Citat:
Ursprungligen postat av
von_S
Många av mina favoritplattor är ändå från 90-talet så det är väl klart som fan jag bryr mig.
Hur de låter nu skiter jag däremot högaktningsfullt i och det hör väl till vanligheterna att band blir sämre och sämre ju längre de håller på.
Ang. PN, WOI och Urfaust lät det som en kväll i min smak. Lyssnar nu på Peste Noire - Ballade cuntre lo Anemi Francor som jag tycker är synnerligen underskattad platta av recensioner och betyg att döma. Skön takt och aggressivitet genom hela plattan. Ska höra Macabre Transcendance... sen också för att få tillbaka lite vett och sans.
Vet att jag själv varit med och sågat "
Peste Noire" för deras övertydliga pretentiösa stil.. men det har det senaste året, gjort en helomvändning.. iaf vad gäller debuten som jag tycker är helgrym. Ja jag är ledsen.. men den är faktiskt riktigt jävla fin.
Det som gjorde att jag fick ett horn i sidan till PN var ju "
Folkfuck folie" som jag än idag har svårt att tro att folk faktiskt tycker om.
Nu är jag hursomhelst sjukt less på nästan allt den här tråden tagit upp.. Mot nya tider!
np:
Arizmenda - Within the vacuum of infinity
Bland de klart bästa album jag hört på mycket.. MYCKET länge.. och det hoppas jag ni också tycker annars blir jag ( p )ilsk .
Sen har ju "
Paysage D'Hiver" blivit något jag sannerligen högrunkat till de senaste veckorna, då jag upptäckte "
Winterkälte".. och att genom den, så är bandet så jäävla mycket bättre än vad "
Kerker" (som är det enda jag hört med bandet, utöver låten "
Welt aus Eis" som också är skitbra..) är.. Så jag får folda igen och erkänna att jag är sämst och kass.