplös Väntan är också fantastisk.

JO kunde nästan tänka mig det, ang "Ljuset" alltså. Men iaf, tack för tipset, ska ha din information i åtanke när jag plockar på mig dessa plattor. Då lägger jag först o främst ut pengar på "Ljuset" då

np: Triumphator - Redeemer of chaos
Citera
2009-11-10, 20:14
  #1895
Medlem
Adversariuss avatar
NP: 1349 - Sculptor Of Flesh

Förmodligen aldrig hört så snyggt producerade blastbeats.
Citera
2009-11-10, 20:25
  #1896
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
NP: 1349 - Sculptor Of Flesh

Förmodligen aldrig hört så snyggt producerade blastbeats.
Åh, Hellfire, jag kan ligga och lyssna på den skivan och bara lyssna på trumljudet. Intensivt och hårt hela tiden. Stenhård virvel och fantastiska cymbaler. Du kanske skulle gilla In Their Darkened Shrines av Nile? Har sagt det många gånger förr i den här tråden, men IDTS har fortfarande snuskigt bra trumproduktion. Tycker de har lyckats riktigt bra med gitarrljudet också på Hellfire, det låter som att det dryper av ondska och äckel. Synd att hela bandet dog i en flygolycka. Jag hade hört något om att de skulle ge ut en ny skiva i år.

1349 - Slaves to Slaughter

Har börjat fastna för Blood Libels också. Kött kött kött mangel mangel mangel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in