2009-11-04, 21:56
Medlem
Han har ju gjort en massa fantastiska grejor, Det Som En Gång Var är ju en riktigt bra låt i samma stil. Själv gillar jag första skivan bäst, att köra bil ute i skogen en regnig höstdag och lyssna på låtar som Feeble Screams from Forests Unknown, Ea Lord Of The Depths eller Spell Of Destruction är fan i mig magiskt när man är på rätt humör.
Citera
2009-11-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Talas det om något eventuellt datum för släpp?

Man får i alla fall hoppas att det blir snart, karln skapade ju helt fantastisk musik innan fängelsestraffet, och han bör ha haft gott om tid att skriva mer. Det är dock inte utan att man är rädd för att det blir kasst, som ju ofta är fallet vid "comebacks"...

Nu spelas Burzums Jesus 'Tod. Det är bland mina absoluta favoritlåtar, och kanske den allra bästa black metallåten som gjorts.
Citera
2009-11-04, 23:08
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFabrizio
Man får i alla fall hoppas att det blir snart, karln skapade ju helt fantastisk musik innan fängelsestraffet, och han bör ha haft gott om tid att skriva mer. Det är dock inte utan att man är rädd för att det blir kasst, som ju ofta är fallet vid "comebacks"...
Där måste jag faktiskt säga att jag blev positivt överraskad av Immortals senaste! Inte för att jag någonsin tvivlat på Immortal men precis som du skriver så brukar ju ofta comebacks vara dåliga.

Lyssnar för övrigt på All Shall Fall nu, riktigt bra!
Citera
2009-11-04, 23:11
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Tycker tyvärr att det är den enda riktigt bra låt de gjort. Gillar inte heller deras texter, de känns mest löjliga och banala.

NP: Satanic Slaughter - When Darkness Prevails

Snabb och brutal men melodisk svensk black när den är som bäst.

Jomen deras texter är ju meningen att dom ska vara så pass löjliga och politiskt inkorrekta som dom är, att dom gör det medvetet.
Men förstår vad du menar, "pimps of genessareth" (stavning).. är ju ganska banalt till första anblicken
Citera
2009-11-04, 23:12
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Där måste jag faktiskt säga att jag blev positivt överraskad av Immortals senaste! Inte för att jag någonsin tvivlat på Immortal men precis som du skriver så brukar ju ofta comebacks vara dåliga.

Alla snackar verkligen bra om den, har inte hört den, så det är kanske läge nu.

np: Kvist - Stupet
Citera
2009-11-04, 23:33
Medlem
WoI - Stilla
Citera
2009-11-04, 23:50
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
WoI - Stilla
Tack för infon i dokumentärtråden.
Har köpt både once upon a time, och pure fucking mayhem. Ska kolla i helgen.

Sorry för offtopic.

Jag lyssnar faktiskt på Bestial Mockery Raise the chalice (låt)

Fan vad det svänger!
Citera
2009-11-05, 00:46
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jomen deras texter är ju meningen att dom ska vara så pass löjliga och politiskt inkorrekta som dom är, att dom gör det medvetet.
Men förstår vad du menar, "pimps of genessareth" (stavning).. är ju ganska banalt till första anblicken
Jag tycker det är synd, för det är en hel del låtar som jag tycker har potential, och vissa låttitlar är ju alldeles lysande, som till exempel "On A Mule Rides The Swindler".

NP: Svartsyn - Skinning the Lambs

Låter en hel del som musiken jag håller på att spela in, melodiskt men rått. Helt klart ett av Sveriges bättre bm-band.
Citera
2009-11-05, 12:03
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFabrizio

Nu spelas Burzums Jesus 'Tod. Det är bland mina absoluta favoritlåtar, och kanske den allra bästa black metallåten som gjorts.
Jesu död är fan en mall för hur black metal ska låta! Klart en av de bästa BM låtarna som gjorts!

NP: Mercyless (fra) - Abject offerings
Citera
2009-11-05, 16:39
Medlem
Citat:

Ja, det har du iofs helt rätt i. Man fick lite av en chock när man upptäckte att den nya skivan var minst lika bra som de tidigare, även om Pure Holocaust förblir favoriten.

Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jesu död är fan en mall för hur black metal ska låta! Klart en av de bästa BM låtarna som gjorts!

Mjo, den innehåller allt som gör black metal bra. Våldsamt och kaotiskt som blir harmoniskt och hypnotiskt.

Nu spelas Fen - A Witness to the Passing of Aeons.
Citera
2009-11-05, 16:46
Medlem
alprazolam_s avatar
Jag tröttnar ju aldrig på Agressor - Symposium of rebirth
Brillianta musiker, bra skit!
Citera
2009-11-05, 19:11
Medlem
Rofers avatar
Nifelheim - The Final Slaughter.

Kompromisslöst och djävulskt.