Citat:
Ursprungligen postat av
InnesI
Jag har svårt för dem. Det är inte alls den sortens död jag brukar fastna för. Hade en kort period när jag lyssnade på dem lite men det var inget bestående.
Jag kom väl i kontakt med dödsmetall på riktigt runt 1997. Morbid Angel, Bolt Thrower, Benediction m.f. var det som greppade mitt intresse. Vissa av banden höll jag kvar vid medan andra föll bort. På den tiden spelade jag in Headbangers Ball på VHS och kom i kontakt med en del band på så sätt. Men det var de sista månaderna som det programmet fanns kvar som jag minns det. Det var också samtidigt som jag träffade en ny vän vars bror hade koll på metalscenen och vi yngre fick alltid låna diverse samlingskivor från olika skivbolag. Det var därifrån jag fick reda på att Close-Up Magazine existerade också. Efter det rullade det bara på

Härlig resa du verka ha haft. Intressant hur allt började.
Cannibal Corpse var det bandet som gjorde att jag fick upp öronen för Death Metal-musiken och resan har varit enkel sedan dess. Cannibal Corpse är så jävla ösigt och antagligen så gillar jag när det är som ösigast inom Death Metal och kunna tänka hur jävla stor jag faktiskt är.
Nu på senare tid så lyssnar jag även på mycket annan Death Metal, men också Black Metal.
Lite Death Metal-band jag lyssnar på:
Cannibal Corpse (Som sagt)
Death
Deicide
Behemoth
Benediction
Immolation (kungligt band)
Dismember
Entombed (deras gamla skivor)
Nile (lyssnar på dom i denna stund.)
Obituary
Origin