2015-04-26, 13:19
Medlem
Stormakts avatar
Nån som har bra koll på distros i sverige? Känner bara till Nordvis.
Citera
2015-04-26, 14:37
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt

http://www.swedrock.se

Beställde senaste Svartsyn EP'n därifrån. Fantastiskt snyggt omslag och layout som vanligt.
Citera
2015-04-26, 15:09
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
http://www.swedrock.se

Beställde senaste Svartsyn EP'n därifrån. Fantastiskt snyggt omslag och layout som vanligt.

Tack!
Citera
2015-04-26, 16:59
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt

Soundpollution brukar ha en del inne.
Citera
2015-04-26, 18:02
Bannlyst
Cannibal Corpse är förjävla kungliga! Ibland funderar jag på hur fan man kan göra sådan bra brutalbra musik? Jag kommer aldrig att tröttan på dem.

Vad tycker ni om just Cannibal Corpse? Jag skulle kunna livnära mig på att lyssna på Cannibal Corpse.

Hur länge har ni lyssnat på Death Metal och vilket band fick er in på musiken?

NP: Cannibal Corpse - Maniacal
Citera
2015-04-26, 18:15
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Vad tycker ni om just Cannibal Corpse? Jag skulle kunna livnära mig på att lyssna på Cannibal Corpse.

Hur länge har ni lyssnat på Death Metal och vilket band fick er in på musiken?

NP: Cannibal Corpse - Maniacal

Jag har svårt för dem. Det är inte alls den sortens död jag brukar fastna för. Hade en kort period när jag lyssnade på dem lite men det var inget bestående.

Jag kom väl i kontakt med dödsmetall på riktigt runt 1997. Morbid Angel, Bolt Thrower, Benediction m.f. var det som greppade mitt intresse. Vissa av banden höll jag kvar vid medan andra föll bort. På den tiden spelade jag in Headbangers Ball på VHS och kom i kontakt med en del band på så sätt. Men det var de sista månaderna som det programmet fanns kvar som jag minns det. Det var också samtidigt som jag träffade en ny vän vars bror hade koll på metalscenen och vi yngre fick alltid låna diverse samlingskivor från olika skivbolag. Det var därifrån jag fick reda på att Close-Up Magazine existerade också. Efter det rullade det bara på
Citera
2015-04-26, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag har svårt för dem. Det är inte alls den sortens död jag brukar fastna för. Hade en kort period när jag lyssnade på dem lite men det var inget bestående.

Jag kom väl i kontakt med dödsmetall på riktigt runt 1997. Morbid Angel, Bolt Thrower, Benediction m.f. var det som greppade mitt intresse. Vissa av banden höll jag kvar vid medan andra föll bort. På den tiden spelade jag in Headbangers Ball på VHS och kom i kontakt med en del band på så sätt. Men det var de sista månaderna som det programmet fanns kvar som jag minns det. Det var också samtidigt som jag träffade en ny vän vars bror hade koll på metalscenen och vi yngre fick alltid låna diverse samlingskivor från olika skivbolag. Det var därifrån jag fick reda på att Close-Up Magazine existerade också. Efter det rullade det bara på
Härlig resa du verka ha haft. Intressant hur allt började.

Cannibal Corpse var det bandet som gjorde att jag fick upp öronen för Death Metal-musiken och resan har varit enkel sedan dess. Cannibal Corpse är så jävla ösigt och antagligen så gillar jag när det är som ösigast inom Death Metal och kunna tänka hur jävla stor jag faktiskt är.

Nu på senare tid så lyssnar jag även på mycket annan Death Metal, men också Black Metal.

Lite Death Metal-band jag lyssnar på:

Cannibal Corpse (Som sagt)
Death
Deicide
Behemoth
Benediction
Immolation (kungligt band)
Dismember
Entombed (deras gamla skivor)
Nile (lyssnar på dom i denna stund.)
Obituary
Origin
Decapitated
Cryptopsy
Suffocation
Necrophagist
Morbid Angel
Bloodbath
Citera
2015-04-26, 21:55
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Soundpollution brukar ha en del inne.

SP är en av norra Europas största distros. Nordvis i sig är ju ingen distro, vi har våra egna releaser + utvalda partners releases i butiken bara, SP är den distro vi använder av oss.
Citera
2015-04-27, 07:46
Bannlyst
Det borde finnas en festival där bara Black Metal och Death Metal finns med på bandlisten, fan det hade jag gärna velat att det skulle bli verklighet. Sweden Rock har ju för mycket tråkband tyvärr, med några guldkorn inlagda i bandlisten.

NP: Cannibal Corpse - Shredded Humans
Citera
2015-04-27, 09:08
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Det borde finnas en festival där bara Black Metal och Death Metal finns med på bandlisten, fan det hade jag gärna velat att det skulle bli verklighet. Sweden Rock har ju för mycket tråkband tyvärr, med några guldkorn inlagda i bandlisten.

NP: Cannibal Corpse - Shredded Humans

Såvida du inte syftar på enbart Sverige (vilket jag anar att du gör), så verkar du ju ha missat att sådana festivaler finns det ju i horder av idag?

Och snälla, vidga dina vyer litegrann.. Cannibal Corpse är (eller snarare var) bra, men det finns tonvis av bättre band därute som du missar om du enbart sitter och nöter dom. Men visst, vissa är väldigt konservativa.
Citera
2015-04-27, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Såvida du inte syftar på enbart Sverige (vilket jag anar att du gör), så verkar du ju ha missat att sådana festivaler finns det ju i horder av idag?

Och snälla, vidga dina vyer litegrann.. Cannibal Corpse är (eller snarare var) bra, men det finns tonvis av bättre band därute som du missar om du enbart sitter och nöter dom. Men visst, vissa är väldigt konservativa.
Jag lyssnar på massvis med Death Metal, kolla inlägget lite högre upp så ser du, men det är Cannibal Corpse och Death som har tilltalat mig mest och Cannibal Corpse är väldigt brutala och kan sin grej, jag gillar deras senare album också, de har inte gjort några dåliga skivor alls, du pratar.

NP: Immolation - Our Savior Sleeps
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2015-04-27 kl. 09:19.
Citera
2015-04-27, 23:16
Medlem
wajjzings avatar
https://www.youtube.com/watch?v=bMms1SmG3Mg
Hladomrak- Rage
Black/death
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto