Men nu har jag kommit till insikt. Rain upon the Impure är så äckligt bra. Vilket jävla mörker. Det finns inget annat betyg att ge plattan än 10/10. Det kan för i helvete vara det bästa som någonsin gjorts alla kategorier.
Misstänker att de här grabbarna inte är mycket äldre än 16-17, men det är det som är så bra i det här fallet. Det pekar på att en del av nästa generation växer upp till ansvarsfulla medborgare.
Misstänker att de här grabbarna inte är mycket äldre än 16-17, men det är det som är så bra i det här fallet. Det pekar på att en del av nästa generation växer upp till ansvarsfulla medborgare.
Med tanke på att både Quorthon och Nödtveit var typ 17 när de presenterade storverk så torde ju ålder överlag inom särskilt extremmetal vara ganska ovidkommande...men visst förvånas man titt som tätt!
Helvete vilket fint oväsen! Tack för tipset.
Blev tvungen att höra av mig till gossarna om kassetten.
Sedan blir det in i Neofolkträsket för att ladda upp inför fredagens spelning med Sol Invictus och Of the Wand an the Moon! Det kanske inte faller majoriteten so mhuserar här i samken, men det skiter jag i!
Insåg att jag inte ens lagt någon förbeställning på TTNBLD - Death, så dagen innan releasedatumet blev det nu en sådan, trots svidande fattigdom.
Strax därefter upplyste mig NWN-forumet om att en CD-rip nu letat sig ut på internet, och jag lyckades hitta den. Med andan i halsen sitter jag nu och betraktar nedladdningsfältet. Sitter ännu på jobbet, men filen laddades upp för mindre än en timme sedan och risken finns att den är borta om lika länge, så jag plockar ned den och skickar den till mig själv för säkerhets skull. Inga omständigheter i världen ska sätta käppar i hjulet för detta.
Om strax över 1,5 timme är jag alltså på väg hem för att försjunka i vad som kan vara årtiondets metalplatta. Handflatorna är dyblöta av svett. Jag återkommer.
Insåg att jag inte ens lagt någon förbeställning på TTNBLD - Death, så dagen innan releasedatumet blev det nu en sådan, trots svidande fattigdom.
Strax därefter upplyste mig NWN-forumet om att en CD-rip nu letat sig ut på internet, och jag lyckades hitta den. Med andan i halsen sitter jag nu och betraktar nedladdningsfältet. Sitter ännu på jobbet, men filen laddades upp för mindre än en timme sedan och risken finns att den är borta om lika länge, så jag plockar ned den och skickar den till mig själv för säkerhets skull. Inga omständigheter i världen ska sätta käppar i hjulet för detta.
Om strax över 1,5 timme är jag alltså på väg hem för att försjunka i vad som kan vara årtiondets metalplatta. Handflatorna är dyblöta av svett. Jag återkommer.
Ja, jag sitter mest mållös. För många intryck att smälta. Vet inte om jag kommer palla hela i ett svep. Jag får faktiskt inte fram ett enda adjektiv om den, men den är för bra för att vara sann. Jesu andra korsfästelse. Death metal reborn. Den är sannolikt på allas öron och läppar inom kort, så då får ni bedöma själva.
Senast redigerad av Adversarius 2014-03-12 kl. 19:43.
Ja, nu är alla låtar utom sista klara och jag sitter handfallen och funderar över min egen existens. Det går många år mellan att man hör sådana här skivor. Jag känner mig som ett frikyrkligt barn på julafton. Detta är ett mästerverk.